Kyseessä profiilin katiska (180tkm mittarissa), oire ilmenee kylmällä koneella, kun paikaltaan kytkee R- tai D-vaihteen päälle ja lähtee ryömittämään, usein myös alkaa röpöttelemään paikallaan. Kierrokset laskee pahimmillaan VCDS:n mukaan n. 500:aan ja tärinän saattelemana yleensä sammuu jos ei lähde heti liikkeelle tai lyö takaisin vapaalle ja anna kierroksia. Oire siis useimmiten jatkuu, vaikka vaihtaa vapaalle tai P-asentoon, ellei polkaise kaasua.
Autoon on tehty laatikkoremppa noin vuosi sitten, joten en ihan suoraan epäile ongelmaa lootassa, muttei sekään ole poissuljettu, varsinkin kun yllämainitun oireen ilmettyä huomasin pakille kytkemisen potkaisevan selvästi, kun taas D:lle laittaessa kytkeytyy nätisti.
Moottorin ohjaimelta tai vaihdelaatikolta ei löytynyt vikakoodeja eikä testilenkin perusteella otetussa logissa tuntunut olevan ongelmaa myöskään MAFissa, tosin varmuuttahan tuosta ei voi saada. Kaasuläppä on kunnossa, tarkistin kuitenkin, vaikka on puhdistettu viime öljynvaihdon yhteydessä (helmikuu) ja tiiviste uusittu.
Oma, mutta valitettavin epäilys on sitten puolavika, autoon vaihdettiin äskettäin uudet NGK PFR6Q-tulpat, minkä jälkeen alkoi vähitellen tuo oire ja on mennyt huonompaan suuntaan viimeisen viikon aikana.
Löytyisikö keltään kokemuksia vastaavasta ongelmasta Tiptronic- tai automaatti-VAGin kanssa? Toki muitakin ajatuksia otetaan vastaan :)
Passat kyykkää kun kytkee vaihteen päälle...
Valvoja: ffp jäsenet
Lueskelin -ihan ite- lontoonkielisiä foorumeita ja AEB-koneen ilmeinen tyyppivika, eli sytytysyksikön (ICM - Ignition Control Module / sytytyksenvahvistin / sytytyksen ohjainlaite jne... ) pettäminen tuli vastaan selvimpänä oireisiin täsmäävänä vikana.
Kun on FETeillä toteutetusta vekottimesta kyse, niin vastusmittaus ei kerro mitään sen kunnosta, joten dioditestillä eteenpäin. Omassa halpismittarissa ei ole dioditesteriä, joten etsin käsiini kunnollisen yleismittarin ja kurkkaan tuon modulin, alla olevassa linkissä löytyy ohjetta miten testaus onnistuu.
http://tech.bentleypublishers.com/thread.jspa?threadID=6343
Kun on FETeillä toteutetusta vekottimesta kyse, niin vastusmittaus ei kerro mitään sen kunnosta, joten dioditestillä eteenpäin. Omassa halpismittarissa ei ole dioditesteriä, joten etsin käsiini kunnollisen yleismittarin ja kurkkaan tuon modulin, alla olevassa linkissä löytyy ohjetta miten testaus onnistuu.
http://tech.bentleypublishers.com/thread.jspa?threadID=6343
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa