Taas karkas se tuttu mopo käsistä eli rekisterivalon vaihto-operaatio meni vaikeimman kautta taas eli edellinen omistaja oli kummastakin rekisterivalon lasista katkaissut toisen ruuvin, no toinen lasi tuli ehjänä irti, toinen kolmessa palassa.
Purkaamolta löytyi onneksi ehjä parin euron hintaan, käyttöautolla 13e.
No noita ruuvinjämiä ei pois saanut joten takaluukun sisäverhoilumuovi irti ja koko tuo rekisterin syvennys pois että pääsee käsiksi noihin ruuvinjämiin.
Samassa hässäkässä huomasin että maalithan tuon takaluukun kahvan ympäriltä lähtee joten kahvan irrotusta ihmettelemään että vois kilikalilla hieman meikata.
Kukahan jeesus on tuon systeemin keksiny? Väkivalloin sain kahvan pois luukusta mutta kädessä sitä ihmetellessä kasaaminen ei muuten onnistu kuin että kahvaosa ensin luukkuun ja avainpesä perään mutta tuo avainpesä on sokalla kiinni kahvan rungossa eikä tuota sokkaa saa paikoilleen jos kahva on takaluukussa, sokka pitää laittaa joko ylä tai alapuolelta ja kummallakin puolella on peltiä edessä.
Avainpesällä ei tuossa ole enää mitään virkaa, hapettunut umpeen joten jotenkin muokkaamalla tuon sais sopimaan takas ilman väkivaltaa.
Takaluukusta pitää poistaa hieman peltiä, sisäpuolella on tukipelti johon kahva ottaa kiinni kun sitä yrittää luukkuun asentaa.
Olis taas pitänyt vaan antaa olla, koskahan sitä oppis.......
G3 farkun takaluukun kahvan irrotus (/asennus)? OK
Valvoja: ffp jäsenet
G3 farkun takaluukun kahvan irrotus (/asennus)? OK
Viimeksi muokannut -jarkko-, 25.6.2010 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep, sokka laitetaan runkoon ja tuo sokka lukitsee lukkopesän rungon kahvan runkoon
mutta jos laitan kahvaosan autoon ja tuon lukko-osan joka sisäpuolelta asennetaan niin sokkaa ei saa laitettua koska takaluukussa on just tuossa kahvan takana runkopelti tiellä.
Kahvaosa ja lukko-osa on yhtä puuta hapettuneena, ei saa ehjänä irti.
Naputtelin takaluukussa olevaa, tuon lukko-osan kohdalla olevaa peltiä sivummalle niin nyt saa koko laitoksen asennettua paikalleen.
Tuo tukipelti takaluukussa joka on kahvan takana on tehty liian tiiviiksi, kahvan rungolla ei ole tarpeeksi tilaa kääntyä että saisi suosiolla pois paikaltaan, tuon yhden tukipellin naputtelu auttoi kummasti.
Kahvaosa on pohjamaalattu, pitää huomenna ajaa perä talliin ja pohjamaalata tuo kahvan ympärystä takaluukusta, sitten kahva paikoilleen ja pintaväri yli.
Golffi menee viikon päästä kaverille myllytykseen niin saa sitten myllyttää sumurajat pois.
mutta jos laitan kahvaosan autoon ja tuon lukko-osan joka sisäpuolelta asennetaan niin sokkaa ei saa laitettua koska takaluukussa on just tuossa kahvan takana runkopelti tiellä.
Kahvaosa ja lukko-osa on yhtä puuta hapettuneena, ei saa ehjänä irti.
Naputtelin takaluukussa olevaa, tuon lukko-osan kohdalla olevaa peltiä sivummalle niin nyt saa koko laitoksen asennettua paikalleen.
Tuo tukipelti takaluukussa joka on kahvan takana on tehty liian tiiviiksi, kahvan rungolla ei ole tarpeeksi tilaa kääntyä että saisi suosiolla pois paikaltaan, tuon yhden tukipellin naputtelu auttoi kummasti.
Kahvaosa on pohjamaalattu, pitää huomenna ajaa perä talliin ja pohjamaalata tuo kahvan ympärystä takaluukusta, sitten kahva paikoilleen ja pintaväri yli.
Golffi menee viikon päästä kaverille myllytykseen niin saa sitten myllyttää sumurajat pois.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa