Öljynpainevalon härö...-90/1.6TD Golf

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jonssi_k
-
Viestit: 5
Liittynyt: 27.4.2009 12:03

Öljynpainevalon härö...-90/1.6TD Golf

ViestiKirjoittaja jonssi_k » 12.3.2011 16:02

Kyseessä ei ole häiriö vaan härö.

Merkkivalo toimi aluksi ihan normaalisti. Sitten valo vilkahteli muutaman kerran kun laitetta hehkutti(piti siis palaa koko ajan, kun kone ei käynyt) ja loppujen lopuksi sammui vallan.
Ei syttynyt sammuksissa eikä startatessa, joten arvelin että anturi on tullut tiensä päähän.

Uudet(0,9 bar ja 1,4bar) anturit kävi koneessa, joista ensimmäinen jäi paikoilleen. Molemmissa öljynpainevalo käyttäytyy samalla tavalla:
Hehkuttaessa ja virrat päällä, (kone ei käy) on valo sammuksissa. Melkein heti käynnistymisen jälkeen valo syttyy ja jää palamaan. (Tämä viive syttymisen kanssa on suurin piirtein samaa aikaa, kuin normaalisti toimiessaan menisi sammumiseen).

Mitään ei ole kyseisen kapineen konehuoneessa touhuttu, kuin vaihdettu tuo rikkinäinen anturi, lisätty pesunestettä ja tarkistettu että öljynpinta on OK.

Mikä voisi moisen aiheuttaa????

TheJonssi

jonssi_k
-
Viestit: 5
Liittynyt: 27.4.2009 12:03

ViestiKirjoittaja jonssi_k » 12.3.2011 17:37

Lisätestausta tehty siten, että anturille menevä johto maadoitettu koneen kylkeen.
Hyvin palaa öljynpainevalo, kun virrat on päällä. Suljettu virtapiiri siis toimii, mutta miksi valo ei pala silloin kun johto on anturissa kiinni. Silloin kun sen pitäisi palaa.

Voisiko olla kaksi samalla tavalla rikkinäistä anturia, eri merkkisiäkin vielä kaiken lisäksi..

TheJonssi

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 12.3.2011 18:36

Olisko vääränlaisia antureita?

Eli nyt se kytkee kun saa painetta, mutta pitäisi olla sellainen että se irrottaa kun saa painetta.

Hoppala
-
Viestit: 8
Liittynyt: 11.4.2008 22:15

ViestiKirjoittaja Hoppala » 12.3.2011 19:31

Ookkos sä nyt vaihtanut sen öljynsuodattimen jalassa olevan anturin vai kannen takapäässä olevan?
Muistaakseni se öljynsuodattimen jalassa oleva anturi on arvoltaan n 0,15 bar ja maadoittaa johdon kun paine alle 0,15. Kannen anturi on monesti painearvoltaan 0,9 bar ja se maadoittaa johdon kun paine on yli 0,9 bar, tämä on ns yläpaineanturi joka rupeaa vilkuttelemaan mittariston öp valoa yli 2000 kierroksilla jos paine on alle tuon 0,9 bar. Koitappa haulla hakea näitä öp juttuja, tietoa löytyy varmasti kotitarpeiksi.

jonssi_k
-
Viestit: 5
Liittynyt: 27.4.2009 12:03

ViestiKirjoittaja jonssi_k » 12.3.2011 20:00

Kiitoksia vinkeistä. Sitä suodattimen jalkaa koittelin katsella, mutta mielestäni en sieltä anturia löytänyt enkä edes sinne menevää johtoa jota olisi voinut seurata...

Vaihdoin siis kannen takapäässä olevan anturin. Vaihdon jälkeen sammuksissa ollut öljynpainevalo siis syttyi, mutta palaa vain käydessä...
(Motonet tarjoaa vain 0,9 ja 1,4 baarin antureita)

Noh, pitää tutkia sekä autoa että forumia.

Kiittäen:
TheJonssi


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 71 vierailijaa