Sulake-/reletaulujen erot (Golf3/Vento)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

Sulake-/reletaulujen erot (Golf3/Vento)

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.11.2010 3:20

Mahtaakohan diiseli ja bensa ventojen/golf 3:sten sulaketaulujen välillä olla mitään eroja?

Lähinnä kiinnostaisi mahdolliset erot diiselin ja VR6:n taulujen välillä mikäli sellaisia on. Vai onko samaa valua tosiaan 1.4:sta diiselien kautta vr6:een?
Viimeksi muokannut Sami-, 22.11.2010 0:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 21.11.2010 12:33


Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 21.11.2010 13:07

eli sulake-/reletaulu on sama, mutta sen sisältö riippuu mallista/varusteista

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.11.2010 22:29

Hmm. No ainakin sähkölasit pelaavat jälkiasenteisena alkuperäisellä johtosarjalla karvalakki AAZ:n taulussa. Ilmastointia ei ole eikä tule, eikä kyllä enää mitään muitakaan lisävarusteita lasien lisäksi.

Tarkoitushan olisi vain napata vr6:n johtosarja kiinni jotta konehuoneen puolelle saa bensakoneelle tarvittavat virrat. Asiaa tarkemmin mietittyä lie kaikista helpoin vain tutkia alkuperäistä kytkyä ja vetää ne parit piuhat AAZ:n joskus kauan muinoin pois revittyä johtonippua hyväksikäyttäen, koska aikomuksissa on asentaa säädettävä moottorinohjaus.

Mitäs kaikkea vr6:n mittaristolle tulee konehuoneesta? Öljynlämpöhän tuli lie ainakin, mutta ei kyllä vielä ainakaan ole tarkoitus asennella ajotietokoneen viikseäkään.

Olisiko alan miehillä heittää VR6:n sähköjen kytkyjä? Vaikka privalla jos ei julkiseen jakoon.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.11.2010 7:02

En mitenkään sano ettei ne kaikki kävisi ristiin, mutta tämmöisissä osissa soveltuvuudessa ei voi luottaa varaosakirjan numeroihin. Tuollaisen osan jälkimarkkinat ovat erittäin pienet, joten on kustannustehokasta myydä vain "kaikilla varusteilla" olevaa osaa. Sen sijaan ensiasennuksena noiden osien menekki on ollut aivan toista tasoa, jolloin on voinut tulla jotain säästöä kun on jätetty esim karvalakkimalleista turhat kuparit pois. Taas se puolen euron säästökin on iso säästö kun menekki on miljoonia.

Juurikin sulaketauluissa on välillä tullut nähtyä yksilöitä mistä puuttuu johtimia sisältä, ominaisuuksista mitä autossa ei uutena ole ollut.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 22.11.2010 11:20

Kaippa ne erot sitten ilmenevät varaosanumerosta?
Niitä vertailemalla kaiketi löytää täysin samanlaisen taulun.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa