Käyttöpelinä tuommoinen 1.9D Toledo ja nyt on alkanut olla ongelmana että pitempään seistessä ja yön yli kun on niin ei kylmänä halua lähteä käymään.
Ensin epäiltiin että polttoainepuolella ois jotain ja valuttais tankkiin naftat kun teki ensin pakkasten muuttuessa nollan tienoile tuon ongelman, mutta kyllä se samanlainen sitten on pakkasillakin.
Suodatin vaihdettu, samoin se muoviosa siitä ja lisätty takaiskuventtiili sekä sähkötoiminen pumppu.
Aikaisempi omistaja on kuulemma hehkut vaihtanut, mutta uskoisko sitä sitten kuitenkaan.
Lämpinä lähtee hyvin käyntiin ja -24 pakkasella parin tunnin päästä jo vähä heikommin. Lämpimässä hallissa lähtee kans käyntiin ja perjantaina kuortista juvalle niin kahvitauon jälkeen lähti kuin palmunalta..
Kylmänä lähtee kuin komella pytyllä. Hinaamalla saa yön yli seistyä käyntiin tuosta vaan, samoin mäkistartilla.
Naftaa se tuntuis saavan kun sitten pölläyttää sellaset naftasavut kun kylmnänä tulille.
Oisko tuossa nyt hehkupuolella jotain?
Toledo 1.9D -96 ei tykkää lähtee kylmänä käyntiin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 9.1.2011 12:19
- Viesti:
Toledo 1.9D -96 ei tykkää lähtee kylmänä käyntiin
Viimeksi muokannut samppa77hki, 16.1.2011 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 9.1.2011 12:19
- Viesti:
Juu naftan hajun ja savun kera kylmänä ni naapureille naureskeltavaa aamusin :)
Hehkuille tulee jotain alta 12V. Ja mun mielestä hehkutus ei vie virtaa niinkuin muistelin aiempien dieselkärryjen kera mitä ollu tehneen.
Ja tänään sai tolppaan jossa olikin sen neljä tuntia niin toisella lähti eikä mitään älytöntä sahausta tarvinnut ja pakkasta kuitenkin sen -23 astetta. Ja oli seissyt yli 12h.
Hehkuille tulee jotain alta 12V. Ja mun mielestä hehkutus ei vie virtaa niinkuin muistelin aiempien dieselkärryjen kera mitä ollu tehneen.
Ja tänään sai tolppaan jossa olikin sen neljä tuntia niin toisella lähti eikä mitään älytöntä sahausta tarvinnut ja pakkasta kuitenkin sen -23 astetta. Ja oli seissyt yli 12h.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 9.1.2011 12:19
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 9.1.2011 12:19
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 9.1.2011 12:19
- Viesti:
Piti vielä kysymän sitä, että jos on vaan 3 toimivaa hehkua jniin onko mahdollista että rupeaa syömään niitä muita?
Takana nyt 3tkm siitä kun 3 hehkua vaihdettu ja se viimoinenkin piti vaihtaa kun ei se ollutkaan ehjä, mutta ajanpuutteen vuoksi jäi. Viime viikonlopusta lähtien on vaan ollut silleen että tuntuis vaan että 2 hehkua enää toiminnassa. Siihen asti käyntiinlähtö oli jees.
Sunnuntaina pääsee mittaamaan ja vaihtaa sit sen viimoisenkin ja mahdollisesti jo palaneet.
Takana nyt 3tkm siitä kun 3 hehkua vaihdettu ja se viimoinenkin piti vaihtaa kun ei se ollutkaan ehjä, mutta ajanpuutteen vuoksi jäi. Viime viikonlopusta lähtien on vaan ollut silleen että tuntuis vaan että 2 hehkua enää toiminnassa. Siihen asti käyntiinlähtö oli jees.
Sunnuntaina pääsee mittaamaan ja vaihtaa sit sen viimoisenkin ja mahdollisesti jo palaneet.
Autosähköt ovat niin monimutkaisia, että melkein mikä vain on mahdollista.
Tässä aiheessa auto on kuitenkin vielä vähemmällä elektroniikalla toteutettu ja hehkuissa on kuitenkin sen verran paljon virtaa pelissä, että uskallan jotain vastata.
Hehkuthan ovah ihan itsenäisiä kikkareita, jotka hehkuvat sähköä saadessaan. Jos naapuri ei hehku, niin se ei periaatteessa vaikuta muihin.
Ainoa mikä tulee mieleen, on se, että jos muut hehkut on rikki, niin virta hehkuille menevässä johtimessa on pienempi. Tämä meinaa sitä, että jännite johtimissa ei laske niin paljon ja ainoa hehku saa enemmän jännitettä. En silti usko, että radikaalisti vaikuttaisi hehkun kestoon.
Tämä siis ainakin aiheen autossa.
Tässä aiheessa auto on kuitenkin vielä vähemmällä elektroniikalla toteutettu ja hehkuissa on kuitenkin sen verran paljon virtaa pelissä, että uskallan jotain vastata.
Hehkuthan ovah ihan itsenäisiä kikkareita, jotka hehkuvat sähköä saadessaan. Jos naapuri ei hehku, niin se ei periaatteessa vaikuta muihin.
Ainoa mikä tulee mieleen, on se, että jos muut hehkut on rikki, niin virta hehkuille menevässä johtimessa on pienempi. Tämä meinaa sitä, että jännite johtimissa ei laske niin paljon ja ainoa hehku saa enemmän jännitettä. En silti usko, että radikaalisti vaikuttaisi hehkun kestoon.
Tämä siis ainakin aiheen autossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa