T5 2,5 kansiremontti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

caraw
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 5.9.2010 13:41

T5 2,5 kansiremontti

ViestiKirjoittaja caraw » 5.9.2010 13:52

Pari viikkoa sitten alkoi jäähdytysnestettä kulumaan n. 1 l tankillisella. Tänään sitten katsoin tarkemmin, ja kyllä sinne paisuntasäiliöön kuplia moottorin käydessä ilmestyi. Taitaa olla kansiremontti edessä, ainakin kannentiiviste.

Auto on caravelle T5, 2,5 tdi, ajettu n. 140 tkm.

vähän osviittaa kaipaisin foorumilaisilta:

millaiseen rahanmenoon on syytä varautua?

missä tampereella remontti kannattaisi teettää?

Onko kansiremontti kovinkin yleinen ko. transporterissa?

t
caraw

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.9.2010 15:27

"Onko kansiremontti kovinkin yleinen ko. transporterissa? "

Jos tuo yleinen vika niin laatu on huonontunut (300-600tkm) vanhemmilla ovat ajaneet, siihen mitä maksaa korjaus vaikuttaa missä teetät ja mitä löytyy avatessa (n. 8x80€ +osat 300-~).

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 5.9.2010 21:51

Ei ole yleinen vika, itselle on yksi tähän mennessä tullut 1kpl oikeesti kansi halki R5 moottoria. Sekin oli imukanavasta hehkutulppaan ja aiheutti ainoastaan käyntivikaa. Jäähdytin-nesteet eivät kadonneet.

Yleisin paikka melkeempä noissa R5 moottoreissa mikä on aiheuttanut jäähdytin-nesteen katoamista on ollut vesipumppu. AXD/AXE moottoreissa vesipumppu vuotaa öljytilaan kun pumppu on väljä. Ulkoista vuotoa ei silloin näy jos ylivuotoletkua ei olla katkaistu lohkon takapuolelta, koska se on yleinsä puristuksessa moottorin takakannakkeen kohdalta eikä silloin ulkoista vuotoa kovin nopeasti tule.

Voisin veikata ettei vieläkään kovin moni "pienempi" pulju ole hommannut noita R5:sen ratasjakopää työkaluja, joita oikeasti tarttee jos tuosta kannen irroittaa.
Vaikkakin noita nokkakamoja on aika paljon vaihdeltu BNZ/BPC ja paljon ajettuihin AXD/AXE moottoreihin.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 9.11.2011 8:45

Onko tuon nesteen vuotaminen vesipumpusta öljyihin ongelmana ainoastaan AXD ja AXE koneissa vai myös BNZ ja BPC koneissa?
Katselin BNZ koneesta että tämä vesipumpun vuotoletkulähtö on "sokea" se pieni nippa vesipumpun takana eli onko se tarkoituksella avaamatta ja pumppu vuotaa muualle kuin öljyihin vai onko tämä nipan aukaisu poraus jätetty kustannus syistä pois ja ainoa tapa huomata pumpun vuoto on kokoajan kytätä nesteitä ja öljyjä?

henzuu
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2011 22:01

ViestiKirjoittaja henzuu » 30.11.2012 15:37

onko jollakkin tietoa miten saa axe moottorin nokka-akselin ajoituksen kohdilleen ?

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 30.11.2012 22:40

Kiinnostaisi tietää onko tuota lukitustyökalua ostettavissa jostain? On pihassa -06 axe koneella vanha poliisiauto jossa ei ole laakkosen mukaan puristukset kunnossa joka sylinterissä. Ei tietysti lähde kayntiin ja talven aikana olisi tarkoitus saada pirssi kuntoon..

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 30.11.2012 23:14

Vw:n tiskiltä, tarvikkeena varaosatiskilta, Ebay... Onhan noita paikkoja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa