Eli tuohon saa olla maksimissaan 3%.Katsastuksessa oli näköjään irti joku tuohon imuputkeen tuleva(koneen päällä oleva putki) semmoinen liitin.Olikohan tuo joku egr:rään liittyvä vai mikä?
Ja mikä voisi auheuttaa tuollaisia savutus arvoja?
Kone tuntuu toimivan ihan normaalisti,ainut että kylmänä tuntuu aavistuksen laiskalta pienemmillä kierroksilla.Mitään syöttäjä tai muutakaan säätöjä en ole tehnyt ja ei mielestäni kiihdykkään normaalia nopeammin.
Joten voinee olettaa että kyseessä on vakio peli.
Ajettu 400++thkm.
Jakopää teetetty hetki sitten liikkeessä.
Huollettu seuraavia juuri:
-Jäähdytys nesteet uusiin.
-Moottorin öljyt+suodin uusiin.
-Ilmansuodin uuteen.
Venton savutusarvo oli yli 7% leimalla.
Valvoja: ffp jäsenet
En hirveämmin.
Menen huomenna Ad:lle niin katsovat päästöjä ja arvoja.Tuonne on meiltä matkaa noin 7km joten miten kannattaa ajella tuonne tuota motaria?Eli kiihdytetäänkö esim.1-3 vaihteet ns.loppuun ja sitten vasta isompaa silmään?Vai miten?
Vai kannattaako suosiolla säätää syöttöä pienemmälle ja tyhjäkäynti sitten kohdilleen.
Ja luin netistä että tuota syöttöä säädetään kone käynnissä?Pitääkö paikkansa?
Ja semmoisen olen huomannut että kun aamulla käynnistän auton niin putken päästä tulee lumelle ns.karstaa aika reilusti ja lumi menee pieneltä alalta aika mustaksi.
Menen huomenna Ad:lle niin katsovat päästöjä ja arvoja.Tuonne on meiltä matkaa noin 7km joten miten kannattaa ajella tuonne tuota motaria?Eli kiihdytetäänkö esim.1-3 vaihteet ns.loppuun ja sitten vasta isompaa silmään?Vai miten?
Vai kannattaako suosiolla säätää syöttöä pienemmälle ja tyhjäkäynti sitten kohdilleen.
Ja luin netistä että tuota syöttöä säädetään kone käynnissä?Pitääkö paikkansa?
Ja semmoisen olen huomannut että kun aamulla käynnistän auton niin putken päästä tulee lumelle ns.karstaa aika reilusti ja lumi menee pieneltä alalta aika mustaksi.
Minusta on epänormaalia jos autolla ei välillä kiihdytetä täysiä. Johan siinä kaikki paikat karstottuu. Aina kun lähden esim motarille ja edessä ei satu olee jotain tupeksijoita niin poljen sen mitä toi vehe kulkee siihen 120kmh saakka. Eli runtua vaan niin putsaantuu. Katti on yks hyvä noen kerääjä ja sitten kun kerran vuodessa katsastuksessa polkasee niin hyvin lähtee noet liikkeelle ja mittareiden asteikot punasena heti.
Jotenkin taas kerran tuntuu tämän "justiinsa jakopää tehty" kertomuksen jäljiltä, että pumpun ajoitus ei ole samalla hehtaarillakaan. Mars takaisin huoltoon ja pyydät kellottamaan pumpun ajoituksen takuuseen. 0,9 ennakoksi ja kovaa ajoa.
Vähän vajaalla kierroksen lisäyksellä syöttöön savuarvoksi saatiin meidän vehkeissä 2,6 ja puolella kierroksella muistaakseni noin 2. Eli kunnon polkemista vaan motarilla - eiköhän se siitä puhdistu.
Ai se joka menee kannen huohottimelta imuputkelle, joka menee ahtimelle? Sitä kutsutaan huohotusletkun lämmittimeksi ja oikosulkiessaan se pimentää koko koneen vähäiset sähköt. Kannattaa siis varata sulakkeita varalle kun kokeilee laittaa liitintä takaisin. ;)
Vähän vajaalla kierroksen lisäyksellä syöttöön savuarvoksi saatiin meidän vehkeissä 2,6 ja puolella kierroksella muistaakseni noin 2. Eli kunnon polkemista vaan motarilla - eiköhän se siitä puhdistu.
Eli tuohon saa olla maksimissaan 3%.Katsastuksessa oli näköjään irti joku tuohon imuputkeen tuleva(koneen päällä oleva putki) semmoinen liitin.Olikohan tuo joku egr:rään liittyvä vai mikä?
Ai se joka menee kannen huohottimelta imuputkelle, joka menee ahtimelle? Sitä kutsutaan huohotusletkun lämmittimeksi ja oikosulkiessaan se pimentää koko koneen vähäiset sähköt. Kannattaa siis varata sulakkeita varalle kun kokeilee laittaa liitintä takaisin. ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa