Moottoriöljykokemuksia
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Moottoriöljykokemuksia
En haulla löytänyt tällaista aihetta, joten..
Minkä öljyn olette havainneet parhaaksi perus nelipisteruisku bensiini- ja miksei dieselkoneissakin? Itsellä myllyssä nyt mobil1 5w-50 hintavahkot öljyt, ja kohta ois taas vaihtoväli täynnä. Kilometreja taulussa vähä reilu 200tkm. Mitä suosittelette, mobilin öljyt eivät tunnu kovin suosiossa kuitenkaan olevan? Castrol?
Minkä öljyn olette havainneet parhaaksi perus nelipisteruisku bensiini- ja miksei dieselkoneissakin? Itsellä myllyssä nyt mobil1 5w-50 hintavahkot öljyt, ja kohta ois taas vaihtoväli täynnä. Kilometreja taulussa vähä reilu 200tkm. Mitä suosittelette, mobilin öljyt eivät tunnu kovin suosiossa kuitenkaan olevan? Castrol?
Siellä ne on kaikki pyöriny samalla lailla ja suunnilleen pysyneet sisälläkin. Eikä oo ykskään moottori mitenkään ihmeellisesti oireillutkaan. Pääasia kai että käyttää luokitukseltaan moottoriin soveltuvaa öljyä, merkillä ei minusta ole juuri väliä oli sitten Motul tai Motox :P Tosin ite olen kyllä suosinut Motulia, Mobilia ja Castrolia. Ainoo mikä on vähän krantumpi on tuo mun moottoripyörä, sen loota ei tykkää kuin hondan omasta öljystä. Itse moottorin puolesta kai sielläkin pyörisi mikä vaan märkäkytkimelle sopiva moottoripyöräöljy.
Mielenkiintoista. Itsellä ollut parisenkymmentä volsua ja ainoastaan mobilia niille juottanut. Vähiten ajetulla kilsoja takana 130 tkm ja eniten ajetulla 376 tkm kun autot mulle saapuneet.
yksikään ei oo lähtenyt näpeistä alle 230tkm ajettuna eikä oo kyllä koskaan tarvinnut mobilia öljynvaihto välien aikana lisätä.
Öljyt vaihdettu 10-15 tkm välein.
Jos mobil tuntuu huonolta tai kalliilta ni kaveri porukassa on myös teboilin täys synteettinen kerännyt kehuja se on ilmeisesti ainakin jonkin verran mobilia halvempaa.
sen verran on vielä pakko kertoa et siskolla on tuollainen 6N polo ja ajaa keskusta alueella lyhyttä matkaa. Kone kerää öljyn täyttö korkin sisäpintaan "harmaata kylmälimaa" eritoten talvi aikaan.
Paikallinen pika öljynvaihto lafka syylisti juurikin mobilin öljyn että siitä se johtuu että castrolilla ei kuulemma "mönjää" kerää.
No päädyttiin vaihtamaan castrolit koneeseen mut samalla tavalla se sitä mönjää keräs ja muodosti joten seuraavassa öljyn vaihdossa palattiin takaisin mobiliin.
Muutoin kyllä molemmat öljyt ilmeisesti hoiti tehtävänsä koska auto hyrrää edelleen. Ei vaan keksitty mitään syytä miksi maksaa castrolista vielä mobiliakin enemmän.
Eli en minä tiedä kuinka nuo litkut uudemmissa mosissa pysyy sisällä mut eipä täällä ainakaan oo ollu ongelmia mobilin öljyjen koneessa pysymisen kanssa vaikka autoilla jo hieman kilometrejäkin mittarissa.
yksikään ei oo lähtenyt näpeistä alle 230tkm ajettuna eikä oo kyllä koskaan tarvinnut mobilia öljynvaihto välien aikana lisätä.
Öljyt vaihdettu 10-15 tkm välein.
Jos mobil tuntuu huonolta tai kalliilta ni kaveri porukassa on myös teboilin täys synteettinen kerännyt kehuja se on ilmeisesti ainakin jonkin verran mobilia halvempaa.
sen verran on vielä pakko kertoa et siskolla on tuollainen 6N polo ja ajaa keskusta alueella lyhyttä matkaa. Kone kerää öljyn täyttö korkin sisäpintaan "harmaata kylmälimaa" eritoten talvi aikaan.
Paikallinen pika öljynvaihto lafka syylisti juurikin mobilin öljyn että siitä se johtuu että castrolilla ei kuulemma "mönjää" kerää.
No päädyttiin vaihtamaan castrolit koneeseen mut samalla tavalla se sitä mönjää keräs ja muodosti joten seuraavassa öljyn vaihdossa palattiin takaisin mobiliin.
Muutoin kyllä molemmat öljyt ilmeisesti hoiti tehtävänsä koska auto hyrrää edelleen. Ei vaan keksitty mitään syytä miksi maksaa castrolista vielä mobiliakin enemmän.
Eli en minä tiedä kuinka nuo litkut uudemmissa mosissa pysyy sisällä mut eipä täällä ainakaan oo ollu ongelmia mobilin öljyjen koneessa pysymisen kanssa vaikka autoilla jo hieman kilometrejäkin mittarissa.
http://www.google.fi/search?client=fire ... oogle-haku
Tuota kun ostaa 18kg 20 litraa,niin on hyvä ja halpa öljy.
Rallimiehet ,jokkis kuskit kehuu sitä.
Muilla öljyillä koneet ei kestä.
Olen käyttänyt öljyä bensa ja diesel autoissa ja en vaihda.
Neste city pro 5-40w
Oisko vielä suomalainen tuota.??
Tuota kun ostaa 18kg 20 litraa,niin on hyvä ja halpa öljy.
Rallimiehet ,jokkis kuskit kehuu sitä.
Muilla öljyillä koneet ei kestä.
Olen käyttänyt öljyä bensa ja diesel autoissa ja en vaihda.
Neste city pro 5-40w
Oisko vielä suomalainen tuota.??
Itse käytän Mobil 1 0W-40 öljyä. Koneen sisuskalut ovat aika likaiset. Karstamainen musta kerros koko kampikammiossa. Venttiilinnostimet alkoivat äännellä aamukäynnistyksissä (80tkm). Nyt on tehty Forte Motor Flush käsittely. Silla sai aamuisin kuuluneen rapinan pois. Siirryn käyttämään Motulin 5W-40 öljyä.
Sitä on mahdoton sanoa johtuuko moottorin likaantuminen käytetystä öljystä vai moottorin rakenteesta. 1.8T koneessa, kun on esiintynyt noita ongelmia ainakin long-life huolletuissa moottoreissa.
Sitä on mahdoton sanoa johtuuko moottorin likaantuminen käytetystä öljystä vai moottorin rakenteesta. 1.8T koneessa, kun on esiintynyt noita ongelmia ainakin long-life huolletuissa moottoreissa.
Enää varmeempa tapaa saata kaarsta liikkelle äkki ei oo kun erilaiset motor flush-id. Jos nokea ja karstaa on reippaasti, niin saa vähän ajan kuluttua ihmettella, että miksi nostaaajaat kolisee ja alapää liuskaat on kun hiomapaperilla raapittu. Muistakaa, ettei öljukanavaat ooka läpivirtavia, vain päättyivat usein laakereihin. Reilu liottimen käyttö irrotta kyllä lian mutta mihin se sitten menee??? Se että kampikammio puhdistuu sisältä on kyllä hyvä juttu-jäähdytus paranee ym.
Jos kerran on täysynteettisella vedettu miljoonakilsa vaihtoväleja ja motti on sisältä kellerdavan karstaista, diiselit vieläpä mustan möhnan peittämä, sit missä nimessä ei voi käyttä huuhteluaineita, vaan suosittelisin useita öljunvaihtoja heti kun ölju tikun päässä näyttä mustalta-silloin se muuten on musta ja likainen, eikä voitele kunnolla enää. Oma rautamoottori sierrassa sain öljun pysymään kirkkaina vaihtovälistä vaihtoväliin 7män öljuvaihton jälkeen. Ekat jopa 200 km väleihin ja sieltä lähti paranemaan. Oma kakkoskoppasen käytin sitä Forte litkua ja tuloksena sain joutokäynnillä syttyvä öljupainevalon.
Nyt lähtee öljut vaihtoon kaikissa ajokkeissa tai 5000 km väleihin. 280000 ajettu peugeot 106-sen motti oli sisältä kirkasta , ja kummempia pesuja sisäpuolelle ei tarvinnut tehä.
Jos kerran on täysynteettisella vedettu miljoonakilsa vaihtoväleja ja motti on sisältä kellerdavan karstaista, diiselit vieläpä mustan möhnan peittämä, sit missä nimessä ei voi käyttä huuhteluaineita, vaan suosittelisin useita öljunvaihtoja heti kun ölju tikun päässä näyttä mustalta-silloin se muuten on musta ja likainen, eikä voitele kunnolla enää. Oma rautamoottori sierrassa sain öljun pysymään kirkkaina vaihtovälistä vaihtoväliin 7män öljuvaihton jälkeen. Ekat jopa 200 km väleihin ja sieltä lähti paranemaan. Oma kakkoskoppasen käytin sitä Forte litkua ja tuloksena sain joutokäynnillä syttyvä öljupainevalon.
Nyt lähtee öljut vaihtoon kaikissa ajokkeissa tai 5000 km väleihin. 280000 ajettu peugeot 106-sen motti oli sisältä kirkasta , ja kummempia pesuja sisäpuolelle ei tarvinnut tehä.
Rallimiehet ,jokkis kuskit kehuu sitä.
Muilla öljyillä koneet ei kestä.
Neste city pro 5-40w
Haiskahtaa köyhältä rokkiralli amatöörin puheilta jos moisia väittävät. :)
Itse väittäisin, että tuo nesteen kura alkaa muutaman ek:n jälkeen menettävän voitelukykyä.
Toki riippuu paljon kuinka kuumana pöperöt on koneessa.
Yleensä vaan ralli autoissa ne saattaa olla melkosella rasituksella ja lämmöllä.
Itse pistän käyttikseen sitä mitä sillä hetkellä ilmasiks saa luontaisetujen muodossa.
Yleensä Nesteen öljyä.
Kakkikseen menee Castrolin TWS, koska lämmöt saattaa joskus nousta niin voitelukykyä täytyy piisata.
Tdi Cordobassa käytin Shell Helix Ultra 5W-40. Ei tarvinnu 15 tkm:n vaihtovälillä lisätä. Mobilin ykköset 0W-40 oli yhden vaihtovälin moottorissa, lisätä tartti 15 tkm:lle kannullisen. Mobil Synt S:llä 5W-40 toimi ok, lisäystarve "kannun pohjallisen" (3-4 dl) verran.
Nyt oon Mersussa käyttänyt Shell Helix Ultra Extraa 5W-30, Castrol SLX:ää 0W-30, Mobil ESP Formulaa 5W-30. Litran verran täytyy lisätä vaihtovälille (20-30tkm)
Nyt oon Mersussa käyttänyt Shell Helix Ultra Extraa 5W-30, Castrol SLX:ää 0W-30, Mobil ESP Formulaa 5W-30. Litran verran täytyy lisätä vaihtovälille (20-30tkm)
Mobilin litkuilla tuli ajeltua sairauden alkuaikoina, niin 16v gti:llä kuin 1,8i kakkiksellakin ja nostimet niissä räpätti aina miltei puolilämpöseksi asti. Kyllä sitä öljyä kuluikin muttei mitään älyttömiä kummiskaan, nykyisin ollu Teboilin litkuja ja vain positiivista sanottavaa vaikka nuo omat 1,6 dieselit ollu melko kovia sitä kuluttamaan, joskin johtuu aivan muusta (kuluneet venttiilivarren tiivisteet jne).
Systerin aiempi mk3 ABS oli taipuvainen keräämään siirappia öljykorkkiin varsinkin Mobilin sotkuilla ajaessa, ja öljy millä se mänkki pysyi lähestulkoon poissa oli TB Diamond 5w-40.
Systerin aiempi mk3 ABS oli taipuvainen keräämään siirappia öljykorkkiin varsinkin Mobilin sotkuilla ajaessa, ja öljy millä se mänkki pysyi lähestulkoon poissa oli TB Diamond 5w-40.
8-venttiilisissä en ole huomannu suurempia eroja öljynkulutuksessa 5W-40 täyssynteettisillä tai LL-öljyillä.
16-tappinen passatti taas tykkäsi syödä Nesteen City Pro:ta mutta öljynkulutus tippui puoleen kun vaihdoin Valvoline SynPower:iin.
Turbovehkeisiin en laittaisi Mobilin RF 5W-50:stä kun menee liruksi kuumassa.
16-tappinen passatti taas tykkäsi syödä Nesteen City Pro:ta mutta öljynkulutus tippui puoleen kun vaihdoin Valvoline SynPower:iin.
Turbovehkeisiin en laittaisi Mobilin RF 5W-50:stä kun menee liruksi kuumassa.
tuli tuossa huomattua että audi lotuaa öljyä kyljillee. Aattelin et venttiikopan tiiviste vuotaa. Sit tuossa eilis päivänä lumitöitä tehessä huomasin et portteri valuttaa jotai allee ku oli pihalla käynnissä,no öljyähä se oli. Ainut yhteine tekijä autoilla on et vajaa viikko sitte vaihettu valvolinen öljyt sisälle.
Otin ukon kanssa puheeksi tuon ni oli ihmetelly oman audin öljyn kulutusta,ja valvolinen öljyt oli siinäkin koneessa. Kumpikaan kone ei aikasemmi ole merkannu paikkaasa.
Viimeset valvolinen öljyt kyl itellä..heti maanantaina hakemaan mobil 1 5w-50, vai mitä öljyä noihi kannattas nyt työntää.
Portterilla vähä yli 400tkm ja audilla 250tkm
Otin ukon kanssa puheeksi tuon ni oli ihmetelly oman audin öljyn kulutusta,ja valvolinen öljyt oli siinäkin koneessa. Kumpikaan kone ei aikasemmi ole merkannu paikkaasa.
Viimeset valvolinen öljyt kyl itellä..heti maanantaina hakemaan mobil 1 5w-50, vai mitä öljyä noihi kannattas nyt työntää.
Portterilla vähä yli 400tkm ja audilla 250tkm
Castrollia vaan koneeseen.
Muuta en omaan volkkariin enään edes yritä tarjota.
Valvolinet on jo muutamakin oma auto räkinyt pitkin asvalttia.
Mobilesta taas jäi traumoja, kun yhteen saabbiin vaihdoin, niin muljahti männänrengas ja rupes tuleen usvaa sen verran putkesta, että ei enään puskurissa kukaan sen jälkeen roikkunu.
Kaveri taas suosii teboilin goldia, mutta itse en ole päässyt testaileen.
Muuta en omaan volkkariin enään edes yritä tarjota.
Valvolinet on jo muutamakin oma auto räkinyt pitkin asvalttia.
Mobilesta taas jäi traumoja, kun yhteen saabbiin vaihdoin, niin muljahti männänrengas ja rupes tuleen usvaa sen verran putkesta, että ei enään puskurissa kukaan sen jälkeen roikkunu.
Kaveri taas suosii teboilin goldia, mutta itse en ole päässyt testaileen.
Mitähän öljyä kannattais golffin adz pataan tunkee? Ajettu 104tkm. Valvolinet ajattelin lirauttaa sisään mut tän topicin perusteella ei oikein kinosta. Auton joudun käynnistämään kylmänä kerran päivässä koska koululla ei oo mahdollisuutta tolppa paikkaan. Mutta muuten kyllä aina tolpassa. Eli oljyn pitäs toimia myös kylmänä. Kiitos etukäteen jos joku kehtaa auttaa tietämätöntä.
Passattiin aeb 1.8T -98 olisi edessä öljynvaihto (15tkm). Ajattelin vaihtaa itse säästääkseni karkkirahoja :)
Huollossa laitettu Castrol SLXPROF 5W30:Stä (onkohan nimi vaihtunut?), ilmeisesti ihan hyvää. Kysymys kuuluukin, mistä muut ovat tilanneet/ostaneet sitä? Lueskelin, että saksasta saisi edullisesti. Tai vaikka Suomesta, mutta mistä?
edit.
Oisko tämä sopiva: https://oeldepot24.de/motoroel/motoroel ... liter.html
Huollossa laitettu Castrol SLXPROF 5W30:Stä (onkohan nimi vaihtunut?), ilmeisesti ihan hyvää. Kysymys kuuluukin, mistä muut ovat tilanneet/ostaneet sitä? Lueskelin, että saksasta saisi edullisesti. Tai vaikka Suomesta, mutta mistä?
edit.
Oisko tämä sopiva: https://oeldepot24.de/motoroel/motoroel ... liter.html
Viimeksi muokannut VAG-kuski, 5.3.2013 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lainataas ketjua kun sopivasti nostettiin. Eli oon käyttäny 1.8 RP koneisessa kakkiksessa mobilin 10w40 puolisynteettistä öljyä sekä valvolinen 10w40 synteettistä öljyä. Ongelma tuossa on että nostajat pitää ääntä jonkun pari minuuttia aamuisin ennenkuin vaimenee, tekee samaa molemmilla öljyillä. Koneella ajettu 30tkm remontin jälkeen, nostajatkin vaihdoin silloin. Johtuisko tuo ääntely öljystä, mitä öljyä tuossa ylipäänsä kannattaa käyttää? Niin ja öljynpaineet on mitattu, eli nekin on kyllä kunnossa.
Mobil 0w-40 new life toimii.
Tässä diiselistä loppu kokonaan aamuinen 5-10s kestävä ihme kalkatus ja nyt käy ihan nätisti vaikka ois kylmä käynnistys.
5w-40 castrolin magnatekillä kalkatteli.
Ilmeisesti tämö 0w öljy nousee niin nopeasti (lue, lirua) että voitelee heti käynnistyksestä lähtien. Tosi hyvä öljy näin kylmille keleille. 5w-40 sitten kesäksi.
Tokmannissa toi new life tarjouksessakin (37,90e) ei paha.
Tässä diiselistä loppu kokonaan aamuinen 5-10s kestävä ihme kalkatus ja nyt käy ihan nätisti vaikka ois kylmä käynnistys.
5w-40 castrolin magnatekillä kalkatteli.
Ilmeisesti tämö 0w öljy nousee niin nopeasti (lue, lirua) että voitelee heti käynnistyksestä lähtien. Tosi hyvä öljy näin kylmille keleille. 5w-40 sitten kesäksi.
Tokmannissa toi new life tarjouksessakin (37,90e) ei paha.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa