Golf IV ARL ahtoputkikysymys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tunkki
-
Viestit: 24
Liittynyt: 14.7.2009 10:35

Golf IV ARL ahtoputkikysymys

ViestiKirjoittaja tunkki » 10.8.2010 10:57

Menee vähän väärälle foorumille, kun kyseessä on melkein ostoilmoitus, mutta kun apu pitäisi saada pian. Eli auto pajalla ja tarkoitus vaihtaa arl-koneen ahdin atd-koneiseen Golf IV:een. Mutta koska asioista ei tietenkään voinut ottaa tarpeeksi selvää etukäteen, niin nyt on ongelmana että ahtimelta coolerille menevä putki on siis alkuperäisestä atd:n putkesta poikkeava.

Ennenkuin alan soittelemaan kaikkia turbopajoja läpi, niin mistäköhän kyseisen putken voisi saada pian=pitäisi olla viimeistään huomenna minulla pohjanmaalla?

Tai onko tuohon olemassa jokin patenttiviritys jossa ei käytetä alkuperäistä arl:n putkea? (Tässävaiheessa vielä oletan ettei tuota alkuperäistä saa suoraan marmoritiskiltä huomiseksi...)

EDIT: Asia jätettiin kellumaan joten kiire loppui ja nyt haetaan osat rauhassa kasaan ennen seuraavaa yritystä.
Viimeksi muokannut tunkki, 12.8.2010 7:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 10.8.2010 11:56

Onkos toi nyt ihan varmaa?

AFN:nään ARL:län ahtimella vaihdettiin vuotava ahtoputki ahtimelta coolerille ja tilalle tuli juuri atd:n putki

1J0 145 828 T koodilla putki tuli.

tunkki
-
Viestit: 24
Liittynyt: 14.7.2009 10:35

ViestiKirjoittaja tunkki » 10.8.2010 12:13

Hmm...mikäs tuossa sitten mättää. Asentajan kanssa tuossa soiteltu ja vanhassa ahtimessa coolerin lähtö lähtee eri suuntaan kuin tuossa ARL:n ahtimessa joten vanha putki ei sovi. Asia ei ole ihan omaa alaa joten ulkoistin projektin, mutta nyt lienee pakko perehtyä tarkemmin asiaan.

Ensimmäinen ihmetys on että miksi sinulla käy atd:n putki mutta minulla ei?

Tietysti olisi aivan loistavaa jos joku guru voisi laittaa suoraan ostoslistan marmoritiskille, että mitä tarvitsen jos täysin vakion Golf IV 4mot variant ATD:n pannuhuoneeseen laitetaan ARL:n ahdin?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 10.8.2010 14:26

Eikös sitä kompurapuolta voi kääntää?

tunkki
-
Viestit: 24
Liittynyt: 14.7.2009 10:35

ViestiKirjoittaja tunkki » 12.8.2010 7:21

No joo, ilmeisesti kompuran kääntö on "se juttu" ja sitten pääsee jopa alkuperäisellä ahtoputkella tai sitten jollakin pienellä/helpolla silikoniviritelmällä. Pitääkö tuo kompuran kääntö tehdä turbopajalla vai onko asia aivan triviaali tehdä itse?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 16.8.2010 9:27

nyt olis juuri samanlaiseen settiin eli ATD mylly ja nelikko niin tieto poikaa meneekö 150PD koneen ahdin paikalleen ja mitä tarvii vaihtaa.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 19.8.2010 1:22

Vastataas nyt tähän, kuviakin on kamerassa jopa pari. eli finturbolta sai rahalla adapterin joka passaa ARL:n ahtimeen ja ATD:n letkuihin.
ATD vakioletkusta pitää nyppästä kulma pois ja näköjään kansii vain just se kulma poistaa siitä niin tulee hyvä. ahtimesta pitää kääntää kompurapuolta siten että ulostulo näyttää alaspäin, ja kansii katsoa ettei ole öljytulon kanssa pultti päällekäin ni jää tilaakin vielä.

muutenpa laji on bolt-on ja hauskaa ajoa. omaan kerran säädettyyn ATD:n tuo parempi ahdin tuo perstuntumalta vetoa kohtuullisesti lisää.

toki toinen vaihtoehto on laittaa ARL:n ahtoputki coolerille päin niin saapi toki tehtyä ja isommilla putkilla suorilta. tai sitten tekee putket itse sekään ei kait kiellettyä olis.

Nemi
-
Viestit: 78
Liittynyt: 14.11.2007 15:14

ViestiKirjoittaja Nemi » 19.8.2010 7:54

Mulla vähän vastaava homma, AJM moottorin tilalle tulossa ARL ja tarvittas ahtoputki missä molemmissa päissä on tommonen "pikakiinnitys". Tai vaihtoehtosesti adapteri "pikakiinnitys / letkulähtö"

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 19.8.2010 9:28

Tolla numerolla tuli sopiva letku missä oli pikakiinnitys kummassakin päässä

1J0 145 828 T

En nyt kuitenkan varmaksi muista että oliko tuo korvaantunut jollakin uudemmalla reviisiolla kun etka näyttäs tota samaa letkua AFN:nään ja siinä oli aluperin pikaliitin vaan toisessa päässä

Matti.l vois vahvistaa kun tän letkun vaihdot teki

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 19.8.2010 15:16

828R mallin on mm ARL:n letku jossa on kyllä pikaliittimet molemmin päin kuten sille ahtimelle pitääkin olla. mutta mistään ei sattunut että T mallissa olisi joka on moneen muuhun koneeseen käypänen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa