espin valo syttyy ja käy epätasaisesti 1.9 AVF

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Bnito
-
Viestit: 104
Liittynyt: 18.2.2011 14:23

espin valo syttyy ja käy epätasaisesti 1.9 AVF

ViestiKirjoittaja Bnito » 18.4.2011 21:52

Eli satunnaisesti tekee sellaista että espin valo syttyy ja tyhjäkäynti alkaa vaappu, tuntee kun auto heiluu moottorin myötä epätasaisesti, ei mielestäni silti tipu pytty pois pelistä, tosin eka diesel auto itsellä että voipi vaikka tippuaki jos ei vaikuta käyntiin niin rajusti. Virrat pois päälle ja vika katoaa. Tekee n. 1-2krt viikossa 600km ajalla, en ole vielä loogisuutta löytänyt esim. lämpötilaan tms viittaavaa.

Vikakoodit luettiin joskus kun auton ostin eli n. 2kk sitten

Voisiko viitata esim suutinten johtosarjaan, jos siellä joku piuha ottaa välillä itteensä ja menee hetkeksi oikoseen ? autoon vaihdettu johtosarja n. 210tkm nyt ajettu 293tkm.

Vai jopa suutinten kuntoon?

Olisiko vinkkejä?

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 GT
Component: 1,9l R4 EDC 0200SG 1523
Coding: 00003
Shop #: WSC 00028
WVWZZZ3BZ2P245689 VWZ7Z0A4401714
2 Faults Found:
17669 - Pump-Jet Valve: Cylinder 1 (N240): Regulation Range Exceeded
P1261 - 35-10 - - - Intermittent
17678 - Pump-Jet Valve: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded
P1270 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 614 517 H
Component: ABS/ESP allrad 1728
Coding: 04255
Shop #: WSC 00028
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 920 827 A
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V06
Coding: 05115
Shop #: WSC 39306
WVWZZZ3BZ2P245689 VWZ7Z0A4401714
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 00028
No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 03 Komfortgerát HLO 0001
Coding: 00259
Shop #: WSC 00028
1 Fault Found:
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal

End -------------------------------------------------------

Bnito
-
Viestit: 104
Liittynyt: 18.2.2011 14:23

ViestiKirjoittaja Bnito » 20.4.2011 18:28

eikö kellään ole mitään tietoa?

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 20.4.2011 18:45

Minä lähtisin ensimmäisenä tutkimaan/vaihtamaan lämpötila anturia. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01039
Siinä sivussa voi poistua muitakin vikakoodeja...

Bnito
-
Viestit: 104
Liittynyt: 18.2.2011 14:23

ViestiKirjoittaja Bnito » 22.4.2011 18:30

Ei tuo lämpötila anturi tullut enää vikakoodeihin.

Mutta tuo tärinä ja värinä sekä espin syttyminen tuntuu nyt jo tapahtuvan joka kerta kun autolla lähtee liikenteeseen.

Koitin pihassa eri kierroksilla autoa käyttää, nostin hiljaa ylöspäin 100 rpm välein. Ensin ennenkö espin valo syttyi kiersi ihan oka 850-2500rpm välin, Sitten syttyi esp valo ja heti alkoi tuntumaan värinää kun kierroksia nosti. eritoten väli 1800-2200 rpm auto värisi enempi kun pumppasin tuota väliä.

Helvetin huonosti tuntuu löytyvän ongelmaan ratkaisua kun googlettaa noita vika koodeja, eikä täälläkään taida hirveästi olla kokemusta kyseisestä viasta, kun nihkeästi vastauksia tulee. Tarvinnee harkita sitten marmorin huoltoa ja maksaa itsensä kipeäksi, jos nyt kuitenkin tuon johtosarjan vaihdan ensin. Jos nyt kuitenkin suuttimet ovat kaput, saakos niitä jostain käytettynä? tai edes halvemmalla kuin 4 kappaletta 850€ ?

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

ViestiKirjoittaja naukja2 » 22.4.2011 19:02

Suutinten johtosarjan vaihdolla korjaantui meillä samanlaisista oireista.

Meillä ei ole esp:tä mut syttyi asr:n valo ja veto loppui lähes tyystin. Motti tärisi tyhjäkäynnillä melkoisesti.

Teki nuo mainitut temput aina kun moottori oli määrätyn lämpöinen, eli ei oireillut kylmänä, eikä kuumana vaan siinä välillä. Jopa niin tarkasti, että talvella ennen korjausta kotoa lähtiessä matka tyssäsi kolmasti peräkkäin samalle noin 10km päässä olevalle linja-auto pysäkille, josta matka aina jatkui hetken päästä oireitta.

Bnito
-
Viestit: 104
Liittynyt: 18.2.2011 14:23

ViestiKirjoittaja Bnito » 22.4.2011 19:12

Tänään kävin vaihtaa öljyt aamulla ja takas himaan jonka jälkeen ajoin lämpimällä koneella 20km + 20km takas himaan.

Aamulla ei oireita, heti kun lämpimänä ajoin noi 20kilsan lenkit alkoi oireileen, sama homma kun ajoin takas 20kilsaa vaikka kone seisoi 1,5h oli silti lämmin lähtiessä ja samat oireet. kylmänä ei tuota tee, ajan työmatkaa joka päivä sen 40km suuntaan ja aina loppu matkasta nuo oireet tulevat.

Koitan tuon suutinten johtosarjan vaihtaa. nyt vaan ehdotuksia jos joku tietää paikan joka josta tuon suutinten johtosarjan saa huomenna tampereen / hämeenlinnan alueelta, tampereen laakkonen ainakin kiinni.

Bnito
-
Viestit: 104
Liittynyt: 18.2.2011 14:23

ViestiKirjoittaja Bnito » 25.4.2011 18:37

onkos kellään muistikuvaa miten tuo suutinten johtosarja puretaan pois tuolta? availin venakopan ja mittailin yleismittarilla noi piuhat, edestä kolmas pytty, kun liitintä heilutti ja samalla mittas maa piuhan (ruskea) ohmeja niin yhteys katkeili. En kuitenkaan noita liiittimiä saanut irti kun en oikein tiennyt miten lähtevät, eikä rikkoakaan viittinyt kun ei uutta ollut vielä käsissä.

Liitän kuvia jahka illemmalla ehdin.

Bnito
-
Viestit: 104
Liittynyt: 18.2.2011 14:23

ViestiKirjoittaja Bnito » 30.4.2011 8:10

Nyt on johtosarja vaihdettu. En kyllä itse saanut uutta yhtenä kappaleena asennettua paikoilleen, jouduin vetään tuon johtoja suojaavan muovi putken poikki jotta sain sen ujutettua venakopan sisään. Oli kyl suht v-mäinen vaihtaa.

Nyt varmaan ajan myötä selvinnee toimiiko paremmin. Kysyin tuota johtosarjaa ostaessa sitä lämpötila anturia, muistelin että tarjosi 40 eurolla nelipinnistä, mutta en muista oliko se musta vai vihreä..tarvis sekin vaihtaa, ajattelin vaan säästää ja laittaa tarvikkeen joka puolet halvempi.

Bnito
-
Viestit: 104
Liittynyt: 18.2.2011 14:23

ViestiKirjoittaja Bnito » 2.5.2011 19:03

Itsellä ainakin johtosarjan vaihtaminen korjasi ongelman. Kiitoksia kaikille apua antaneille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa