Audi Cabrioo ostamassa

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

golpero
-

Audi Cabrioo ostamassa

ViestiKirjoittaja golpero » 20.9.2010 16:58

Eli tuollaista otsikon mukaista Audia olen ostamassa. Auto on 2,3 5-sylinterisellä mötörillä. Millainen kone se yleensä ottaen on? Entäs muu tekniikka? Mitä tutkia tarkemmin autoa katsoessa? ym. ym.

Goldust
-

ViestiKirjoittaja Goldust » 20.9.2010 18:00

Ihan mukava konehan tuo kymppitappinen on arkiajossa, vääntää ihan kohtuullisesti ja vitosen saundit on aina plussaa. Maantiellä pääsee 8-9l/100km lukemiin, nurkkapyörityksessä hörppää helposti enemmän.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 20.9.2010 23:36

Ite kattelisin eniten korin ja sisustan kuntoa. - Cabriot valitettavasti vajaavetoisia, niin alustan kilkkeet noihin on melkoisen halpoja, joten mistään alustan kunnosta en hirveenä ressaisi. Sen kuitenkin mieluusti käy oston jälkeen mieluusti itsekin läpi, jos epäilystä että ei enää ole uudenveroinen. Etuvetoon onneksi nuo alustasarjatkin on varsin edullisia 80 B4 quattroon verrattuna.

- Joten eikai check list ole sen kummempi kuin muissakaan autoissa. Katsoo että maalipinta, sisusta on ehjä. Ei kolinoita, nitinöitä, ei tunnu väljältä. Varusteet toimii jne jne.

2.3 10v vitonen lienee ns. pommin kestävä moottori. Vanhemmiten Kelju Koo Kojootti (ke-jetronic) ruisku voi aiheuttaa päänvaivaa, jos ei tuohon itse ole perehtynyt. - Harva korjaamo nimittäin on senkään vertaa..

Itse tosin ottaisin mieluummin sen V6 pannun tuollaiseen bulevardi-cruisailu peliin, mut loppupeleissä homma on makuasia, ja kummalla tekniikalla hyvä yksilö mieleisin varustein sattuu eteen. (tai onhan noita vielä loppupäässä 1,9TDI:kin)

J-M Koopikka
-

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 21.9.2010 8:25

V6 2.8 automaatilla on ton tyyliseen autoon. Ja yks mitä kannattaa kattoa on katton kunto (takaklasi taitaa olla järjestää kaikissa "läpinäkymätön" iän takia) ja vielä että se toimii muutenkin moitteettomasti, kun pakkaa noi osat olla vähä kalliita. Ja tosiaankin sisusta on niitä joihin kannattaa kiinnittää huomiota, onhan se avona kaikkien nähtävilläkin :)

Harry
-

ViestiKirjoittaja Harry » 21.9.2010 13:48

Cabriota sivusilmällä haettu täälläkin. Ainoa mikä häiritsee on hintapyynnöt Suomessa, jotka ovat utopiaa. Varsinkin juuri esim. kutoskoneilla varustetuissa. Auto muuten kyllä on aika ajaton ja tyylikäs edelleen. Mites Audi Cabrion talvikäyttö, muistaakseni joku sanoi että näissä ei olis kuin yksikerroskatto ilman eristeitä? Vai onko se yksilökohtaista? Ja sitten oli kovakattoisia, tuleeko se kovakatto rätin päälle vai onko riepu alhaalla kontissa ja kovakatto kiinnitetään sen paikalle?

J-M Koopikka
-

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 21.9.2010 13:53

TT:ssä o ykskerros katto ja cabriossa monikerros katto, TT on tuollakin setupilla lämmin talviauto ja en oo kyllä kuullu että cabrio olis mitenkään erityisen kylmä, kun sen ei tarvi lämmitellä kattopeltejä...

Ainut on tuo lumen siivoaminen katolta, minkä takia ite suosisin hardtoppia. mutta jos on jonkinlainen katos/tallipaikka, niin nou hätä.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 21.9.2010 14:29

Kyllä mä tälläistä itse ainakin lähtisin etsimään suoraan maailmalta. Suomessa lienee ne, jotka on uitettu jokunen vuosi sitten maailmalta tänne suomeen, ja nyt iskee ikääntyminen / kyllästyminen.

Hitto jos näitä sais quattrona, niin olis mullakin. (onhan niitä toki maailmalla tehty itse..)

J-M Koopikka
-

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 21.9.2010 14:31

simula, miks luulet, että mä ostin ton parturiauton... ;) kun sitä sattu saamaan kardaanilla :)

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”