Jotain vikaa 2.0tfsi?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

Jotain vikaa 2.0tfsi?

ViestiKirjoittaja jopokka » 14.6.2010 23:45

Olen ostamassa 2005 vuoden A3 nelivetoa 2.0tfsi moottorilla ja myyjän mukaan siinä on laitettu n. 250hv lastu, mutta auto tuntuu todella nuhaiselta verrattuna edelliseen autooni (1.8t etuveto lastutettuna). Viekö neliveto niin paljon tehoja/tehon tuntua että lastutettunakin tuntuu "mopolta"?

Mistä kannattaisi lähteä tutkimaan mikäli koneessa on jotain vikaa vai kannattaako suoraan hylätä ehdokas? Auto olisi muuten todella mieluinen värin, varusteiden ja historian kannalta.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 15.6.2010 7:51

Bypass venttiili ehkä hajalla? Jos sieltä kuuluu selvää suhinaa ja kohinaa pellin alta kuormittavassa ajossa niin tuosta lähtisin liikkeelle.

Jotkut softat saa myös vaihdettua vakioksi helposti joten voi olla että siinä on vakiosofta päällä. Tiedätkö softan merkkiä?

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

ViestiKirjoittaja jopokka » 19.6.2010 21:40

Ei mitään ihmeempää suhinaa/kohinaa tunnu lähtevän.
Pitäisikö rikkinäinen by-pass tässäkin koneessa ilmetä samanlaisena "säksätyksenä" kuin 1.8T vai onko jotain muita helppoja keinoja havaita se?

Softan pitäisi olla revon tekele.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 20.6.2010 5:51

Jos ei löydy dynokäppyrää softan päivityksestä ja perstuntuma on huono, niin kyllähän siinä tietoisen riskin ottaa.

Ja nämä "pitäisi olla" sitä ja tätä osastot senkun laskee hintaa kyllä mielestäni. On tinkimisvaraa.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 20.6.2010 15:19

VCDS:llä tietysti näkisi että antaako vikakoodeja moottorille. Jotain low limit pressure koodia voisi antaa jos ei nosta ahtoja kunnolla. Sitten tietysti ajossa sillä näkee että heittääkö pyydetyt ahdot todellisista pahasti.

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

ViestiKirjoittaja jopokka » 3.7.2010 19:32

By-passin kalvo oli revennyt ja nyt vaihdettu uuteen mäntämalliseen.
Lähtee "hieman" ripeämmin nyt..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa