Golf Mk2 16v Gti:n konehuoneen johdoista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ExPReS
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.7.2003 15:55

Golf Mk2 16v Gti:n konehuoneen johdoista

ViestiKirjoittaja ExPReS » 18.7.2010 12:40

Projektina tuollainen Golf, maannut ulkosalla 4v. Nyt kevään/kesän aikana napattu kone pois ja siistitty konehuone. Purkuvaiheesta kyllä paljon kuvia, mutta silti pari johtoa ei löydä paikkaansa. Toinen maadoitusjohto ja toinen imusarjan takana kulkevan johtonipun "musta lammas". Oisin kiitollinen jos joku Gti:n omistaja voisi kertoa mihin kyseiset johdot kuuluu.

Kuva

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 18.7.2010 14:36

Jos kukaan ei ehdi ensin, niin voisin omasta PL:stä vois vilkaista nuo illalla, jos ei nyt vettä tule ihan taivaan täydeltä, laatikon ja tulipellin puolelle noi taitaa mennä.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 18.7.2010 15:14

Mustahan vois värin perusteella olla numero 15, eli virtalukolta ON-asennossa 12v. Ei satu puolasta puuttumaan mustaa? Puolalle pitäs tulla myös puna/musta ja vihreä.

ExPReS
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.7.2003 15:55

ViestiKirjoittaja ExPReS » 18.7.2010 20:36

Auto käy ja kukkuu kyllä, ainoa mikä puuttuu ajotietokoneen tiedoista on öljynlämpö. Ei tuo sellaisen anturiin kuulu? Yksi liittimestä murtunut anturi löytyy virranjakasta hieman alaspäin ja kohti tulipeltiä.

Puolan kytkennät kyllä oikein, tai ainakin niin kuin ne on purkuvaiheessa ollut.

Mikä anturi löytyy kannesta pakosarjan puolelta vaihdelaatikon puoleisesta kulmasta? Anturin liitäntä ei kyllä sovi tuohon johtoon, anturissa "nasta" liitäntänä, johto selvästi tarkoitettu laattaliittimeen. Sekin on outoa että tuo johto kulkee erillään muista johdoista, jotka kulkevat tuossa sukassa.

Edit: Nyt löyty englanniksi nuo eri antureiden johdot ja niiden sijaintipaikat

There should be 3 temperature sensors in the right hand side of the head, below the dizzy. All 3 sensors are identical. One runs the temp gauge on the dash, one runs the ignition ECU and one runs the Idle Control ECU.

The colours are ....

Blue/White - Ignition ECU.
Green/White - Idle Control.
Yellow/Red - Temp Gauge on Dash.

There is also an oil temperature sensor in the back of the head on the right hand side above the exhaust, it sends the temp to the MFA on the dash. The wire connecting to this is Green/Black.

The water temp sensors have straight spades sticking straight out of the head. All should be connected.

The oil temp sensor is a pin-head type connection but a spade still attatches to it.

lodettaja
-
Viestit: 77
Liittynyt: 12.10.2009 16:01

ViestiKirjoittaja lodettaja » 23.7.2010 13:57

Samanlainen johto taitaa ainakin omassa golfissa mennä öljynsuodattimen päällä olevaan liittimeen.
Kun kerkiää autoa mennä katsomaan niin voin tutkia tarkemmin.

ExPReS
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.7.2003 15:55

ViestiKirjoittaja ExPReS » 24.7.2010 21:37

Siellä öljynsuodattimen läheisyydessä kaikki liittimet "miehitetty". Jos joku tuosta tulipellin johtosarjastaan löytää tuollaisen ja katsoo mihin menee olisin tyytyväinen.
Helppona tuntomerkkinä johto kulkee kutistesukan ulkopuolella. Kun katselin tuota liitintä niin näyttää kyllä sille ettei ainakaan ole missään lähiaikoina ollut kiinni...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 25.7.2010 0:37

Kävin vanhusta käyttämässä, mutta poikkituki ja puola kivasti tuossa tulipellistä tulevan johtosarjan edessä, joten tulokset jäi aika vähäisiksi.
Maajohto menee itsellä tulipellistä suoraan virranjakajan viereen pultin alle, muutaman muun piuhan kanssa. Liekkö edes sama maajohdin?
Tuo toinen valkoisella liittimellä oleva jäi mysteeriksi, ei värin puolesta sovi noihin antureihin, mutta liittimen perusteella vois olla puolalle tuleva johto, tosin kumituttien alle ei tullut kurkattua, että oisko siellä tuon näköistä liitintä. Pikkaisen pitkän oloinen piuha kuvan perusteella, kuten tuo maajohtokin. :(

ExPReS
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.7.2003 15:55

ViestiKirjoittaja ExPReS » 25.7.2010 1:15

Maajohto menee itsellä tulipellistä suoraan virranjakajan viereen pultin alle, muutaman muun piuhan kanssa. Liekkö edes sama maajohdin?

Tämähän se oli! Nyt kun luin niin muistui mieleen, siinä on pari muutakin johtosarjan maajohtoa.

Yksi ainut liitin tuossa puolassa on vapaana, mutta ei siinä ainakaan purkuvaiheessa ollut mitään kiinni, siitä olen 101% varma. Tuo yksi tyhjä liitin on "keskimmäinen" liitin koneenpuoleisista liittimistä. Tulipellin puolellahan on sellainen levempi yhtenäinen liitin molemmille pinneille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa