Alkaa ihmiseltä taas järki loppua vag-tuotteen kanssa. SDI Polo (AGP) hävittää öljynsä ihan omituisesti. Öljy saattaa vajeta alarajalle 100km ajolenkillä - tai siis niinkin alas että tikku ei enää edes kastu. Auto ei haise öljylle, kone on kuiva ympäriinsä, pesin sen oikein liuottimella läpeensä puhtaaksi, päältä, alta ja sivuilta. Öljyt mittailen yön seisonnan jälkeen ja tasaisella alustalla parkkihallissa, eli öljyn ei pitäisi olla kierrossa.
Omituisinta tässä on se että välillä menee tuhatkin kilometriä ilman että pinta olisi muuttunu mihinkään, mutta välillä öljy katoaa koneesta siten että tikku ei tosiaan edes kastu jo alle puolen tankin ajolla. Mihin ihmeeseen tällainen kone voi öljyt ruikkia? Tosiaan öljyä on nyt menny kaksi 4l pönttöä johonkin viimeisen 5tkm matkalla - parkkiruutu on ihan kuiva ja pakoputkestakaan sitä ei valu - epäilen poltergeistiä! :)
..niin, ja tuolla "autolla" on ajettu vasta 240tkm.. onhan siitä 100tkm mennyt ilman ilmanputsarinvaihtoja tai mitään oikeita huoltoja "naisen käytössä", mutta eikai tuollaisen pitäisi kovin helpolla hajota?
SDI (agp) hävittää öljynsä ihan oudosti - välillä
Valvoja: ffp jäsenet
Tuleeko sinistä pakoputkesta? Huohottaako? Miltä jäähdytysneste näyttää (varmaan sen ois kyllä jo huomannut, jos sinne useita litroja ois öljyä mennyt)? Tietysti se ilmanputsari kannattaa varmaan vaihtaa, jos sillä on 100 tkm ajettu. :D Sen varmaan olet jo tehnytkin.
Kyllähän tuo vaikuttaisi siltä, että sen on pakko polttaa ne öljyt, jos ne eivät vuotamalla poistu. Puhdas arvaukseni on, että joku männänrengas voisi jumitella aika ajoin ja sen takia öljynkulutus vaihtelee. Tähän voisi kokeilla Forte-käsittelyä noin ensiapuna.
Kyllähän tuo vaikuttaisi siltä, että sen on pakko polttaa ne öljyt, jos ne eivät vuotamalla poistu. Puhdas arvaukseni on, että joku männänrengas voisi jumitella aika ajoin ja sen takia öljynkulutus vaihtelee. Tähän voisi kokeilla Forte-käsittelyä noin ensiapuna.
..sehän tässä outo onkin että kun ei tuo haise muuta kun vähän normaalia vahvemmin naftalle, sekä kylmänä että lämpimänä. Eikä huohota mitään kauheita eikä mitään. Pitää kokeilla nyt vielä kerran huuhtelua ja sitten jotkut vähän paremmat öljyt sisään.
Onhan tässä tosiaan historiana vähän sellaista että tää on seisonut viime kevään/kesän pressun alla ajamatta sen jälkeen kun tällä oli ajeltu 20km bensalla ja auto oli todettu rikkinäiseks - voisi hyvinkin olla männänrenkaat jumissa tuon jäljiltä. Sain tämän toimimaan muuten kyllä ihan suuttimien vaihdolla + pumpun huuhtelulla uudella naftalla - mutta tuo öljynkulutus vähän vielä riepoo :) Suodattimet ja kaikki on tosiaan tuossa yhteydessä vaihdettu edellisen "vain naisen käytössä ollut" omistajan jäljiltä.
Onhan tässä tosiaan historiana vähän sellaista että tää on seisonut viime kevään/kesän pressun alla ajamatta sen jälkeen kun tällä oli ajeltu 20km bensalla ja auto oli todettu rikkinäiseks - voisi hyvinkin olla männänrenkaat jumissa tuon jäljiltä. Sain tämän toimimaan muuten kyllä ihan suuttimien vaihdolla + pumpun huuhtelulla uudella naftalla - mutta tuo öljynkulutus vähän vielä riepoo :) Suodattimet ja kaikki on tosiaan tuossa yhteydessä vaihdettu edellisen "vain naisen käytössä ollut" omistajan jäljiltä.
Voiskohan reilusta tujauksesta täyssynteettistä 2-t öljystä naftan seassa olla apuja tuon mahdollisen männänrenkaan jumittamiseen? Muistaakseni AGP koneessa oli vielä myös tuota mäntä/männänrengastyyppivikaa, eikä käsittääkseni hirveästi metelöi ennen isompaa tuhoa. Hämmentävää tuossa tietty on tuo että välillä öljyä menee välillä ei. Nimim. ylläriä odottava AQM omistaja .
Jatketaan samansuuntaista juttua tähän.
AGP-kone laitettu kuntoon alapuolikas vaihtamalla. Kone ei huohota tyhjäkäynnillä juuri lainkaan, käynnistyy ja toimii hyvin. Egr ja imusarjaläppä alipaineputket tulpattu. Nyt havaittu et öljyä katoaa johonkin välillä nopeasti, tankillisen ajossa alarajaan. Venttiilikopasta taitaa imeä öljyä suoraan imusarjaan, kopassa eiole mitään loiskesuojia. Otin huohotusputken suoraan ulkoilmaan, ja nyt putken pään seutu on öljyinen.
Laitoin nyt pullon putken päähän et seuraan kuinka öljyä kertyy sinne.
Miten tämä huohotus pitäisi oikein olla?? Nyt kopasta10 cm putki suoraan alipaineiseen imusarjaan ilman mitään suodattimia, nokka-akseli roiskii oljyt suoraan huohotuskanavaan?
AGP-kone laitettu kuntoon alapuolikas vaihtamalla. Kone ei huohota tyhjäkäynnillä juuri lainkaan, käynnistyy ja toimii hyvin. Egr ja imusarjaläppä alipaineputket tulpattu. Nyt havaittu et öljyä katoaa johonkin välillä nopeasti, tankillisen ajossa alarajaan. Venttiilikopasta taitaa imeä öljyä suoraan imusarjaan, kopassa eiole mitään loiskesuojia. Otin huohotusputken suoraan ulkoilmaan, ja nyt putken pään seutu on öljyinen.
Laitoin nyt pullon putken päähän et seuraan kuinka öljyä kertyy sinne.
Miten tämä huohotus pitäisi oikein olla?? Nyt kopasta10 cm putki suoraan alipaineiseen imusarjaan ilman mitään suodattimia, nokka-akseli roiskii oljyt suoraan huohotuskanavaan?
Tukkoinen ilmansuodatin tais olla tässäkin tapauksessa syy öljyjen katoamiseen. Entinen suodatin ja -kotelo ihan järkyttävässä kunnossa, hiekkaa pohjalla muistelin vaihtaneeni sen aikaisemmin, mutta en ollutkaan. Ilmanoton siirto eturenkaan takapuolelta lokasuojan sisältä konehuoneen puolelle auttaa et kone saa puhtaampaa ilmaa.
Loiskelevy tulossa nokan päälle, mut taidan jättää huohotuksen suoraan ulkoilmaan, koska huohotuspulloon ei ole tullut öljyä, eipähän saa sit yhtää öljyä imusarjaan...
Loiskelevy tulossa nokan päälle, mut taidan jättää huohotuksen suoraan ulkoilmaan, koska huohotuspulloon ei ole tullut öljyä, eipähän saa sit yhtää öljyä imusarjaan...
Tuhat km ajettu uudella ilmanputsarilla, huohotuspulloon kertyi n. 1 dl öljyä. Laitoin nyt venttiilikoppaan loiskelevyn paikalleen. Nyt seuraava tuhat km ajoa,sit pullon tsekkaus taas.
Ilmansuodatinkotelosta poistettu putki lokasuojan sisään, nyt kone imee ilman konehuoneesta akun takaa. Eipähän ime pelkkää hiekkapölyä. Imuääni on tosin vähän voimakkaampi.
Ilmansuodatinkotelosta poistettu putki lokasuojan sisään, nyt kone imee ilman konehuoneesta akun takaa. Eipähän ime pelkkää hiekkapölyä. Imuääni on tosin vähän voimakkaampi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa