Lasikuitupulkka, Vette -78

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

Lasikuitupulkka, Vette -78

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 3.6.2010 21:44

Pistetäänpäs tänne tämä perheen harrasteauto esille. Auto on kiertänyt maailmaa aina Hollannista, Dubaihin ja Englannista Suomeen. Kunnoltaan kuitenkin melko hyvä, joten oli ihan ok hankinta. Tekniikka tuossa on tuollainen Corvette-mittakaavassa mitättömän kokoinen 5,7-litrainen. Tällä hetkellä olen asentelemassa autoon kevyttä hifikalustoa, vaikka eipä noista ajon aikana kovin paljoa iloa ole, on nimittäin aika kova meteli mitä noista sivuputkista lähtee :)

Sitten muutama kuva, auto HIUKAN paskainen, mutta koittakaa kestää. Omastani mielestä tuohon sopisi hyvin täältä tuttu "tonttiin ja leveämmät vanteet" -tokaisu, mutta mennään nyt ainakin tällä hetkellä tällä ulkonäöllä.

Kuva

Tuoreemman Veten penkit:
http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 040473.jpg

Motti:
http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 040478.jpg

Diskantit:
http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 040487.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 040489.jpg

Midit:
http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 040633.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 040631.jpg

nukkis
-
Viestit: 134
Liittynyt: 21.8.2009 14:39

ViestiKirjoittaja nukkis » 3.6.2010 21:48

ensimmäinen AUTO esittely;).Ittellä -85 Vette....Tykkään kyllä enempi tosta C3 silti!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.6.2010 21:48

Vanteet ja renkaat vaihtoon, HETI!

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 3.6.2010 21:51

Ikonen.. Kyllä jos valuuttaa löytyisi sopivasti, niin hankkisin toiset vanteet alle. Tietäisin kyllä jo tyylin ;) Tyydytään nyt kuitenkin näihin ja nautitaan kesäisistä ajopäivistä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.6.2010 21:57

Ei muutakuin corvette clubin ajopäiville mukaan. Itse en muoviautoihin ole koskenut sit lapsuuden jälkeen. Aikuisena oli rahaa ostaa metallisia ;) ;) (Mopar:it)
Mutta aikoinaan tuli kaverin kanssa pyörittyä paljon noissa kinkereissä sen C4 Vetellä.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 4.6.2010 20:00

Mies puhuu että jos ois valuuttaa...kuitenkin painaa viimeisiä pennejä kiinni joihinkin kaiuttimiin, joiden hyödyn/järkevyyden kyseenalaistaa itsekin!?

Näistä C3:sta sais oikeesti hienojakin, mut se vaatii aikaa-vaivaa ja rahaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 4.6.2010 20:03

autohan on ruma kuin rullatuoli, mutta mitenhän näihin sopis kunnon madallus ja venytetyt gummit? vai saako näitä muoviautoja edes tonttiin :) ?

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 4.6.2010 20:16

Kyllä kai tämänkin tonttiin saa, en ole asiaan vielä itse perehtynyt, mutta olen kyllä nähnyt maanläheisempiä versioita näistä :)

nukkis
-
Viestit: 134
Liittynyt: 21.8.2009 14:39

ViestiKirjoittaja nukkis » 4.6.2010 22:05

Takaata nyt ei oo amerikan temppu madaltaa ku on poikittainen lehtijousi,paloja ja pultteja on myynnissä.Ja eteenki saa ainakin Konilta hyviä satseja.Eiköhä C3 löydy samanlaisii satsei ku C4:)

edit:turhaan mä tääl selitänkää,oot jo Finnsharkilla:)

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 7.9.2010 18:17

Pistetääs tännekin loputkin kuvat laitteistosta ja vähän kisakokemuksia. Kolme EMMAn (www.emmanet.fi) kisaa kävin tällä kaudella läpi. Viisi piti käydä, mutta sairastelut verotti kahden kisan verran. Menestystä ei tosin tältä kaudelta tippunut. No, kivaa noissa kisoissa joka tapauksessa oli ja ensi kaudella jatketaan uusin kujein. Tämä kausi meni opetellessa, mutta jospa sitä ensi kaudella pärjäisi vähän paremmin. No, nyt sitten kuvat..

Soittimenahan tässä on Pioneer P88RS:
http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 040722.jpg

Subbarikotelo subeineen (Hybrid Audio L8) näyttää tältä:
http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 040715.jpg

Vahvistin on huoltoluukun alla, samaten akku:
http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 040717.jpg

Subbarin tason säädin löysi paikkansa tuhkiksesta:
http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 040725.jpg

Näillä mentiin kesä ja kisat.. Sitten mopo lähti karkaamaan :) Hommasin uudet diskantit:
http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 040775.jpg

Kyseessä on Hybrid Audion L1 Pro Special Editionit. Valmistettu 150 paria. Näyttävä diskantti ja äänikin on kyllä aika mahtava. Seuraavaksi sitten alettiin miettimään ratkaisua "purkittavalle" midille. Midi ei pääse hengittämään tarpeeksi tuolla kickpaneelissa, joten midi tulee siirtymään oveen. Samalla elementit vaihtuvat uusiin, tosin nämä ei ole vielä saapuneet maahan. Tässä kuitenkin pahka:
http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 040782.jpg

Vähän huonosti näkyy tuo malli tuosta kuvasta, mutta on hieman suuntaava kuitenkin. Tästä jatketaan :)

tounigee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 20.10.2007 23:05

ViestiKirjoittaja tounigee » 7.9.2010 19:50

plaah.. mitä virkaa moisilla mideillä ja subeilla jne... Kerro ennemmin paljonko on puhtia ja miten aiot hankkia sitä LISÄÄ!! =)

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 7.9.2010 20:00

Puhtia ei kyllä kovinkaan paljoa tämän vuosimallin Veteistä valitettavasti löydy. Toisekseen, näillä hepoilla kyllä ehtii ihan tarpeeksi, joten jätetään nyt tekniikka rauhaan.

Hifit on kiinostanut jo pitkään ja tähän autoon asennettuna niillä saa kyllä mukavasti huomiota noissa kisoissa (varsinkin jos vertaa Berlingoon :) ). Yleensä siellä tapaa pelkkiä Audeja, Volkkareita, Citikoita jne., joten erotutaan nyt vähän massasta. Ajon aikanahan noilla hifeillä ei tee yhtään mitään metelin takia :D

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 7.9.2010 21:53

Aika hieno. Mullaki välillä jenkkikuumetta.. Kasin soundit jollain tapaa niin hienot!

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 7.9.2010 22:33

Kasin soundit ja sivuputkien kautta varsinkin on aika jees :) Kuten alussa kerroin tämä on perheen eli isän ja kahden pojan (toinen olen siis minä) yhteinen harrastepeli. Jos tämä olisi omani, niin siinä tapauksessa tämä laskisi hieman lähemmäksi maata. Nyt en ala korkeuteen puuttumaan.

Vanteet toki voisi vaihtaa johonkin tyylikkäämpiin, jos tulee vaan sopivasti vastaan.. Toinen juttu on sitten renkaat. Nyt edessä on omastani mielestä väärä profiili renkaassa, joten nokka näyttää sen takia tyhmältä.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 7.9.2010 23:06

Meillä on myös isä-poika(minä) -projektina -68 Mercury Cougar XR-7. Kyllä siinä kasissa jotain on.. :P

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 8.9.2010 1:04

Vielä joskus se nelikurkkuinen -65 Musse... :)
Hieno peli tuo 'Vettekin!

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 9.9.2010 13:01

En ymmärrä tuota hifien asentelua tämmöiseen pirssiin... Etkö todella meinannut tehdä tekniikalle mitään ennen kuin olet saanut nuo hifiasennukset tehtyä?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 9.9.2010 13:30

En ymmärrä tuota hifien asentelua tämmöiseen pirssiin...

x2

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 9.9.2010 15:46

Miksi tekniikalle pitäisi tehdä jotain? En ymmärrä.. Ja toisekseen, mitä väliä sillä on missä pirssissä ne hifit ovat? Mukava harrastella sellaisella autolla, joka miellyttää omaa silmää ja on mukava ajella.

käyttäjä
-
Viestit: 141
Liittynyt: 13.4.2008 20:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja käyttäjä » 9.9.2010 17:25

Miksi tekniikalle pitäisi tehdä jotain? En ymmärrä.. Ja toisekseen, mitä väliä sillä on missä pirssissä ne hifit ovat? Mukava harrastella sellaisella autolla, joka miellyttää omaa silmää ja on mukava ajella.


Juurikin näin,noi hifit on ittelle tarkotettu mutta, tonttiin,uudet vanteet,levitetyt[yök]kumit on lähinnä muiden takia,noilla tuskin ajomukavuus tai ajoturvallisuus paranee.
Lisä puhtia koneeseen?
Eikös noilla tehoilla pääse microista ja mannemersuista ohi ja ehkäpä hieman ripeemmistäkin.

Hemmetin hieno lähes orggis Vette,älä suotta ala pilaamaan sitä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.9.2010 17:33

Minkäslainen alusta tuollanen Vette on rakennella hifejä? Mitään en oikestaan noista hifi hommeleista ymmärrä, mutta sellaisen käsityksen saanut että autoissa on eroja tuonkin suhteen.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 9.9.2010 17:39

Juurikin näin,noi hifit on ittelle tarkotettu mutta, tonttiin,uudet vanteet,levitetyt[yök]kumit on lähinnä muiden takia,noilla tuskin ajomukavuus tai ajoturvallisuus paranee.
Lisä puhtia koneeseen?
Eikös noilla tehoilla pääse microista ja mannemersuista ohi ja ehkäpä hieman ripeemmistäkin.

Hemmetin hieno lähes orggis Vette,älä suotta ala pilaamaan sitä.


Kuka täällä on mistään tontituksista puhunut? Puhumattakaan noista muista jotka eivät tähän kiesiin todellakaan kuulu... Käsittääkseni noissa koneissa on melko kivasti mahdollisuuksia valjastaa suhteellisen pienillä muutoksilla mukava määrä lisää polleja käyttöön.

Enkä kyllä vieläkään nää mitään järkeä panostaa tuollaisen tekniikan ja äänimaailman omaavan kiesin "hifistykseen", jonkun 1.6 kakkiaisen vielä ymmärtää missä viimeisenä haluat sen rivinelosen rääkymisen kuulla mutta tuossa koneessa on ihan riittämiin äänimaailmaa fiilistelyyn. Ei sitten herneitä nenukkiin, tää oli vaan mun mielipide.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 9.9.2010 18:25

Juurikin näin,noi hifit on ittelle tarkotettu mutta, tonttiin,uudet vanteet,levitetyt[yök]kumit on lähinnä muiden takia,noilla tuskin ajomukavuus tai ajoturvallisuus paranee.
Lisä puhtia koneeseen?
Eikös noilla tehoilla pääse microista ja mannemersuista ohi ja ehkäpä hieman ripeemmistäkin.

Hemmetin hieno lähes orggis Vette,älä suotta ala pilaamaan sitä.


Kyllä tuolla ehtii liikenteen mukaan ihan hyvin. Ohitus jos tarvii tehdä, niin ohi kyllä pääsee. Eli tehoa on siihen nähden tarpeeksi. No joo, orggis ja orggis.. Sisusta on edellisen omistajan toimesta kokenut värinmuutoksen, etupenkit on tuoreemmasta Vetestä jne. Samaten moottorissa on jotain ulkoisia muutoksia (sisäpuolesta en sitten tiedä) ja sivuputket ei oo orkkikset.

Minkäslainen alusta tuollanen Vette on rakennella hifejä? Mitään en oikestaan noista hifi hommeleista ymmärrä, mutta sellaisen käsityksen saanut että autoissa on eroja tuonkin suhteen.


Suht haastava.. Ohjaamo on kaikin puolin melko pieni ja elementit tulevat pakosta todella lähelle kuuntelupaikkaa. No, katsotaan mitä tuosta saadaan irti.


Käsittääkseni noissa koneissa on melko kivasti mahdollisuuksia valjastaa suhteellisen pienillä muutoksilla mukava määrä lisää polleja käyttöön.


Kyllä tuosta saa polleja irti. Tosin en tiedä, että onko juuri tämä tekniikka paras siihen pollejen etsimiseen. Joku aiempi vuosimalli voisi olla vielä otollisempi.. Tarvetta ei lisätehoille ole, tämä on mukava cruisailla tällaisenaan.

Enkä kyllä vieläkään nää mitään järkeä panostaa tuollaisen tekniikan ja äänimaailman omaavan kiesin "hifistykseen", jonkun 1.6 kakkiaisen vielä ymmärtää missä viimeisenä haluat sen rivinelosen rääkymisen kuulla mutta tuossa koneessa on ihan riittämiin äänimaailmaa fiilistelyyn. Ei sitten herneitä nenukkiin, tää oli vaan mun mielipide.


Kuten aiemmin sanoin, niin hifeillä ei kyllä mitään tee ajon aikana. Sivuputket pitävät huolen äänimaailmasta ja siitä, että musiikki ei kyllä kovin hyvin kuulu :) Hifit ovat vain ja ainoastaan kisoja varten, koska äänenlaatukisailu itseäni kiinostaa. Vaihtoehdot hifeille on Berlingo ja Vette, niin kumpaan sitä sitten hifit laittais? Tuo on saanut niin paljon positiivista palautetta kisakentillä siitä, että eroaa siitä perusmassasta, että olen erittäin tyytyväinen valintaani.

Kisoissa on tullut paljon ihmisiä juttelemaan auton tekniikasta ja myöhemmin ovat sitten vielä halunneet perehtyä hifeihin. Tämä on minun mielestäni erittäin mukava asia. Berlingolla menisit kisoihin, niin suurin osa ihmisistä kävelisi vain ohitse näyttävimpien hifiasennusten ääreen. Nyt vaikka asennus ei ole mikään huippuviimeistelty lasikuiturakennelma, niin silti kiinostuneita riittää. Ja herneitä en ala mielipiteistä vetämään nenääni :) Ja vielä sen verran, että keneltä se on pois jos tähän hifit asennan?

Jos jotain muutoksia jossain vaiheessa tähän autoon teen, niin se on sitten JOSKUS orggistyylisemmät vanteet ja mahdollisesti madallusta, jos intoa riittää. Tosin isä voi tuosta madalluksesta varsinkin olla eri mieltä.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa