Onkelma on, että kun kiihdyttää pienestä nopeudesta, esim 50km/h kolmos vaihteella kaikki menee ok kunnes ahtopaine nousee 15psi n.1 bar jolloin alkaa helvetillinen törrääminen. Törräys loppuu heti kun painee laskee hivenen. sama onkelma 4, ja vitosvaihteellakin, (esiintyy aina kun konetta kuormittaa kunnolla.)
Joopa joo yliahdoille mennään.
Autoon on hurrit laittanna jonku lastun siitä moiset paineet.
No.
3-tie venttiili joka on kytketty imuputkeen, turbon painepuolelle, ja hukkaportin kellolle on ok. venttiili joka ohjaa hukkaporttia. Jännitteen kytkettäessä venttiili vaihtaa tilaa (akusta jännite suoraan venttiilille).
Autoa testattiin siten, että piuha tuolta venttiililtä oli irti, kas kummaa ahtopaineet ei enää nousekkaan kun jonnekkin 8 psi ja koneessa ei vetoja.
Liittimestä mitattuna on tyhjäkäynnillä nastoissa n.6 vdc.
Onko näin, että jännitteettömänä ko. venttiili päästää paineen suoraan hukkaportin kellolle, jolloin paineet ei pääse nouseen. (ei tullu tutkittua se tarkemmin tuota venttiiliä sillon kun se oli kourassa, että mistä pillistä kulkee ilma milloinkin.)
Uskoisinkin tuon venttiilin olevan ok, mutta jos sitä ohjaava ahtopaineenmittaus tai rele on paskana niin se pistää ko. venttiilin värähtelemään josta v.mäinen törräys voisi johtua.
Oonkohan ihan mettässä?
Joo ja ahtovuotoja ei oo ja bypass kin on ihan ok.
Missähän tuo paineenmittaus ja tai se venttiiliä ohjaava rele piileksii.
Oisko hyviä neuvoja vai laitanko tulen nurkkaan?
Audi A4 1.8T Quottro B5 turraa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Taitaa siis olla kyseessä "kuuluisa" N75 -venttiili.
Noissa on ollu jonkin verran ongelmia, itselläkin taitaa olla paskana kun ahdot nousee (piikkinä) 1,6bar (jatkuva 1,4bar) mutta (okei, riskillä) kun muuten tuntuu vetävän niin mukavasti... En aio tehdä asialle mitään.
Hmm, jos joltain tutulta vois ruuvata irti kyseisen venttiilin testiä varten, ei tulis ainakaan turhaan ostettua tuollaista.
Kannattanee kysellä :-)
Noissa on ollu jonkin verran ongelmia, itselläkin taitaa olla paskana kun ahdot nousee (piikkinä) 1,6bar (jatkuva 1,4bar) mutta (okei, riskillä) kun muuten tuntuu vetävän niin mukavasti... En aio tehdä asialle mitään.
Hmm, jos joltain tutulta vois ruuvata irti kyseisen venttiilin testiä varten, ei tulis ainakaan turhaan ostettua tuollaista.
Kannattanee kysellä :-)
tuo turraus
Voisko joku mitata omastaan paljonko tulee jännitettä tuolle venttiilille tyhjäkäynnillä.
Jos toiminta on niin, että jännitteettömänä paine ohjautuu tuolle hukkaportin kellolle, niin luulisi silloin olevan tyhjäkäynnillä tuossa liittimessä olevan tuo 12 vdc.
Olisko kellään sähkökaaviota josta näkyis nuo moottorin anturit ja muut härpäkkeet.
Jos toiminta on niin, että jännitteettömänä paine ohjautuu tuolle hukkaportin kellolle, niin luulisi silloin olevan tyhjäkäynnillä tuossa liittimessä olevan tuo 12 vdc.
Olisko kellään sähkökaaviota josta näkyis nuo moottorin anturit ja muut härpäkkeet.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa