Quattron tiptronickin tietoja?? (2.5TDi V6)
Valvoja: ffp jäsenet
Quattron tiptronickin tietoja?? (2.5TDi V6)
Auto on tuollainen Audi A6 2.5TDi V6 Quattro vm.98
Elikkäs, automaattilaatikko vinoilee. tuntuu kuin kytkin luistaa, vaikkei sellaista olekkaan.
vaihteen päälle laittaessa kuuluu "Jymähdys" ja nykäisee, ja kierroksia vaatii todella paljon ennenkuin jaksaa liikkeelle lähteä.
onko kellään ollut samanlaisia ongelmia, tai vastauksia tällaiseen vikaan?
Auton keulan kun nostin pukeille, eli auto oli taka kenossa, niin toimii taas moitteettomasti n.50km matkan, mutta taas alkoi reistailla.
Elikkäs, automaattilaatikko vinoilee. tuntuu kuin kytkin luistaa, vaikkei sellaista olekkaan.
vaihteen päälle laittaessa kuuluu "Jymähdys" ja nykäisee, ja kierroksia vaatii todella paljon ennenkuin jaksaa liikkeelle lähteä.
onko kellään ollut samanlaisia ongelmia, tai vastauksia tällaiseen vikaan?
Auton keulan kun nostin pukeille, eli auto oli taka kenossa, niin toimii taas moitteettomasti n.50km matkan, mutta taas alkoi reistailla.
öljyt ja suodattimen hain käyttöautolta, nostin auton nosturille, öljyt pois, suodatin pois, uusi tilalle, öljyä n.3litraa sisään tarkistus aukosta, sit auto käyntiin ja 2,5 litraa lisää, sit alkoi valua tarkastus aukosta ulos.
öljyn vaihdon jälkeen on se 10-15tkm ajettu ilman mitään moitetta.
ja nyt tosiaan töihin ajoin, niin toimii hienosti, päivän aikana varashälytin soi itsekseen varmaan 10 kertaa, sit ku lähin töistä, niin eipäs enää laatikko toiminut kunnolla. ja tätä jatkui niin kauan että ajoin auton keulan pukeille. sit toimi n.50km matkan ja sit taas alkoi temppuilla.
Öljyn merkkiä ja muuta tietoa en enää muista, mut samaa tavaraa ovat kuulemma käyttöautolla laittaneet.
öljyn vaihdon jälkeen on se 10-15tkm ajettu ilman mitään moitetta.
ja nyt tosiaan töihin ajoin, niin toimii hienosti, päivän aikana varashälytin soi itsekseen varmaan 10 kertaa, sit ku lähin töistä, niin eipäs enää laatikko toiminut kunnolla. ja tätä jatkui niin kauan että ajoin auton keulan pukeille. sit toimi n.50km matkan ja sit taas alkoi temppuilla.
Öljyn merkkiä ja muuta tietoa en enää muista, mut samaa tavaraa ovat kuulemma käyttöautolla laittaneet.
Nollaa se piruuttas kun alkaa vittuileen.
Kaasupoljin pohjaan,virtapäälle, odota kaasupohjassa virtapäällä n.30s, jalka pois kaasulta ja avaimesta käymään.
Kuulostaa just niin siltä että olis vaan öljyt vähissä, ja on sitten tarkkoja ollu siitä öljymäärästä..
Paskassa tapauksessa rupee veteleen viimosia.
Kaasupoljin pohjaan,virtapäälle, odota kaasupohjassa virtapäällä n.30s, jalka pois kaasulta ja avaimesta käymään.
Kuulostaa just niin siltä että olis vaan öljyt vähissä, ja on sitten tarkkoja ollu siitä öljymäärästä..
Paskassa tapauksessa rupee veteleen viimosia.
Kannattaa tarkastaa miten paljon on vettä apukuskin jalkatilassa lattiamaton alla.. Noissa on ollu sitä vikaa että akun alta vedenpoistoreiän tulppa menee tukkoon ja sinne kertyy vettä, mikä tulee jostain (yleensä raitisilasuodattimen juuresta sisään) Ja sit menee se automaattilootan ohjainlaite rikki, kun se on just siellä lattiamaton alla. Ainakin kahdesta on kokemusta ja tekee just tuota että paukauttaa vaihteen päälle ja lähtee huonosti liikkumaan. Vaihtaako ajossa miten vaihteita vai meneekö koko ajan samalla vaihteella? En tiedä oisko sit tuo laatikko rikki =( ?
no niin, nollaaminen ei auttanut.
Vaihtaa vaihteet ihan hienosti, normaalisti, mutta ei vain tahdo liikkua. kyllä sitten kun vauhtiin saa nii liikkuu. Se vain et satasessa kierrokset on lähelle 3000, kun normaalisti 1500..
Taitaa olla likemmäs 4000 euron kuolema siinä vaiheessa jos laatikon joutuu laittaa?
Kyllä perkele alkaa syödä miestä. =)
ostakaa audi halavalla pois, taitaa olla paree ajella 200euron korollalla tai sunnyllä, nii ei vituta niin lujaa jos joku paikka resahtaa!! ;)
Vaihtaa vaihteet ihan hienosti, normaalisti, mutta ei vain tahdo liikkua. kyllä sitten kun vauhtiin saa nii liikkuu. Se vain et satasessa kierrokset on lähelle 3000, kun normaalisti 1500..
Taitaa olla likemmäs 4000 euron kuolema siinä vaiheessa jos laatikon joutuu laittaa?
Kyllä perkele alkaa syödä miestä. =)
ostakaa audi halavalla pois, taitaa olla paree ajella 200euron korollalla tai sunnyllä, nii ei vituta niin lujaa jos joku paikka resahtaa!! ;)
joo, öljypumppua työkaveritki veikkaili. Täytyy pistää tarkistukseen ku pääsee taas käsiksi autoon...
Mitään muuta ei oo joutunu lisäämään ku moottoriöljyä hyvin vähän.
öljyt tarkastin ohjeen mukaan, eli tarkastus proppu auki auton käydessä, ja sitten öljyn lisäilyä niin kauan että alakaa valua reiästä.. suodattimet yms vaihdettu. en tiiä, eikö se tästä selviä..
Mitään muuta ei oo joutunu lisäämään ku moottoriöljyä hyvin vähän.
öljyt tarkastin ohjeen mukaan, eli tarkastus proppu auki auton käydessä, ja sitten öljyn lisäilyä niin kauan että alakaa valua reiästä.. suodattimet yms vaihdettu. en tiiä, eikö se tästä selviä..
AUDI KUNNOSSA!!!
No niin, kauanpa siinä vian etsimisessä sitten kestikin, mutta nyt löytyi!
Vikakoodit herjasivat moottorin sekä vaihdelaatikon ohjausboxia ja kaikkia antureita yms. kaikenlaisia osia kokeiltiin vaihdella ennenku vika huomattiin, ja niin uskomattomalta ku se kuulostaa, niin ILMAMASSAMITTARI viallinen, joka herjasi kaikki mahdolliset vikakoodit yhtäaikaa päälle.
Siitä johtui se, että heitti vara-ohjelman päälle, jonka takia vaihteet tuntuivat pelleilevän.
Elikkäs tästä opimme sen verran, että ilmamassamittari voi vaikuttaa ihan mihin vaan!
Vikakoodit herjasivat moottorin sekä vaihdelaatikon ohjausboxia ja kaikkia antureita yms. kaikenlaisia osia kokeiltiin vaihdella ennenku vika huomattiin, ja niin uskomattomalta ku se kuulostaa, niin ILMAMASSAMITTARI viallinen, joka herjasi kaikki mahdolliset vikakoodit yhtäaikaa päälle.
Siitä johtui se, että heitti vara-ohjelman päälle, jonka takia vaihteet tuntuivat pelleilevän.
Elikkäs tästä opimme sen verran, että ilmamassamittari voi vaikuttaa ihan mihin vaan!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa