V6(ALG) Passat nykii lämpimänä??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

V6(ALG) Passat nykii lämpimänä??

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 15.12.2010 13:06

Passattissa alkoi esiintymään jännää nykimistä lämpimällä koneella. Lähinnä pienillä kierroksilla kiihdyttäessä, mutta välillä myös täydellä kaasulla. Enemmän kun polkee niin toimii ihan oikein.

Vaikuttaisi hieman siltä kun olisi kipinä hukassa yhdessä pytyssä tms. Tulpat on ainakin vaihdettu pari tkm sitten.

Vikakoodit on luettu eikä mitään löydy. Väliaikainen herja oli lambdasta tullut, mutta ei liene syyllinen.

Kellään käryä, mikä voisi olla rikki?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 15.12.2010 18:24

Taas tuli tuo lambdan herja:

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent


Mitähän nuo lambdan arvot pitäisi olla kun vag-comilla ajossa ihmettelee? -2 - 20% taisi näyttää kun tuossa puolisen tuntia ajeltiin läppärin kanssa.

Maffin arvot heitteli 3-105 g/ välillä; onko se ihan normaali?

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 15.12.2010 23:41

Jos et tehnyt täyskiihdytystä, niin varmasti ihan ok. MAF-arvon pitäisi olla 193hv-koneessa n. 154,4g/s kierroksilla, joilla saavutetaan suurin moottoriteho, eli noin 80% ilmoitetusta moottoritehosta hevosvoimina.

MAFin heikko toiminta voi myös aiheuttaa myös koodia happitunnistimelle, kannattaa tehdä tuo Ross-Techin neuvoma testi, eli loggaat kakkosella maf-arvon täyskiihdytyksestä rajoittimelle asti, lukeman pitäisi olla ainakin lähempänä 150g/s.

Toki heikko MAF-arvo voi johtua myös imupuolen vuodosta, jos hukkaa ilmaa matkalla, varsinkin turbokoneisessa hämää todella helposti.

Jos ECU vaan antaa katsoa, niin katso myös VCDS:llä Engine - Measuring blocks - Block 032. Jos arvot on yli +10 multiplicative-kentässä, niin MAF on mitä suurimmalla todennäköisyydellä entinen, varsinkin jos ei pääse täyskiihdytyksellä ton 150g/s tuntumaan.

Happitunnistimen arvot pitäisi muistaakseni pudota -10% ja +10% väliin, joten häikkää siellä on. Jos ei vika löydy ilmamassamittarista, niin saattaa olla, että anturi on entinen tai johdotuksessa / liittimessä on vikaa.

V6:ssahan toi B1 S1-sensori on apukuskin puolella, liittimen olettaisin löytyvän siitä rintapellin kyljestä (vihreä?). Jos et halua lähteä arpomalla vaihtamaan osaa, niin kannattaa mitata sensorin jännite auton ollessa käynnissä ja vielä testata ainakin ECUn ja sensorin välinen johdotus(virta kulkee eikä ole liian suurta vastusta), kun vika on intermittent, eli ajoittainen :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa