Menee vähän väärälle foorumille, kun kyseessä on melkein ostoilmoitus, mutta kun apu pitäisi saada pian. Eli auto pajalla ja tarkoitus vaihtaa arl-koneen ahdin atd-koneiseen Golf IV:een. Mutta koska asioista ei tietenkään voinut ottaa tarpeeksi selvää etukäteen, niin nyt on ongelmana että ahtimelta coolerille menevä putki on siis alkuperäisestä atd:n putkesta poikkeava.
Ennenkuin alan soittelemaan kaikkia turbopajoja läpi, niin mistäköhän kyseisen putken voisi saada pian=pitäisi olla viimeistään huomenna minulla pohjanmaalla?
Tai onko tuohon olemassa jokin patenttiviritys jossa ei käytetä alkuperäistä arl:n putkea? (Tässävaiheessa vielä oletan ettei tuota alkuperäistä saa suoraan marmoritiskiltä huomiseksi...)
EDIT: Asia jätettiin kellumaan joten kiire loppui ja nyt haetaan osat rauhassa kasaan ennen seuraavaa yritystä.
Golf IV ARL ahtoputkikysymys
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV ARL ahtoputkikysymys
Viimeksi muokannut tunkki, 12.8.2010 7:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hmm...mikäs tuossa sitten mättää. Asentajan kanssa tuossa soiteltu ja vanhassa ahtimessa coolerin lähtö lähtee eri suuntaan kuin tuossa ARL:n ahtimessa joten vanha putki ei sovi. Asia ei ole ihan omaa alaa joten ulkoistin projektin, mutta nyt lienee pakko perehtyä tarkemmin asiaan.
Ensimmäinen ihmetys on että miksi sinulla käy atd:n putki mutta minulla ei?
Tietysti olisi aivan loistavaa jos joku guru voisi laittaa suoraan ostoslistan marmoritiskille, että mitä tarvitsen jos täysin vakion Golf IV 4mot variant ATD:n pannuhuoneeseen laitetaan ARL:n ahdin?
Ensimmäinen ihmetys on että miksi sinulla käy atd:n putki mutta minulla ei?
Tietysti olisi aivan loistavaa jos joku guru voisi laittaa suoraan ostoslistan marmoritiskille, että mitä tarvitsen jos täysin vakion Golf IV 4mot variant ATD:n pannuhuoneeseen laitetaan ARL:n ahdin?
Vastataas nyt tähän, kuviakin on kamerassa jopa pari. eli finturbolta sai rahalla adapterin joka passaa ARL:n ahtimeen ja ATD:n letkuihin.
ATD vakioletkusta pitää nyppästä kulma pois ja näköjään kansii vain just se kulma poistaa siitä niin tulee hyvä. ahtimesta pitää kääntää kompurapuolta siten että ulostulo näyttää alaspäin, ja kansii katsoa ettei ole öljytulon kanssa pultti päällekäin ni jää tilaakin vielä.
muutenpa laji on bolt-on ja hauskaa ajoa. omaan kerran säädettyyn ATD:n tuo parempi ahdin tuo perstuntumalta vetoa kohtuullisesti lisää.
toki toinen vaihtoehto on laittaa ARL:n ahtoputki coolerille päin niin saapi toki tehtyä ja isommilla putkilla suorilta. tai sitten tekee putket itse sekään ei kait kiellettyä olis.
ATD vakioletkusta pitää nyppästä kulma pois ja näköjään kansii vain just se kulma poistaa siitä niin tulee hyvä. ahtimesta pitää kääntää kompurapuolta siten että ulostulo näyttää alaspäin, ja kansii katsoa ettei ole öljytulon kanssa pultti päällekäin ni jää tilaakin vielä.
muutenpa laji on bolt-on ja hauskaa ajoa. omaan kerran säädettyyn ATD:n tuo parempi ahdin tuo perstuntumalta vetoa kohtuullisesti lisää.
toki toinen vaihtoehto on laittaa ARL:n ahtoputki coolerille päin niin saapi toki tehtyä ja isommilla putkilla suorilta. tai sitten tekee putket itse sekään ei kait kiellettyä olis.
Tolla numerolla tuli sopiva letku missä oli pikakiinnitys kummassakin päässä
1J0 145 828 T
En nyt kuitenkan varmaksi muista että oliko tuo korvaantunut jollakin uudemmalla reviisiolla kun etka näyttäs tota samaa letkua AFN:nään ja siinä oli aluperin pikaliitin vaan toisessa päässä
Matti.l vois vahvistaa kun tän letkun vaihdot teki
1J0 145 828 T
En nyt kuitenkan varmaksi muista että oliko tuo korvaantunut jollakin uudemmalla reviisiolla kun etka näyttäs tota samaa letkua AFN:nään ja siinä oli aluperin pikaliitin vaan toisessa päässä
Matti.l vois vahvistaa kun tän letkun vaihdot teki
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”