RP - akku irti -> tyhjäkäynti taivaisiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

yoonas
-
Viestit: 78
Liittynyt: 5.6.2009 11:09

RP - akku irti -> tyhjäkäynti taivaisiin

ViestiKirjoittaja yoonas » 24.7.2010 19:22

Kesä on yksipisteruiskumiehelle rankkaa aikaa. Käytin akun kengän irti ja nyt tyhjäkäynti laulaa 2000rpm. Tämä toki taitaa olla vakio ominaisuus Boschin mono-jetissä, mutta tähän mennessä olen aina saanut tyhjäkäynnin tasaantumaan fiat-foorumin ohjeella.
http://www.fiatforum.com/panda-classic/177377-bosch-ecu-reset.html

Nyt auto ei pudota tyhjäkäyntiä, vaan laukkaa edelleen korkealla. Tyhjäkäyntimootttorin olen testannut, eli liikuttaa tappia, kun antaa virtaa, tkmoottori on viime kesänä vaihdettu. Kertokaa nyt, mitä tehdään seuraavaksi? Tässä täytyy olla taas joku poppakonsti, tyyliin, että pitäis sirotella katajanmarjoja auton taakse täysikuulla tai jotain vastaavaa.

EDIT. Vikakoodit luettu 4444-ei vikaa???

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.7.2010 16:24

Paskoilla tulpanjohdoilla oma vastaava ulvo 3000 kierroksessa ja aivan täyskuumana vasta normaalissa.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 25.7.2010 16:52

Omassani tyhjäkäynti on kyllä tasaantunut kun on vain tapreeksi pitkään ajanut...Eikös tuo ole joku vanhan ajan ns: sopeutusjakso, jolloin tyhjäkäynti seilaa normaalia korkeemmalla...?

yoonas
-
Viestit: 78
Liittynyt: 5.6.2009 11:09

ViestiKirjoittaja yoonas » 26.7.2010 20:23

Joo, sopeutus hyvinkin, mutta aikaisemmin toi on tosiaan korjaantunut tolla kun on antanut käydä ton pari kertaa lämpöiseksi. Ei tässä muuten, mutta kun joskus olisi auto katsastettavakin, eikä se oikein meinaa onnistua, kun tyhjäkäynti on +2000rpm.

Reilun viikon oon nyt ajanut, tuloksetta. Pitänee joku päivä ottaa taas työn alle. Pitänee mitata antureiden vastukset ja että virtaa tulee joka paikkaan, minne pitääkin.

yoonas
-
Viestit: 78
Liittynyt: 5.6.2009 11:09

ViestiKirjoittaja yoonas » 28.7.2010 21:51

Vika taisi löytyä, tai ainakin ongelma korjautui. Kävin kaikki liittimet läpi crc:n kanssa ja samalla huomasin, että tyhjäkäyntimoottorin johtonipusta kaksi johtoa, valko- ja vihreäväritteiset olivat kuoriutuneet ja ottaneet toisiinsa kiinni. En tutkillut mitä noi piuhoja olivat, mutta niiden korjailun jälkeen alkoi kierrokset hiljalleen laskea.

Tämä remontti meni taas vaikeimman kautta, mutta ainakin auto taas pelaa. Fiksumpi olisi tarkistanut ensin johtosarjat, ennen kuin alkaa irrottelemaan ja testaamaan komponentteja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa