g2/jetta ovenkahvat

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

pete78
-

g2/jetta ovenkahvat

ViestiKirjoittaja pete78 » 24.9.2010 11:18

Mistä saa ns. Kiina-mallin kahvoja ja onko ne kahvat sitten se paras ja helpoin ratkaisu tuohon iänikuiseen kahva propleemaan??

Jostain joskus lukenut että audi a-sarjan kahvat kävis bolt-in tyyliin mutta minkä mallin??

Joo ja olen tässä eilisen/tämän aamun etsinyt ratkaisua täältä/tuolta/sieltä ja joka paikasta tähän kahvahommaan mutta mutta....
Rouva ku ei taho päästä lähes joka kerta autoon ku sillä menoja olis ja alkaa kyllästyttämään tuo kuskin oven lasin vaihto ku sitä kauttahan se sitten ovi aukaistaan ku kahva hajoaa...

Kiitos poijjaat/tytöt jo etukäteen vastauksista...

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.9.2010 11:44

Jaa, itse olen kyllä vaihdellut kahvoja golfiin aikanaan useitakin, eikä koskaan ole tarvinnut ikkunaa rikkoa. Kun ei mulla ainakaan ole koskaan ollut autoa missä on yksi ainoa ovi mistä sinne sisään pääsee...

jii_bee
-

ViestiKirjoittaja jii_bee » 24.9.2010 16:15

Paras ja helpoin tapa on ostaa uudet alkuperäiset ovenkahvat VW:n varaosatiskiltä.
Samalla kannattaa uusia myös lukitusmekanismit. Siis nämä:

Kuva

Sitten vain huolellinen lukkopesien puhdistus ja voitelu,
oventiivisteiden pyyhintä laimentamattomalla jäähdytysnesteellä ja odottamaan ensimmäisiä pakkasia. :)

Mazaman
-

ViestiKirjoittaja Mazaman » 24.9.2010 16:27

kakkikseen on (valitettavasti) onnettoman helppo mennä jos kahva ei toimi... repäsee irti, ja jäävät ihan muutenki vaan kätteen talvella väärinkäytettynä :)

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.9.2010 17:30

Vieläkös muuten niitä uusia kahvoja saa marmorilta Golfiin/Jettaan? Corradon kahvoja kuulemma ei enää huhu puheiden mukaan saa. Niitä kun vieläpä kuluu melkein samaa tahtia mitä Golfin/Jetankin kahvoja.
Eikä kyllä ole tarvinnut siitäkään rikkoa ikkunaa koskaan hajonnen kahvan takia.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”