ahdot pakkasella
Valvoja: ffp jäsenet
ahdot pakkasella
kuuluuko mennä pakkasilla pienemmillä ahdoilla? Omassa oli semmosta vikaa kun tossa taannoin motarilla ohitin edessä menevää, niin huomasin ettei oikein vedä kunnolla, kaivoin sit ahtomittarin tuhkiksen läpän alta esiin ja kattelin ettei ahda, kun sen 0,4 bar. Joten löin sitten himassa piuhat kiinni ja anto vikakoodiks, jotain n75:seen viittaavaa, vaihdoin uuden 75:sen ja sitä vaihtaessa huomasin, että oli liittimen juuresta johto poikki, joten vaihdoin myös uuden liittimen. kävin kokeilemassa uudestaan motarilla, niin tuntuis nyt kaikki vedot olevan kohillaan, mutta mittarin mukaan ei ahda kun max 1bar kesällä tais maksimi ahdot heilua siellä 1,3 - 1,4 bar. Aattelin vaa et onko pakkasella sit pienemmät ahdot, vai onko siinä vieläkin jotain vikaa?
Ei sen kylmän pitäisi ahtopaineeseen vaikuttaa, toimivassa systeemissä lämpötila vaikuttaa kaikista eniten siihen, mikä on ahtoilman lämpötila imusarjalle mennessään, jolloin alemmassa lämpötilassa moottorista ulos saatava voima on ainakin teoriassa suurempi.
Sen verran mitä essonbaarin puheiden ja oman kokemuksenkin mukaan tiedän, niin ilman muita muutoksia ahtopaineet on rajattu noissa ns. vakiomallin viriohjelmissa noin 1barin tienoille. Kun sulla nyt on ilmeisestikin lastutettu peli, niin tarkistapa ohjelman tekijältä, mikä raja-arvo sinne on asetettu ahtopaineelle. Jos se keikkuu siitä paljon yli, niin sen voi aiheuttaa myös mekaanisesti viallinen N75, kun taasen sähköviallisen (yleensä johdotus/liitin) N75:n tapauksessa ei ahda kuin sen ~0.3baria.
Eli oletuksena olisi, ettei siinä ole nyt enää mitään vikaa :)
Sen verran mitä essonbaarin puheiden ja oman kokemuksenkin mukaan tiedän, niin ilman muita muutoksia ahtopaineet on rajattu noissa ns. vakiomallin viriohjelmissa noin 1barin tienoille. Kun sulla nyt on ilmeisestikin lastutettu peli, niin tarkistapa ohjelman tekijältä, mikä raja-arvo sinne on asetettu ahtopaineelle. Jos se keikkuu siitä paljon yli, niin sen voi aiheuttaa myös mekaanisesti viallinen N75, kun taasen sähköviallisen (yleensä johdotus/liitin) N75:n tapauksessa ei ahda kuin sen ~0.3baria.
Eli oletuksena olisi, ettei siinä ole nyt enää mitään vikaa :)
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
En tiedä miten päin nuo moottorinohjaus ohjelmat toimii mutta jos ne "pyytävät" jotain tiettyä ilmamäärää niin kylmässä ilmassa on pienemmällä ahtopaineella silti saman verran ilmaa kuin lämpimässä isommalla paineella eli tämä voisi olla yksi selitys.
Tämä sama selitys käy vähän niillekkin jotka ihmettelevät mitä eroa on pienemmän ja suuremman ahtimen tuottamilla tehoilla samoilla paineilla.
Tämä sama selitys käy vähän niillekkin jotka ihmettelevät mitä eroa on pienemmän ja suuremman ahtimen tuottamilla tehoilla samoilla paineilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa