Noniin eli lämppärin vastus ei toiminut ja nykäsin sen ulos ja huomatakseni että vanha vastus oli tiivistetty silikonilla merkkiliikkeessä kun lohkosta oli lohjennut pieni pala pois no tietty ei mulla silikonia ollut ja löin väliin jotain tiivistetahnoja joita multa tallista löytyi. Ja seuraavana päivänä töihin ja matkalla se tietty alko vuotamaan heti ja vesi ei kiertänyt matkalla sen vertaa että olis lämmitä puhaltanut auton sisälle. No sen jälkeen ajoin auton lähellä olevan merkkiliikkeen pihaan jossa he eivät saaneet vuotoa paikattua kun saivat sen vain pahemmaksi. Ja ehdottivat että lohko on vaihdettava. No eimuutakuin hakemaan auto pois koska sanoivat että voi sillä hetken ajaa no matkalla ei tullut lämmintä ilmaa sisälle ja loppumatkasta nousi lämmöt yli puolenvälin. No ei muutakuin auto talliin ja paikkasin lohkon kolon kemiallisella metallilla ja vastus silikonin kanssa tiiviiksi.
No nyt homman nimi on se että vastus on tiivis mutta vesi ei kierrä järjestelmässä. Eli mikäköhän olisi homman nimi onko vesipumppu paskana tai onko jossain vain *EDIT KUPLA* joka estää veden kiertämisen. Tai onko vesipumppu mennyt paskaksi ilman vettä ajamisesta max5+5km.
Ja jos on hydrolukko niin miten sen saa poistettua kotikonstein
passat v6 3b vesi ei kierrä lämppärinvastuksen vaihdon jälke
Valvoja: ffp jäsenet
passat v6 3b vesi ei kierrä lämppärinvastuksen vaihdon jälke
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2010 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"akkukaukalossa" paluu letkussa pitäisi olla pieni reikä.
Löysäät ja siirrät klemmarin keskelle letkuun, jotta voit vetää vähän letkua putkesta irti.
(letku saattaa olla kovinkin juuttunut putkeen kiinni)
Moottori käyntiin, ja vedät vesiletkua putkesta irti kunnes reikä tulee vesitilaan.
vähän hankala selittää, mutta varmaan ymmärrät kun näet itse.
Ei välttämättä muuten ilmaannu, vaikka kuinka polkisi kierroksia.
Löysäät ja siirrät klemmarin keskelle letkuun, jotta voit vetää vähän letkua putkesta irti.
(letku saattaa olla kovinkin juuttunut putkeen kiinni)
Moottori käyntiin, ja vedät vesiletkua putkesta irti kunnes reikä tulee vesitilaan.
vähän hankala selittää, mutta varmaan ymmärrät kun näet itse.
Ei välttämättä muuten ilmaannu, vaikka kuinka polkisi kierroksia.
Eipä tossa taida olla oikein muuta kun tuo LH:n mainitsema ilmausreiän avaaminen ja jos ei auta, niin jäähdytinnesteet ulos ja takaisin sisään (täyttäessä helpottaa ilman poistumista, jos pitää paisuntasäiliötä mahdollisimman ylhäällä).
Jos olisi vesipumppu huonona, niin todennäköisesti puhaltaisi lämmintä vasta kierroksilla ja alavesiletku olisi koko ajan kylmä.
Tanhis: Hydrolukko on tila, jossa vettä pääsee palotilaan enemmän kuin mitä sinne puristustahdin (yläkuolokohta) aikana mahtuisi, joka aiheuttaa sylinterin sisäisen paineen kasvamisen jopa siihen pisteeseen, että yleensä esim. kannen tiiviste tai kiertokanki antaa myöten.
Useimmiten tällöin kone ei käynnisty ja ongelman voi todeta helpoiten poistamalla tulpat ja pyörittämällä konetta käsin, mutta jos sieltä vettä tulee niin parempi viedä ammattilaiselle tarkastettavaksi, sillä em. ongelmien lisäksi vesi kampikammiossa voi päästä kiertokangen laakereihin, jotka pyörähtää aika nopeasti veden kanssa piloille.
Kannattaa nyt kuitenkin ensin tsekata nuo helpommat, varsinkin kun kone starttaa vielä, alkuun ilmausreikä, jos ei auta niin jäähdytinnesteet uusiksi.
Jos olisi vesipumppu huonona, niin todennäköisesti puhaltaisi lämmintä vasta kierroksilla ja alavesiletku olisi koko ajan kylmä.
Tanhis: Hydrolukko on tila, jossa vettä pääsee palotilaan enemmän kuin mitä sinne puristustahdin (yläkuolokohta) aikana mahtuisi, joka aiheuttaa sylinterin sisäisen paineen kasvamisen jopa siihen pisteeseen, että yleensä esim. kannen tiiviste tai kiertokanki antaa myöten.
Useimmiten tällöin kone ei käynnisty ja ongelman voi todeta helpoiten poistamalla tulpat ja pyörittämällä konetta käsin, mutta jos sieltä vettä tulee niin parempi viedä ammattilaiselle tarkastettavaksi, sillä em. ongelmien lisäksi vesi kampikammiossa voi päästä kiertokangen laakereihin, jotka pyörähtää aika nopeasti veden kanssa piloille.
Kannattaa nyt kuitenkin ensin tsekata nuo helpommat, varsinkin kun kone starttaa vielä, alkuun ilmausreikä, jos ei auta niin jäähdytinnesteet uusiksi.
Juu siis meni vain termit sekaisin tuon hydro sanan kanssa ja siis tarkennuksesksi että tosiaan hydrolukosta ei todellakaan ole kyse. Ja koetan tänään illalla saada vettä kiertämään yllämainituilla ohjeilla ja jos ei auta niin sitten tulen taas purkautumaan tänne samasta asiasta. Ja tosiann kun noitten vanhojen ilmajäähyjen kanssa olen enemmän pelaillut niin vesi on mulle aika vieras elementti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa