automaattinen korkeudensäätö

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Stepa
-

automaattinen korkeudensäätö

ViestiKirjoittaja Stepa » 2.9.2010 10:31

Heihoi! Borassa siis akseleissa xenoneisse automaattinen korkeudensäätö mut jotenki tuntuu ettei pelitä. eli siis valokuvia jää tyyliin metrin päähän puskurista, jää siis todella alas, oon yrittäny säätää itse umpioista sitä ylemmäs mut silti tuntuis et palautuu ennalleen. Oisko kellään vinkkii?

albanzo
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 2.9.2010 11:19

Mul on samaa ongelmaa Audissa. Varsinkin kuskinpuolen lamppu tuntuu näyttävän melko alas.

Sen lisäks mun tekee valot sitä, et ne hakee oikeeta korkeutta pimeellä ajettaessa vähän väliä kesken ajon, mistä moinen mahtaa johtua? Alkaisko joku korkeudensäätöanturi oleen tiensä päässä...?

Stepa
-

ViestiKirjoittaja Stepa » 2.9.2010 11:38

joo mul sama homma. sit ku käynnistät niin hetken aikaan näyttään ihan jees korkeutta ja sit laskee tosi alas, pitkät on käytännössä kun lyhyet pimeellä :D vois asiaan perehtyneet neuvoo!

Jimme
-

ViestiKirjoittaja Jimme » 6.11.2010 22:54

@Stepa/Albanzo: Onko autot madallettuja? Kuulostaisi siltä, että korkeussensorit on säätöalueen ulkopuolella. Esim. kiinnikkeitä taivuttamalla saattaa päästä oikealle alueelle, mutta ensin olis hyvä kattoa vag-comilla vikakoodit.

Vähän tutkinut asiaa, kun omassa ei toimi mihinkään suuntaan, valokuvio kyllä hienosti tasan paikallaan koko ajan, eli korkeudensäätö ei liiku mihinkään.

VAG-COM näyttää 55:Xenon range - 4B0907357-ohjainlaitteelta etuakselin sensorille n. 1.7V lukemaa, kun taas taka-akselille noin 0.4V, mikä viittaisi siihen, että taka-akselin sensori on rikki tai väärässä asennossa. Autoa on madallettu ~50mm, mutta vikakoodeja ei ole, tosin valojen säätökään vag-comilla ei onnistu, myöskään output test ei liikuta valoja mihinkään suuntaan. Pitäisikö korkeudensäätömoottoreiden liikkua output testillä, vaikka sensoreissa olisi vikaa?

En löytänyt vielä mistään oikeita raja-arvoja jännitteelle, mutta muistelisin jostain aiemmin lukeneeni, että 2,5V on lähempänä totuutta. Selvitellään...

Levis
-

ViestiKirjoittaja Levis » 19.8.2012 13:32

Mulla Touranissa bi-ksenonit taitaa näyttää liian ylös. Kaukovaloja tuli naamalle ja kaveri edes ajaessa sanoi häikäisevän. Mitenkäs voin testata niiden toimintaa? Kun käynnistää ne tekevät sen alas-ylös-sivuille testinsä.

Säätöä ei vissiin itse kannata tehdä? Onhan noissa umpioissa pari ruuvia, mutta pitääkö sitten olla joku testerikin? Millainen laite ja mistä saa?

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”