Nyt olisi miehet hyvät neuvot tarpeellisia: auto tuli tänään huollosta ja pakosarjasta haitariputki (??) sökönä, ilmeisesti joku katalysaattorin tuntumassa oleva kannatin irronnut ja haitariputki kannattimen irtoamisen vuoksi päässyt liikkumaan > kaput. Pelkkää haitariputkea ei kuulemma Volkswagenilta saa tilattua, vaan sitten tulee puolikas pakosarjaa eli etupää, 1300 € (!!) ja siihen työt päälle moottorin irrottamisineen, päästään lähellä 2000 €:a! Ei olisi kesän korvalla varaa moiseen remonttiin, varsinkin jos pienellä vaivalla pääsisin hitusen halvemmalla. Olisin siis varsin kiitollinen varaosa- ja korjausvinkeistä!
Ja kyseessähän on Golf IV 1.6 -02
Haitariputki Golfiin?
Valvoja: ffp jäsenet
Sen kummemmin asiaan paneutumatta voitaneen sanoa että: pelkkien joustojen vaihtaminen hitsiliimalla alkuperäiseen putkeen tai purkaamolta ehjä vastaava putki.
Näin sivuhuomautuksena täytyy kyllä sanoa, että tuo osan hinta kuulostaa kyllä varsin korkealta...
Jos sattuisi olemaan tietoa tuosta moottorin tyypistä, niin senkin perusteella voisi vähän rajoittaa ohjeita.
Näin sivuhuomautuksena täytyy kyllä sanoa, että tuo osan hinta kuulostaa kyllä varsin korkealta...
Jos sattuisi olemaan tietoa tuosta moottorin tyypistä, niin senkin perusteella voisi vähän rajoittaa ohjeita.
Nuo pakosarjat muuten oikeasti on nuin kalliita, itsekin autoon moista katsellut kun haitariputki alkaa ehtoopuolella olemaan. En 100% varma ole, mutta aivan kuin olisin etkasta katsellut että tuo sisältäisi katalysaattorinkin tuo putkenpätkä.
Enivei... rälläkkää ja uutta jousto osaa mikkiliimalla laittaen. Itse odotan että tuo rupeaa oikeasti vuotamaan tuo rispaantunut jousto.
Koneenahan lienee aloittajallakin 16v versio 1.6 koneesta, eli 77kw? Sama putki melkeempä on siis 1.4 ja 1.6 16v masiinoissa. Moottorikoodeina "tutut" AZD, AUS, BCB ainakin 1.6 puolella. 1.4 sitten ainakin BCA.
Enivei... rälläkkää ja uutta jousto osaa mikkiliimalla laittaen. Itse odotan että tuo rupeaa oikeasti vuotamaan tuo rispaantunut jousto.
Koneenahan lienee aloittajallakin 16v versio 1.6 koneesta, eli 77kw? Sama putki melkeempä on siis 1.4 ja 1.6 16v masiinoissa. Moottorikoodeina "tutut" AZD, AUS, BCB ainakin 1.6 puolella. 1.4 sitten ainakin BCA.
Tuohon on usein syynää kiinnikkeiden irtoaminen sieltä ennen kattia mistä putki menee apurungon yli, siinä on tuplakiinike joka tärisee irti hitseistään, kannattaa se korjata tai menee jousto uudestaankin (=
Uusin jossa tuo kannake oli revennyt oli -06 75tkm mittarissa :D Ihan vähän oli jo alkanut jousto repsottaa mutta varmaan kestää nyt kun on jämäkästi kiinni taas.
Uusin jossa tuo kannake oli revennyt oli -06 75tkm mittarissa :D Ihan vähän oli jo alkanut jousto repsottaa mutta varmaan kestää nyt kun on jämäkästi kiinni taas.
Itse tilasin saman osan noin 250€ uutena ja verottomana. Tilaus tapahtui Ruotsin kautta ja osan pitäisi saapua tällä viikolla tai seuraavan viikon alussa. Vaihto on helppo homma.
http://www.fixabildelar.se/se/ on kyseinen sivusto. Katso sieltä sopiva. Jahka saattavat osata englantiakin, jos kysymystä s-postilla lähettää.
http://www.fixabildelar.se/se/ on kyseinen sivusto. Katso sieltä sopiva. Jahka saattavat osata englantiakin, jos kysymystä s-postilla lähettää.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133084&highlight=
Katoppas tuo topiikki, tee itse säästä
Katoppas tuo topiikki, tee itse säästä
http://picasaweb.google.com/makevw/Muuta#5380963575605691250
Tuollasen kiinnikkeen tein ite viimekesänä rikkoutuneen tilalle. Alkuperäisestä vain se pelti pois ja pakoputkiklemmaria tialle. Ei irtoo enää sieltä. Katin taa pitäs ny tehä toiselle kiinnikkeelle sama homma.
Tuollasen kiinnikkeen tein ite viimekesänä rikkoutuneen tilalle. Alkuperäisestä vain se pelti pois ja pakoputkiklemmaria tialle. Ei irtoo enää sieltä. Katin taa pitäs ny tehä toiselle kiinnikkeelle sama homma.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa