Audi A4, 1.8 20V vm. 1995.
Tuli hommattua tuollainen kakkosautoksi. Kutakuinkin kaikki tuntuu pelittävän kolmea vaivaa lukuunottamatta.
Eli, moottorin lämpötilasta riippumatta auto tekee joskus sen, että lähtee käyntiin, mutta sammuu välittömästi. Muutaman kerran tän tehnyt. Toisella yrittämällä jää yleensä käyntiin, vain kerran vaati kolme starttausta. Mistäs ettis vikaa.
Toinen vaiva voi liittyä edelliseen, eli kone lämpöisenä käy tyhjäkäyntiä hieman pätkien, ajoittain pätkäisee.
Kolmas vika vaikeuttaa kahden ensimmäisen etsimistä, jostain syystä wag-com ei saa yhteyttä autoon. Tää vielä selvityksen alla.
Ajokkiin on vastikään vaihdettu ilmamassamittari.
Audi -95 käynnistysongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ajonesto? Käy sekunnin ihan normaalisti ja sammuu niinkuin avaimesta kääntäisi?Eli, moottorin lämpötilasta riippumatta auto tekee joskus sen, että lähtee käyntiin, mutta sammuu välittömästi. Muutaman kerran tän tehnyt. Toisella yrittämällä jää yleensä käyntiin, vain kerran vaati kolme starttausta. Mistäs ettis vikaa.
Nonnih, wag-com suostui toimimaan ja mitäkö löytyi, liuta koodeja tietty.
-Mass air flow, signal too high. Ilmamassamittari vaihdettu vähän ennen kuin ostin auton, saa nähdä, palautuuko koodi nollauksen jäljiltä.
-Knock Control, syl. 1 regulation limit exceeded, ja sama kakkospytyllä.
-Engine coolant temp. sensor, implaussible signal. Mistä tuo anturi mahtaa löytyä?
-Engine start blocked by immobilizer, H. Jormalainen tiesi mitä kirjoitti. Koodin ilmaantumista uudelleen seurataan.
-Fuel level sensor open or short to plus, mittari näyttää kiihdyttäessä nollaa ja bensavalo palaa, vaikka tankki on täynnä. Kaikki toimii normaalisti alle puolen tankin. Asia korjaantunee itsekseen kunhan tankkianturi hinkkaa itsensä kuntoon. Eli edellinen omistaja ei koskaan tankannut täyteen, vaan lirut pohjalle, saattaapi olla hapettumaa.
-Immobilizer, Key, signal too low.
Tämäpä kiinnostaa, mistä lähtisin vikaa etsimään? Jostain luin, että ajoneston lukijoissa on ollu vaivoja, liittyisikö siihen ja onko iso homma vaihtaa. (VW pakussa mokkula on aika simppeli irtalukon ympärillä)
No, siinä oli koodit tällä kertaa. Mutta yksi asia ihmetyttää, sisätilan valot ei toimi kun ovet avataan, enkä löydä etuovista nappeja, mistä auto tietäisi, milloin ovi on auki.
Oppaasta luin, että valoille on oma ohjaimensa, joka on yhteydessä keskuslukituksen ohjaimeen, mistäpäin noita osaisi etsiä. Värkkiin on asennettu cobran hälytin keskuslukon ohjauksella, liekö sillä asennuksella osuutta asiaan.
katkaisijoista kaikki sisävalot toimii kyllä.
Tattis etukäteen.
-Mass air flow, signal too high. Ilmamassamittari vaihdettu vähän ennen kuin ostin auton, saa nähdä, palautuuko koodi nollauksen jäljiltä.
-Knock Control, syl. 1 regulation limit exceeded, ja sama kakkospytyllä.
-Engine coolant temp. sensor, implaussible signal. Mistä tuo anturi mahtaa löytyä?
-Engine start blocked by immobilizer, H. Jormalainen tiesi mitä kirjoitti. Koodin ilmaantumista uudelleen seurataan.
-Fuel level sensor open or short to plus, mittari näyttää kiihdyttäessä nollaa ja bensavalo palaa, vaikka tankki on täynnä. Kaikki toimii normaalisti alle puolen tankin. Asia korjaantunee itsekseen kunhan tankkianturi hinkkaa itsensä kuntoon. Eli edellinen omistaja ei koskaan tankannut täyteen, vaan lirut pohjalle, saattaapi olla hapettumaa.
-Immobilizer, Key, signal too low.
Tämäpä kiinnostaa, mistä lähtisin vikaa etsimään? Jostain luin, että ajoneston lukijoissa on ollu vaivoja, liittyisikö siihen ja onko iso homma vaihtaa. (VW pakussa mokkula on aika simppeli irtalukon ympärillä)
No, siinä oli koodit tällä kertaa. Mutta yksi asia ihmetyttää, sisätilan valot ei toimi kun ovet avataan, enkä löydä etuovista nappeja, mistä auto tietäisi, milloin ovi on auki.
Oppaasta luin, että valoille on oma ohjaimensa, joka on yhteydessä keskuslukituksen ohjaimeen, mistäpäin noita osaisi etsiä. Värkkiin on asennettu cobran hälytin keskuslukon ohjauksella, liekö sillä asennuksella osuutta asiaan.
katkaisijoista kaikki sisävalot toimii kyllä.
Tattis etukäteen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa