audi A8 2.5 TDI käynnistys ongelma! apuja kaivattais!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

turbo75
-
Viestit: 79
Liittynyt: 29.12.2010 20:45

audi A8 2.5 TDI käynnistys ongelma! apuja kaivattais!

ViestiKirjoittaja turbo75 » 19.2.2011 8:55

ongelma tämän näköinen. laitoin auton käyntii ja kävi hetken ja sitte sammu kuin seinää ja sen jälkee ei ole edes luvannu vaikka kuin on yrittäny. tarkastettu on että hihna on kunnossa ja suodattimen vaihdoin siihen eilen kuin myös uuden akun. omasta mielestä ongelma on naftan saatavuudessa eli pumppu ei anna läpi jostain syystä mutta se syy olis kiva tietää ja jos jollain on jonkin sortin tietoa aiheesta nii olisin erittäin tyytyväinen kun itseltä loppu tietämys kesken..

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 19.2.2011 10:01

Onhan myös pumpun hihna ok? Kone siis 2.5 V6 TDI ?

Irroita naftasuodattimesta tuloletku ja laita se läpinäkyvään astiaan, sitten starttaamaan ja katsot, tai kaveri katsoo tuleeko ruokaa. Jos ei niin tankkipumppu pimeenä syystä tai toisesta. Rele/sulake rikki tai pumppu kaputt. Tuosta eteenpäin on kotikonstein hankalaa.

Onko tuossa sellainen peltikuorinen suodatin jossa kannessa letkulähdöt 2kpl ja muovinen ilmausmokkula? Jos on niin uusi suodatin pitää täyttää puhtaalla naftalla ennen asennusta. Muuten joudut sahaamaan KAUAN.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 19.2.2011 10:13

Ja tuon pumppuahan ei sitten kannata sahata kuivana, hajoaa helposti jos pyörii ilman naftaa eli suodatin esitäytettynä vaihdon yhteydessä. Audifinns foorumilla juttua vaikka kuinka tähän aiheeseen liittyen. Käy ihmeessä turbo 75 rekisteröitymässä.

turbo75
-
Viestit: 79
Liittynyt: 29.12.2010 20:45

ViestiKirjoittaja turbo75 » 19.2.2011 16:53

se pumpun hihna vaikuttain todennäköiseltä vialta kun se sammu yhtä äkkiä kuin seinää.. mutta kiitos näistä tiedoista ja tästä on taas hyvä jatkaa tutkiskelua,,

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 19.2.2011 20:41

Toisin kun jyri.h väittää, tuolta tankista ei kuulu tulla ainetta, koska siellä ei ole siirtopumppua. Mä veikkaan tässä tapauksessa, et pumppu on imaissu vakiosuodattimesta ilmaa itseensä ja sammunut. Et kertonut ilmauksesta mitään, joten oletan että moista ei ole suoritettu, joten saa loppuikänsä sahata ja ei lähde käyntiin.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 19.2.2011 22:08

Ainakin -99 A4 V6 TDI:ssä sellainen nostopumppu tankissa oli, oletin että vastaavassa A8:ssa olisi myös?

turbo75
-
Viestit: 79
Liittynyt: 29.12.2010 20:45

ViestiKirjoittaja turbo75 » 20.2.2011 8:50

joo siitä ilmauksesta sen verran et sitä ei tosiaa ole tehty ja tänää olen menossa autoa laittamaa nii ilmaan sen. ilmataako se ihan perinteisesti eli putkia löysälle ja starttaamaa?

ja silloin kun suodattimen vaihdoin nii se vanha suodin oli melee tyhjä kun sen pois otin ja sitä pikkasen ihmettelin..

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.2.2011 10:29

jyri.h, siellä ei tasan tarkkaan ole mitään nostopumppua vaan tasauspumppu quattromalleissa. ;)

turbo75, Ilmaus on helppoa kaverin kanssa. Putket joo löysille, kunnes kaikist tulee hyvin ainetta ja sitten jättää kummaltaki puolelta yhden putken auki ja starttaa ns. neljällä. Kun lähtee tulille, niin nuo kaksikin kiinni. Ite oon kaksi keskimmäistä jättänyt avoimeksi, kun tuntuis kaikist parhaiten lähtevän.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 20.2.2011 10:36

diffas;
tuo mainitsemani A4 V6TDI oli etuveto-avant ja siellä oli ihan tasan varmasti nostopumppu ;) Enkä oikein jaksa uskoa että tuo olisi ollut jälkikäteen dieselöity. Mutta se siitä :)

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.2.2011 13:04

Tehtaalta lähtiessä näis ei semmoista ole ollut. Saahan jälkiasenteisenä vaikka kuinka ja mitä. Joissain uusimmissa on käytetty 'ilmauspumppua', joka ei siis normaalisti ole käytössä vaan kytketään sulakerasiasta erikseen toimimaan. Ei siinä mitään, tiedät varmasti paremmin tän asian.

Kumma kun mun 99 v6 tdi:ssa ei ole moista. On taidettu miestä kusettaa. :D

turbo75
-
Viestit: 79
Liittynyt: 29.12.2010 20:45

ViestiKirjoittaja turbo75 » 20.2.2011 16:33

kiitos avuista!! auto käy ja kukkuu oikein loistavasti ei tarvinnu kuin ilmata ja sillee...=D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa