Pusla asiaa! Kiire!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Sipowitz
-

Pusla asiaa! Kiire!

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 18.9.2010 22:35

Venoottiin tuli tänään vaihettua puslat. Tunnit kerkesi juossa 10h ennenku uuet puslat oli paikallaan, sitten tuliki vastaan ongelma A eli jarrupaineensäädin oli kiinnityspultin tiellä. Noh rälläkällä pianeensäätimen kiinnike rauta poikki ja uuet puslat hiomalla, kiroilemalla, vasaralla, hitasauskoneella yms paikallee. Homma jätettiin sille mallille. Eli katkastu kiinnike joutuu hitsaamaan. Onko se paineen säädin kuinka tarkka siitä työntötapista mikä työntää kumi suojuksen sisällä olevaa ''tappia'' (eli säätää jarrun painetta) paikastaan? Tarkoitus olis saaha mahollisimman tarkasti samalle paikalle hitsattua se kiinnike. Ja mitäs katsastus setä sanoo hitsatusta saumasta ku tutkii alustaa? Kertokaa nyt hyvät ihmiset vinkkejä.
ps. Foorumi varmaan täynnä tästä asiaa, mutta itse en löytänyt kysymykselleni vastausta vaikka olen selaillut ja hakenu foorumine tietoja monta tuntia.

tpv
-

ViestiKirjoittaja tpv » 18.9.2010 23:12

Ittellä edellisen auton kanssa sama ongelma, sähköliimalla vaan paineetasausventtiili tarkasti samaan paikkaan kiinni ja pistäen sopivasti siistiä saumaa, massaa päällä eikä konttorilla koskaan kukaan huomauttanu asiasta halaistua sanaa...

jarskii-
-

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.9.2010 0:20

itse ratkaisin tuon hitsaus ongelman yksinkertaisesti löysäämällä ne akselin kiinnikkeet rungosta irti. ruhtinaalisella kolmella pultilla kiinni. eipä tarvi jännätä katastukseen menon kanssa.

välikommentti vain. itse en vaan käsitä miks se pitää rälläköidä irti

Sakke
-

ViestiKirjoittaja Sakke » 19.9.2010 9:40

Se nyt vaan sattuu olemaan pikkuisen tiellä puslanvaihdossa ja ne kolme pulttia ei aina ihan suosiolla lähde auki. Pillilläkään ei kuumaa uskalla paljoa antaa.

Hitsaa kiinni vaan samaan kohtaan. Eikä pitäis haitata katsuriakaan vaikka huomaiskin. Saahan jarrusatuloiden ja jousikuppienkin rautoja hitsata akseliin.

Tärkeintä on että se on kunnolla hitsattu jotta varmasti pysyy.

hb81
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 19.9.2010 9:56

Itse sain kyllä koko akselin alas ilman rälläköintiä.
Toki rälläköin lopuksi kaikki siihen säätimeen liittyvät palikat irti =)

Sipowitz
-

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 19.9.2010 16:32

Nyt on auto taas pyörillään ja sivuttais suunta näyttäis korjaantuneen kun auto ei heilu eikä hytky takaapäin heilutellessa.... Nyt vaan hanttarinpuolen rengas pitää vähän ääntä lujempaa ajettaessa. toki syynä voi olla se että renkaat on samat mitkä oli entisten puslien aikaan paikallaan ja siksi kuluneet erillälailla ja nyt kun akselisto on ''oikeassa'' asennossa niin syynä sekin. Vinossakaan akselisto ei voi olla koska kiinnityspisteet on vain puslien kohdalta ja iskarin alapäästä. Onko silti neuvoja ja vinkkejä miksi ääni kuuluu. Laakeri ei kuumene. Vai sairastanko luulotautia?

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”