Kyseessä on valkonen VW Bora 1.8t vm 2004

Bora ostokunnossa elokuussa 2009. Vanteina toimi tällöin tomasonin 18" TN4
Ennen Boran löytymistä oli kiikarissa joku VAG konsernin auto mikä pitäisi sisällä 1.8t moottorin. Harkinnassa oli MKIV GTI golffi ja Seat Leoni, mutta vuodenkaan metsästyksen jälkeen ei sattunut kohdalle "sitä oikeaa". Kun "vahingossa" nettiautoa selaillessani tuli vastaa tämä hyvin varusteltu valkoinen Bora jonka väriin ihastuin heti ensimmäisenä, autossa oli konin jäykkyys/korkeus säädettävä alusta, useampi sarja aluvanteita, paljon muutakin pikku updatea ja moottorikin sattui olemaan juuri se etsimäni. Mittarilukemakaan joka oli reilusti alle 150000Km ei hirvittänyt.
Bora oli ollu kahdella omistajalla ennen minua josta suurimman osan ajasta auto oli viettäny lapissa. Ja auton seuraava omistaja olikin yli maalannu autosta koko keulan, joten kiveniskeymiäkään ei juuri ollut, helmatkin oli saanut korin sävyn. Sama kaveri oli myös vaihtanut auton kaikki valot, keulilla toimi FK tummat enkelinsilmäprojektorit, joista oli enkelit disabloitu. Sivuvilkkuina toimi tummat ledivilkut ja perää edusti fk kristalli ledit. Auton ympäriltä löytyi myös noita volkkarin R-merkkejä. Auto miellytti omaa silmää kovasti, joten auton hankintaa ei kauaa tarvinnut pohtia.
Ulkoisista muutoksista ensimmäinen tuli poliisin toimesta! Piti poistaa etuikkunoista tummennukset, jotka löytävät vielä takaisin paikallee. Kun kerta olin päässyt tarrojen poistamisessa vauhtiin päätin poistaa kaikki merkit myös auton ympäriltä, saavuttaakseni mahdollisimman kliinin ulkonäön. Antenni vaihtui pienempään Sharanin stubby antenniin jonka kierteet piti tehä uusiks että mahtu pyörähtämään boran kierteisiin. Ikkunat saivat myöhemmin kaverikseen tuulenohjaimet ebayn ihmeellisestä maailmasta. Etuvaloihin laitettiin päälle tummat laminäxät ja valojen kaveriksi metsästettiin tumma maski.
Moottori saikin heti "stage 0,5" virityksen, eli vaihtoon meni vakio bypass forgen vastaavan tieltä. Intake puolta paranneltiin myös BSR kartiosuodatin kitillä. Seuraavana oli vuorossa moottorin optimointi jonka sain ilmaiseksi voitettuani Itsfunin kilpailun ACS:ässä.
Sisusta Borassa oli perus "sport" (turbopaketti), eli sportti jakkarat, nahkaratti ja lisänä mm. automaatti ilmastointi. Myöhemmin lisättyä on Audi TT:n poljinpinnat ja lepuutustuki. Seuraavana asentui sisätiloihin keskikyynärnoja ja Passat W8 valo, jotka löytyivätkin mukavasti slamitin pojilta. Sitten vaihtui ja asentui vw-sportti vaihdekeppi ja comfort- kaistanvaihtovilkkusarja.
Vanteina autossa toimi Tomasonin TN4 mistä en ikinä niin välittänyt, mutta sai palvella ensimmäisen kesän. Mielessä oli astetta leveämmät vanteet ja vahvoina ehdokkaina toimi pitkän aikaa MAM MT1, Keskin KT1/KT2 ja RH ZW1. Eli näistä malleista pystyi sen varran päätellä että jotain lippiäkin pitäisi vanteista löytyä. Uudet vanteet löytyivät helmikuussa 2010 ffp:ltä turkulaisen kaverin hoivista. Merkkinä ja mallina toimi Tracer tech1 jotka ovat schmidt valmistamat. Spekseinä etuvanteet: 8.5x18 et 34 takavanteet: 9.5x18 et 21 kumeina on nyt päällä toyon proxes 4 205/40 ja 225/40, vanteet ovat 5x100 jaolla. Kyseiset vanteet onkin nähnyt maailmaa ja Suome useamman VW-harrastajan auton alla joka selviää tästä topicista.

Kotoota löytyy myös kaikkea pikku härpäkettä mm, tarroja, kattotelineet ja nahkarintsikka. Jos haluaa vähä muutella muuten kliiniä ulkoasua.
Muutama kuva vielä kaudelta 2010
http://gallery.me.com/mika.salo/100072/spring/web.jpg
http://gallery.me.com/mika.salo/100072/side/web.jpg
http://gallery.me.com/mika.salo/100072/night/web.jpg
http://gallery.me.com/mika.salo/100072/tracer/web.jpg
