
Marraskuussa 2010 sattumalta AVK:n sivuja selaillessa verkkokalvoille tarttui ilmoitus 89´ VW Corradosta. Järkisyitä alkoi kasaantumaan (KR moottori, suomiauto, LY3D, hinta..) joten autoa varaamaan ja pian trailerilla noutamaan parempaan talteen.




Tallissa tarkempi syyni paljasti auton varsin helpoksi projektiksi katsastusta ajatellen. Puuttuvat etujarrut levyineen/satuloineen ja AVK:lla alle pultatut Corsan 13" peltivanteet kivikovilla nastoilla eivät olisi katsurin mieleen. 7,5x16 alut 215/40 saksankitkoilla löysivät pian auton alle jarruja odottelemaan. Jarrusatulatkin viimein löytyivät FFp:n kautta :) Samalla vaihdettiin pyöränlaakerit x4, kaikki jarrupalat, levyt ja nesteet. Katsastuskonttorilla tuli leima paperiin mutinoitta.




Mukana tuli InPron projektoriajovalot ja kirkkaat sumarit + vilkut. Eivät sopineet mielestäni muuten originaalin korin kanssa joten vaihdon päikseen alkuperäisiin. Uudet vanhat valot putsasin sisältä ja päältä. Ajovaloissa oli joeymod valmiiksi mikä sopii mielestäni tyyliin ja sumuvaloihin ja sivuvilkkuihin kietaisin kerroksen Lamin-X kalvoa. Moniripaisen merkillisen maskin tilalle vaihtui JOMin harvaripainen merkitön joka ainakin toistaiseksi on miellyttänyt silmää maalaamattomanakin.




Jossain vaiheessa ratti vaihtui hyllyssä pölyttyneeseen Personal- mokkarattiin. Muutoin sisusta pysynyt alkuperäisenä. Myyntipalstalta löytyi sopivasti kiinteä vähänajettu Weitec Ultra GT- alusta joka tiputti muistaakseni 60mm. Sen verran kuitenkin että kannattaa ajaa aura-auton takana =)
Alunperin visio oli korjata, fiksata, rekisteröidä ja pistää kiertoon koko auto mutta jostain syystä se seisoo vielä 5kk jälkeenkin pihassa =D Jonkinlaatuinen corradokuume lie iskenyt allekirjoittaneeseen.. Kesävanteet hakusessa, takavaloihin tulossa punaista Lamin-X:ää ja siistimpi sisusta haussa. Siinä tulevaa.