Vento on vähän ruennu temppuilee.
Talven ensimmäisillä yli 20c pakkasilla lähti ilman lämmitystä hyvin käyntiin ja lämmityksen kanssa myöskin, mutta nyt ei lähde nollakelissä ilman tolppaa käyntiin vaikka apuvirtaa antaa.
Kone pyörii reippaasti ja savu tulee putkesta, mutta ei vaan lähe avaimesta käymään.
Hinaamalla lähti hiljasesta vauhdista heti kerrasta tulille ja sen jälkeen lämmettyään myös avaimesta. (Lähti hinaamalla tosi hyvin, eli varmaan ois lähteny vaikka yksin tasasella työntäen)
Hehkuille tulee virta, jälkihehku toimii ja hehkut uusittu alkutalvesta. Ei ilmavuotoja, eikä ajonestokaan ole käytössä.
Emäntä on äkänen kun joutuu ladalla menee töihin kun ei työpaikalla ventoo saa jatkuvaan lämmitykseen vaan lämmitys säätyy kelin mukaan.
Voisko olla että hehkut ois menny jo pimeeks? Voisko olla että startti ei pyöritä tarpeeks vauhdilla konetta? Voisko olla mikä olla?? Miks lähtee pikku tuuppauksella käymään mutta ei avaimesta vaikka apuvirtaa antaa ja pitkään starttaa.??
Sähköinen ennakon säätö-->Lämpöanturi?? Missä?
Kiitos jo etuhuntturaan jos vika selviää ettei tarviis kärrätä kusarille muuten huippukuntoista autoa..
AAZ -97 Käynnistysongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Kovasti hehkuihin päin ongelma kuitenkin viittaa. Jos yksikin hehku on palanut, niin AAZissa on ongelmia, kahdella ei edes lupaa talvikelillä. Palaako hehkun valo normaalisti sen 2-5 s. virrat päälle laittaessa? Veden lämpöanturi vaikuttaa tuohon hehkutuksen aikaan.
Jos auto käy tyhjäkäyntiä normaalisti, niin noilla kylmäkäynnistyksen apulaitteilla yms. ei ole niin suurta vaikutusta, että lähteekö kone tulille vai ei. Oletko tarkastanut ennakot?
Jos ne hehkut on todellakin jo palaneet, niin suosittelen siirtymään Boschin Duratermeihin (chromium aina vaan parempi) ja unohtamaan ne Berut, jotka omalla kohdalla kesti vuoden päivät.
Boschin mekaaninen pumppu lyö esim. tuupatessa alle 600rpm sen verran reippaasti kakkua koneeseen, että käynnistyminenkin onnistuu työntämällä. Sen verran yksinkertainen kone tuo on, että jos ainetta tulee suuttimille ilman ilmaa, hehkut toimii ja ajoitukset on kohdallaan, niin ei pitäisi olla ongelmia.
Jos auto käy tyhjäkäyntiä normaalisti, niin noilla kylmäkäynnistyksen apulaitteilla yms. ei ole niin suurta vaikutusta, että lähteekö kone tulille vai ei. Oletko tarkastanut ennakot?
Jos ne hehkut on todellakin jo palaneet, niin suosittelen siirtymään Boschin Duratermeihin (chromium aina vaan parempi) ja unohtamaan ne Berut, jotka omalla kohdalla kesti vuoden päivät.
Boschin mekaaninen pumppu lyö esim. tuupatessa alle 600rpm sen verran reippaasti kakkua koneeseen, että käynnistyminenkin onnistuu työntämällä. Sen verran yksinkertainen kone tuo on, että jos ainetta tulee suuttimille ilman ilmaa, hehkut toimii ja ajoitukset on kohdallaan, niin ei pitäisi olla ongelmia.
Viimeksi muokannut tttalja, 11.1.2011 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei mahu kaaliin, että miks se lähtis paremmin hinaamalla tai tuuppaamalla, jos hehkut ois pimeenä.
Aika kaukaa haettua mutta... ettei siellä vaan nyt kävis niin, että kaikki virta menee startille ja solenoidi ei jaksa pitää karaa ylhäällä starttauksen aikana.
--> sammuttimesta tappi pois ja kokeilemaan.
Aika kaukaa haettua mutta... ettei siellä vaan nyt kävis niin, että kaikki virta menee startille ja solenoidi ei jaksa pitää karaa ylhäällä starttauksen aikana.
--> sammuttimesta tappi pois ja kokeilemaan.
Kyllä ite ne kaikki tappelin paikoilleen.. Arvaa monta niitä pieniä muttereita putos pumpun taakse ja muualle.. :D
On ne vähän tuskaset vaihtaa, mutta aikasa ku roplaa ja keksii kaikenlaisia viritelmiä niin ne saa.. semmonen taittuvapäinen räikkälenkki vois olla tuohon näppärä.
Ne entisen hehkut oli sieltä sisältä kai poikki, kun ei virta menny läpi ollenkaan ja se virtakiskon puoleinen pää heilu vähän.. Ihme halvat paskat..
Mutta äsken kävin koittaa käynnistystä 4 tunnin seisonnan jälkeen ja lähti kuin kesähelteellä.
Kiitos taljalle vinkistä, kun ei oma luonto antanu tarkistaa hehkuja, kun ne vasta vähän aikaa sit uusinu..
On ne vähän tuskaset vaihtaa, mutta aikasa ku roplaa ja keksii kaikenlaisia viritelmiä niin ne saa.. semmonen taittuvapäinen räikkälenkki vois olla tuohon näppärä.
Ne entisen hehkut oli sieltä sisältä kai poikki, kun ei virta menny läpi ollenkaan ja se virtakiskon puoleinen pää heilu vähän.. Ihme halvat paskat..
Mutta äsken kävin koittaa käynnistystä 4 tunnin seisonnan jälkeen ja lähti kuin kesähelteellä.
Kiitos taljalle vinkistä, kun ei oma luonto antanu tarkistaa hehkuja, kun ne vasta vähän aikaa sit uusinu..
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Voi olla herkkiä asentaessa rikkoutumaan, mutta ne kuitenkin toimi muutaman viikon moitteettomasti..
Alkuun oli semmonen ettei lähteny kunnolla käyntiin ja epäilin hehkuja----> vaihdoin, mutta syyksi selvis että oli vastuksen juuresta johto lähteny irti, koska haaroituksen/lohkon piuhan asentaja oli vetänyt nippusiteellä johdon niin tiukaksi että on varmaan koneen elämisen takia livennyt irti vastuksen juuresta.. Sitten rupes lähtee entistä paremmin käyntiin ja muutaman viikon päästä ei sit ilman lohkoo lähteny millään..
Ja siis kun nyt irrotin ne tarvike hehkut niin se niiden pää johon se kisko tulee kiinni heilui reilusti suhteessa siihen hehkun runkoon, eli varmaan sisältä poikki tms.
Alkuun oli semmonen ettei lähteny kunnolla käyntiin ja epäilin hehkuja----> vaihdoin, mutta syyksi selvis että oli vastuksen juuresta johto lähteny irti, koska haaroituksen/lohkon piuhan asentaja oli vetänyt nippusiteellä johdon niin tiukaksi että on varmaan koneen elämisen takia livennyt irti vastuksen juuresta.. Sitten rupes lähtee entistä paremmin käyntiin ja muutaman viikon päästä ei sit ilman lohkoo lähteny millään..
Ja siis kun nyt irrotin ne tarvike hehkut niin se niiden pää johon se kisko tulee kiinni heilui reilusti suhteessa siihen hehkun runkoon, eli varmaan sisältä poikki tms.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa