golfin laatikossa ei mene pykälät sisään.
Valvoja: ffp jäsenet
golfin laatikossa ei mene pykälät sisään.
Eli olen hommaamassa tuollaista projektia itselle. Autoon on vaihdettu N:1500km sitten uusi kykin ja vuhtipyörä, vanhan antauduttua.
Autoon tuli vika ettei vaihteet menneet kunnolla päälle. sammuksissa toimii niinkuin pitää mutta käynnissä ollessa saa voimaa käyttää että menee pykälät sisään ja pakki vain "sorvaa".
Eli onko nyt niin että kytkin ei irroita kunnolla ja sen takia ei pykälät tahdo mennä sisään. Eli voisiko ongelma olla työsylinterissä. Takuu varmaankin korvaa jos vika on kytkimessä tai vauhtipyörässä koska on liikkeessä teetetty. Jos työsylinterin ottaa irti laatikosta niin eikös silloin pitäisi vaihteisen toimia myös auton käydessä normaalisti jos vika on siinä..?
Ongelman ilmaannuttua se vain kuulemma paheni ettei tullut yhtäkkiä.
kun esim 1 vaihteen saa sisään niin autoa kyllä pystyy siirtelemään. Tosin ei peruuttamaan.
Autoon tuli vika ettei vaihteet menneet kunnolla päälle. sammuksissa toimii niinkuin pitää mutta käynnissä ollessa saa voimaa käyttää että menee pykälät sisään ja pakki vain "sorvaa".
Eli onko nyt niin että kytkin ei irroita kunnolla ja sen takia ei pykälät tahdo mennä sisään. Eli voisiko ongelma olla työsylinterissä. Takuu varmaankin korvaa jos vika on kytkimessä tai vauhtipyörässä koska on liikkeessä teetetty. Jos työsylinterin ottaa irti laatikosta niin eikös silloin pitäisi vaihteisen toimia myös auton käydessä normaalisti jos vika on siinä..?
Ongelman ilmaannuttua se vain kuulemma paheni ettei tullut yhtäkkiä.
kun esim 1 vaihteen saa sisään niin autoa kyllä pystyy siirtelemään. Tosin ei peruuttamaan.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Tarkastikko menikö vaijjerit kunnolla oikeeseen mittaan että se kun kepistä vetää niin se lykkää siirtäjällä vaihteen perille asti? Jos vaijjerit jäi väärään mittaan niin esim sivuttain liikkuva vaijjeri saattaa vetää 2:hta vaihdetta yhtäaikaa päälle.
mitä meinaat tuolla työsylinterillä? jos se on liian pitkällä niin kytkin jää pohjaan ja jos taas liian vähän painaa niin kytkin ei mene kunnolla sinne pohjaa. jos vika on siinä niin silloin sun pitäs saada vaihteet pesää kun auto on sammuksissa. Voit todeta esim. laitat 1:sen päälle starttaat kytkin pohjassa ja kun auto lähtee käyntiin niin jos sylinteri ei kunnolla pelaa niin auton pitäs lähteä lipumaan eteenpäin aivan kuin vain liiroittaisit kytkintä.
Mutta ensin kannattaa tarkastaa se vaijjeri
mitä meinaat tuolla työsylinterillä? jos se on liian pitkällä niin kytkin jää pohjaan ja jos taas liian vähän painaa niin kytkin ei mene kunnolla sinne pohjaa. jos vika on siinä niin silloin sun pitäs saada vaihteet pesää kun auto on sammuksissa. Voit todeta esim. laitat 1:sen päälle starttaat kytkin pohjassa ja kun auto lähtee käyntiin niin jos sylinteri ei kunnolla pelaa niin auton pitäs lähteä lipumaan eteenpäin aivan kuin vain liiroittaisit kytkintä.
Mutta ensin kannattaa tarkastaa se vaijjeri
Täytyy tuota testata... Soitin eräälle volkkareita työkseen korjaavalle kaverilla ja hän sanoi melko suoralta kädeltä että irrotus vika ja väitti että pääsylinteri tai työsylinteri vuotaa eikä jaksa kytkintä irrottaa kunnolla. tai sitten ilmaa järjestelmässä... Joten ilmaamista ja säätö kokeillaan ensi hätään.
Kävimpä tuossa auton ostamassa ja yllätykseksi autossa meni pykälät sisään ja liikkui eteen ja taakse. En käynyt pidemmällä kun on "seisonnassa". En vielä tutkinut kummemmin kun auto on vielä myyjän pihassa mistä sen käyn tällä viikolla hakemassa, mutta mitähän ihmettä autossa nyt on? Ei viat ole tähänkään mennessä itsestään korjaantuneet....
Voisko olla että jompikumpi sylinteri toimii välillä hyvin ja välillä vähän huonommin..
Isän vectrassa oli samaa ongelmaa, loppujen lopuksi kolmas työsylinteri kesti kun viitsi vaihtaa ne jarrunesteet samalla. Eikös nekin suositella vaihdettavaksi 2 vuoden välein vai mitenkä lie..
Edit: Siis kolmas sylinteri on kestänyt pidemmän aikaa. Kyllä aiemmatkin toimi jonkin aikaa.
Isän vectrassa oli samaa ongelmaa, loppujen lopuksi kolmas työsylinteri kesti kun viitsi vaihtaa ne jarrunesteet samalla. Eikös nekin suositella vaihdettavaksi 2 vuoden välein vai mitenkä lie..
Edit: Siis kolmas sylinteri on kestänyt pidemmän aikaa. Kyllä aiemmatkin toimi jonkin aikaa.
Päivitetään tilanne. Kävin tänään ajamassa auton kaverin pihasta himaanN2km, autossa meni vaihteet sisään mutta pari kertaa pysähtyessä auto ikäänkuin yritti jatkaa matkaa... Eli ikäänkuin kytkin ei olis irrottanu? Lisäksi kun 1 tai 2 yhtään kiihdytti hävisi vedot ja alkoi kauhea meteli ja kierrokset nousi mutta vauhti ei, kaasu ylös ja kohta ääni taas loppui ja pystyi taas ajamaan tasakaasulla.
Joo tulipa työ työsylinteri otettua irti ja paineltua. Sylinteri muuttui parin painalluksen jälkeen jäykemmäksi ja pienen vääntelyn jälkeen sain siiti mehut pihalle "männän" juuresta. No ainakin tämä nyt on rikki:)
Kuuluuko tuon männän olla jäykkä kun sitä painelee, sylinterin ollessa irti?
Ja mites kun sain kaverilta vanhan sylinterin testiin niin se vuoti siitä vihreänkumin kohdalta, eikai tuon nesteen pidä päästä siitä männän varren tiivisteen ohi?
Kuuluuko tuon männän olla jäykkä kun sitä painelee, sylinterin ollessa irti?
Ja mites kun sain kaverilta vanhan sylinterin testiin niin se vuoti siitä vihreänkumin kohdalta, eikai tuon nesteen pidä päästä siitä männän varren tiivisteen ohi?
Tulipa nuo uudet sylkät nyt laitettua, mutta poljin ei nouse enää niin ylös kuin ennen. Kyse on siis muutamasta millistä, mutta siellä polkimen yläosassa on pieni kytkin. Ennen remppaa poljin painoi kytkimen napin pohjaan mutta nyt jää muutaman millin vajaaksi. Mikä tuo kytkin on ja mitä se tekee...?
Päivitetään tilanne. Eli sylinterit vaihdettu ja nesteet järjestelmässä ja kertaalleen ilmattu. testilenkki heitetty mutta edelleen samat viat. pakki ei tahdo mennä päälle ja muut vaihteet oikuttelee satunnaisesti. kokeilin 1-vaihteella pientä vedätystä ja vedot häviää kun ottaa yhtään painetta. Kuuluu kauhea rötääminen ja tärinä tuntuu hanurissa. täytyy vielä ilmata uudestaan mutta mikä tollasta iaheuttaa?
Päivitetään tilanne. autosta nyt laatikko irti ja kykinlevy useamapna osan. Oli kykimen keskus lähteny pyörimään akselin mukana, tästä kuului se kumma ääni kytkimen luistaessa kun oli keskiosa ruvennut pyörimään jousien välissä:)
Osat lähetetty valmistajalle ja uusia tarvis nyt metsästää. Eli autossa nyt kiinni vielä tuo "uusi" vauhtipyörä on ilmeisesti 1-massa kun on ihan kokonainen lätty. Mistähän tuohon nyt löytää sopivan kytkimen ja mitä suosittelette. Autossa tosiaan lastu ja mahdollisesti vielä pientä piristystä tulossa joten sais vähän originaalia tiukempi olla. Tdi:n levy ja Asetelama?
Osat lähetetty valmistajalle ja uusia tarvis nyt metsästää. Eli autossa nyt kiinni vielä tuo "uusi" vauhtipyörä on ilmeisesti 1-massa kun on ihan kokonainen lätty. Mistähän tuohon nyt löytää sopivan kytkimen ja mitä suosittelette. Autossa tosiaan lastu ja mahdollisesti vielä pientä piristystä tulossa joten sais vähän originaalia tiukempi olla. Tdi:n levy ja Asetelama?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa