Eli meillä on -98 1,8 20v vapari passat.
Onko normaalia että kun kylmän koneen lyö käyntiin nii kuuluu voimaksa rallatus ennenkuin nostajat täyttyvät vai onko mulla joku esim väärä öljynsuodatin kiinni tms.?
Vikakoodilukija näytti että ilmamäärämittarissa vikaa ja aina välillä tekee nytkäyksen ajossa. Voiko tehdä jotain pikafixiä itse ilmamäärämittarille?
passat 1,8 20v nostajat ja ilmamäärämittarista
Valvoja: ffp jäsenet
Ainakin pakkasilla lähes kaikki 1.8t moottorit mihin olen törmännyt, niin kylmänä käynnistäessä kaikista kuuluu n. 10-20s ajan rallatusta nostajista, eli lienee aika normaalia. Vapari ja turbokone ei noilta osin poikkea juurikaan toisistaan. Itse olen kyllä huomannut, että öljyjenvaihto vaikuttaa myös jonkun verran nostajien "rallatukseen".
Kannattaa melkein VCDS:llä (VAG-COM) logitella MAFin arvoja, ja jos ne poikkeavat normaalista, niin sitten koittaa puhdistaa vaikka brake cleanerilla anturia.
Kannattaa melkein VCDS:llä (VAG-COM) logitella MAFin arvoja, ja jos ne poikkeavat normaalista, niin sitten koittaa puhdistaa vaikka brake cleanerilla anturia.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”