2.0 Tdi hehkujen vaihto...?
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 Tdi hehkujen vaihto...?
Minkähänlainen operaatio mahtaapi olla profiilin Audiin hehkujen vaihto...?Onko kuin helposti vaihdettavissa, taitaapi hoitua kuitenkin ilman mitään erikoistyökaluja...?Kannattaako ajatella muita kuin marmorilta hommattuja uusia hehkuja (bosch?)...?Olen ehkä kuullut liian paljon juttuja katkenneista hehkuista (saattaapi kuulemma olla kohtuu tiukassa) ja v**uiksi menneistä kierteistä, joten sillä kyseinen operaatio hieman jännittää...En ole marmorille kyllä maksamassa kyseisestä operaatiosta jos vain pystyy tekemään edes kohtalaisella vaivalla kotikonstein...
Jakopään yläkoppa pois, venttiilikoppa noin kahdeksalla t30 torxiruuvilla, hehkujen muovinen liitin varovasti pois ja hehku taisi irrota pitkällä 8mm hylsyllä.
Hehkuja on erilaisia moottorityypistä riippuen:
Esimerkiksi BVA, BRD, BVG, BRE, BRF, BVA, BVF moottorit on NGK:n keraamisilla, valkoisella kauluksella merkatuilla hehkuilla, ja esimerkiksi BLB ja BNA on metallihehkuilla..
Eli valitettavasti marmorilta(tai slamitista?) saat huomattavasti todennäköisemmin oikeat kynttilät kuin paikallisesta rasvaputkasta..
Kiinnitys oikeaan momenttiin, kartioliitos on yllättävän herkästi paikallaan. ikuisesti.
Eli jos on yhtään mekaanista kokemusta ja edes jotenkin kämmen missä pidellä työkaluja, ei ole ylivoimainen homma.
Hehkuja on erilaisia moottorityypistä riippuen:
Esimerkiksi BVA, BRD, BVG, BRE, BRF, BVA, BVF moottorit on NGK:n keraamisilla, valkoisella kauluksella merkatuilla hehkuilla, ja esimerkiksi BLB ja BNA on metallihehkuilla..
Eli valitettavasti marmorilta(tai slamitista?) saat huomattavasti todennäköisemmin oikeat kynttilät kuin paikallisesta rasvaputkasta..
Kiinnitys oikeaan momenttiin, kartioliitos on yllättävän herkästi paikallaan. ikuisesti.
Eli jos on yhtään mekaanista kokemusta ja edes jotenkin kämmen missä pidellä työkaluja, ei ole ylivoimainen homma.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa