Mopoautot liikenteessä - Hurjia tilanteita
Valvoja: ffp jäsenet
Mopoautot liikenteessä - Hurjia tilanteita
On tullut nähtyä kaikenlaista liikenteessä. Tänään kuitenkin sattui sellainen tapahtuma, joka sai sydämen ottamaan pari ylimääräistä lyöntiä. Mopoauto ajoi edelläni Haimoonraittia Etelään. Mopoauto ajoi jarruttamatta STOP-merkkien läpi n. 50 km/h vauhtia Hangontien (25) yli Selintielle hiljentämättä. Onneksi kummastakaan suunnasta ei tullut ketään. Hangontiellä on käsittääkseni 100km/h rajoitus tuolla kohtaa. Paikka on sen verran paha, että kunnollinen näkeminen vaatii jo ilman STOP-merkkejäkin pysähtymään.
Jos teillä on mopoautoilevaa jälkikasvua, niin lähtekää heidän mukaan ja opettakaa liikennesääntöjä. Se on turha syyttää ruumisarkulla riittämätöntä ajokorttikoulutusta. Jokainen on itse vastuussa omien lapsiensa opastamisesta elämässä.
Tämä sattui 25.9 n. 17:25 aikoihin. Kyseessä oli musta mopoauto, jossa oli kaksi nuorta tyttöä. Aika ei ole tarkka. Kellonajan olen päätellyt myöhemmin.
Usein tulee myös havaittua, että jos kolmion takana odottaa useampi mopoilija ja ensimmäinen päättää lähteä liikkeelle. Loput tulevat perässä risteävän liikenteen eteen. Olen joutunut useamman kerran jarruttamaan tälläisessä tilanteessa välttääkseni kolarin.
Jos teillä on mopoautoilevaa jälkikasvua, niin lähtekää heidän mukaan ja opettakaa liikennesääntöjä. Se on turha syyttää ruumisarkulla riittämätöntä ajokorttikoulutusta. Jokainen on itse vastuussa omien lapsiensa opastamisesta elämässä.
Tämä sattui 25.9 n. 17:25 aikoihin. Kyseessä oli musta mopoauto, jossa oli kaksi nuorta tyttöä. Aika ei ole tarkka. Kellonajan olen päätellyt myöhemmin.
Usein tulee myös havaittua, että jos kolmion takana odottaa useampi mopoilija ja ensimmäinen päättää lähteä liikkeelle. Loput tulevat perässä risteävän liikenteen eteen. Olen joutunut useamman kerran jarruttamaan tälläisessä tilanteessa välttääkseni kolarin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei noi opi ennen kuin omalle tai kaverin kohdalle jotain sattuu. Samaa puuta kun noi mopoilijat.
Eikä se auta jos iskä tulee pari kertaa kyytiin neuvomaan; silloin ajetaan nätisti ja ne samat asenteet palaa mieleen kun iskä jää kotiin. Noi tarvis in car-kameran jonka tallenteen se iskä kattoo joka ilta läpi...
Eikä se auta jos iskä tulee pari kertaa kyytiin neuvomaan; silloin ajetaan nätisti ja ne samat asenteet palaa mieleen kun iskä jää kotiin. Noi tarvis in car-kameran jonka tallenteen se iskä kattoo joka ilta läpi...
Kesällä kohdalleni sattui sellainenkin kireempi mopoauto, jossa oli neljä(!) nuorta jullia kyytissä.. Nopeusrajoitus oli 50km/h ja ajoin itse GPS:n mukaan 54-55km/h, jolloin suoralla, tasaisella tiellä mopediautonen lykkäsi ohitseni tuossa vauhdissa tuolla painolla! Oli siinä jullit hymyt persläpeen asti levällään, kun "me V***U kepitettiin se Cupra!" ;)
Ajelin siinä perässä hetken ja mittailin GPS:llä sille nopeutta noin 66-67km/h.
Mitenkähän muuten mopoautolle (L6e- tai L5e-luokka) käy jos kulkee sen maagisen rajan yli, mistä tulee moposta moottoripyörä? Verrataanko mopoautoa henkilöautoon (M1-luokka) vaiko nelipyörään (L7e-luokka)? Siis lähinnä seuraamuksia verojen ja ajo-oikeuden riittämättömyyden muodossa..
Ajelin siinä perässä hetken ja mittailin GPS:llä sille nopeutta noin 66-67km/h.
Mitenkähän muuten mopoautolle (L6e- tai L5e-luokka) käy jos kulkee sen maagisen rajan yli, mistä tulee moposta moottoripyörä? Verrataanko mopoautoa henkilöautoon (M1-luokka) vaiko nelipyörään (L7e-luokka)? Siis lähinnä seuraamuksia verojen ja ajo-oikeuden riittämättömyyden muodossa..
Joukossa tyhmyys tiivistyy pätee todella hyvin mopoilijoissa. Yksin saatetaan vielä mennä kunnolla, mutta jos on toinen tarakalla tai kaveri ajelemassa vieressä, tahtovat säännöt saada kyytiä.Usein tulee myös havaittua, että jos kolmion takana odottaa useampi mopoilija ja ensimmäinen päättää lähteä liikkeelle. Loput tulevat perässä risteävän liikenteen eteen.
Olen tämän kertonut aiemminkin: kun Joensuun Karsikossa oli Pohjanneidon risteyksessä vielä pakollinen pysähtyminen, eräänä aamuna ennen kahdeksaa seurasin, kun ässämarketin suunnasta tuli lähemmäs kymmenen mopoilijan lauma -yksikään ei pysähtynyt stop-merkille. Paria minuuttia myöhemmin körötteli samaa reittiä yksi laumasta jäänyt yksilö, joka kuuliaisesti noudatti pakollista pysähtymistä.
Samaisessa risteyksessä on nykyään varsin "vauhdikas" kiertoliittymä, jonka läpi ajaessa ei tarvitse isosti hiljennellä. Taisi olla viime viikolla kun yksi mopoauto ajoi liittymän läpi sen verran kovaa vauhtia, että kallistelusta päätellen olin melko varma sen kaatumisesta -ei kaatunut.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
tääl oolannissa on kuulema pohjoismaiden tihein mopoautokanta ja sen kyllä huomaa.
Ajelen hinausautoa toisinaan extrahommina ja olen jo 9 mopoautoa pois kuskannut. suurinosa on tieltäsuistumisia! Siis ajetaan ojaan suoralla tiellä kun kaivetaan sitä puhelinta takapenkin repusta.
joka ikisessä onnettomuudessa mitä minä olen ollut siivoamassa, on ko. mopoauto ollut kyljellään tai katollaan. Tyttöjä ja poikia, eipä sil väliä. kuten mopoillakin. Jotkut jopa ajelee niillä pyörätiellä, vaikka täällä ei saa edes mopolla ajaa. Pääivittäistä on törttöily ja ihme kyllä työt on yhtä hölmöjä kuin pojat. Jotenkin nuorilla on liikenteessä maailmanlopun meininki, hälläväliä, kuha mä oon eka. Mikä siihen sitten auttaisi? Hinausautokuskina voisi sanoa että ei ainakaan ajokortti, samalla tavalla nää kakkikset, jatkeet ja lavetit on tuolla tolppien ympärillä tasaisen tiheään.
Yhdessä tapauksessa mopoauton oli tuuli heittänyt ojaan, oli kuulema mopoauto vaan kallistunut ensi vähä ja ei ollu hidastanu ja sitte se sitte lensikin huithiiteen.
Kaverini näki tässä 4v sitten potentiaalin korjaamolla, ja hankki "yksinoikeuden" Aixam mopoautojen huoltoihin. ja kyllä, iso asiakaskunta on... yllättäen... lähes lunariin ajetut mopoautot :D Nitä siellä kursitaan kokoon joka päivä. Muovihitsi on kovassa käytössä kun varaosat on kalliimpia kuin normi henkilöautoissa.
Ajelen hinausautoa toisinaan extrahommina ja olen jo 9 mopoautoa pois kuskannut. suurinosa on tieltäsuistumisia! Siis ajetaan ojaan suoralla tiellä kun kaivetaan sitä puhelinta takapenkin repusta.
joka ikisessä onnettomuudessa mitä minä olen ollut siivoamassa, on ko. mopoauto ollut kyljellään tai katollaan. Tyttöjä ja poikia, eipä sil väliä. kuten mopoillakin. Jotkut jopa ajelee niillä pyörätiellä, vaikka täällä ei saa edes mopolla ajaa. Pääivittäistä on törttöily ja ihme kyllä työt on yhtä hölmöjä kuin pojat. Jotenkin nuorilla on liikenteessä maailmanlopun meininki, hälläväliä, kuha mä oon eka. Mikä siihen sitten auttaisi? Hinausautokuskina voisi sanoa että ei ainakaan ajokortti, samalla tavalla nää kakkikset, jatkeet ja lavetit on tuolla tolppien ympärillä tasaisen tiheään.
Yhdessä tapauksessa mopoauton oli tuuli heittänyt ojaan, oli kuulema mopoauto vaan kallistunut ensi vähä ja ei ollu hidastanu ja sitte se sitte lensikin huithiiteen.
Kaverini näki tässä 4v sitten potentiaalin korjaamolla, ja hankki "yksinoikeuden" Aixam mopoautojen huoltoihin. ja kyllä, iso asiakaskunta on... yllättäen... lähes lunariin ajetut mopoautot :D Nitä siellä kursitaan kokoon joka päivä. Muovihitsi on kovassa käytössä kun varaosat on kalliimpia kuin normi henkilöautoissa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa