AJM ahdot hukassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jusu
-
Viestit: 136
Liittynyt: 25.7.2003 11:25

AJM ahdot hukassa

ViestiKirjoittaja Jusu » 29.12.2010 13:51

Yritin haulla etsiä tämän tyyppistä vikaa, mutta ei tullut vastaan.
Auto on vm2000 85kw 4motion farkku TDI.

Vikakoodi on seuraava:
P1550 - 11-00 - Control Limit Not Reached

Eli ilmeisesti ei saa pyytämäänsä ahtopainetta.
Oireet:
Käynnistyy ok, mutta vedossa ahdot selvästi hukassa, noin kilometrin rankemman ajon jälkeen alkaa yhtäkkiä ahtamaan ja toimii ihan ok. Seuraavana aamuna sama juttu. Ei auta vaikka sammuttaa ja käynnistää uudelleen.

Mahtaisko olla ahtimen siipien jumimista?
Ilmeisesti ei ole N75 koska ei mene vedätyksessä vikatilaan.
Maf arvojakin hieman katselin ja äkkiseltään vaikuttivat olevan ok.

Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia, kun ei viitsis suorilta alkaa ahdinta vaihtaan.

Mikey?
-
Viestit: 263
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 30.12.2010 6:56

Onko sellaista tuntumaa, että jarrutehostin ei toimisi ihan normaalisti silloin, kun ahtoja ei tule ?

Jusu
-
Viestit: 136
Liittynyt: 25.7.2003 11:25

ViestiKirjoittaja Jusu » 30.12.2010 13:13

En kyllä huomannut mitään jarruongelmaa, epäiletkö jos olis jossain alipainepumpussa vikaa tai vuotoja?
Tänä aamuna ei lähtenyt ahtamaan, vaikka teki minkälaisia temppuja, epäilen vahvasti ahtimen säätövipujen jumimista, tai turbolle menevän alipaineletkun vuotoa, on vaan niin pahassa paikassa tuo ahdin, että pitää alakautta mennä ronkkimaan.

Niin ja potilaalla on taitettu 250tkm.

Mikey?
-
Viestit: 263
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 30.12.2010 13:54

Joo - arvelin alipainepumpun fuskaavan kylmänä.

Siis onko MAF-arvot kohdallaan myös silloin kun kone ei anna tehoa ? Jos näin on, niin silloin vika tuntuisi olevan muualla kuin ahtosysteemissä...tai sitten ahtopaine pääsisi karkaamaan MAFfin ja moottorin välissä.

Jusu
-
Viestit: 136
Liittynyt: 25.7.2003 11:25

ViestiKirjoittaja Jusu » 1.1.2011 19:07

Niin, ne maf arvot olivat ok, silloin kun ahtoi, en ole päässyt mittaamaan niitä silloin kun ei ahda.

Testailin taas hieman lisää ja seuraavanlaisen huomion tein: Silloin kun ei suostu ahtamaan, niin irroitin N75:lta turbolle lähtevän alipainelähdön ja sormella kokeilin, niin ei ollut alipainetta juuri nimeksikään. Sitten kun olin pitänyt lohkolämmitintä ja sisätilalämmitintä pari tuntia konehuoneessa sain koneen jälleen pienen ajolenkin jälkeen ahtamaan, irroitin jälleen N75:lta turbolle lähtevän alipainelähdön ja testasin sormella, niin alipaine oli huomattavasti voimakkaampi, kuin silloin kun ei ahtanut.

Voisikohan tässä olla nyt sellainen vika, että N75 jäätyy tai muuten jumii kylmänä, mutta sitten kun saa lämpöö niin alkaa toimimaan.
Kaikki lukemani N75 viat on kyllä ollut yliahtamisia, mutta kai se voi sit jumia näinkin päin ettei ahda ollenkaan. Ei kai auta kun nyt sitten painua ostamaan melkein 90€ muovikäikele (N75) marmorilta ja toivoa parasta.

Jusu
-
Viestit: 136
Liittynyt: 25.7.2003 11:25

ViestiKirjoittaja Jusu » 3.1.2011 16:51

No niin, vaihdoin n75:en ja tuntuisi että ongelma korjaantui, eli näköjään n75 voi olla rikki sitenkin, että ei mene varaohjelmalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa