T4 ylätukivarren irroitus vinkkejä??

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

caravelle4
-

T4 ylätukivarren irroitus vinkkejä??

ViestiKirjoittaja caravelle4 » 12.5.2010 22:19

tarvis vaihtaa yläpallo nivelet t4:een kun tuli ostettua motonetin delphin 17€ pallot...
mitkä kesti semmoset puolvuotta ja en työnnä mihinkään korjaamoon autoa kun ne rikkoo kaikki mitä sinne vie ja ottaa maksunkin siitä......

eli joo pitää löystää ekaks tuo jousi ja sitten...... jos on jotain erikoista niin vois vaikka vastailla....

ite aloitan vaihdon jossain vaiheessa et laitan tänne infoo kunhan saan vaihdettua ne. :D

kummun
-

ViestiKirjoittaja kummun » 16.5.2010 13:51

Älä hyvä mies löysää jousta , pistä noin 60 cm rautapalikka ,auton ollessa pyörillään maassa,etujousen alle runkoa vasten .Etupyörän takapuolella on valmis kolo sitä varten.
Käytän itse 35 mm tuuman hylsää ,koska siinä on keskellä sopivat kolot ,niin se ei luiskahda pois missään vaiheessa ,jos ei itse halua.

Auto pukille,rengas pois ,pistin itse sopivan rautaputken alapuolelle tukivartta ja hallitunkilla putken välityksellä jännitystä vähän jouseen
Poraa päältä pieni reikä palloon ,jos otat pillit käteen ja lämmität jousi silmukkaa, lähtee kansi vihasesti lentoon kun rasva kuumenee ja laajenee
Lämmitin itse ja läväytin lekalla pallon keskelle.,pallo solahti alla olevaan tukiputkeen.
Asennus ,pienemmällä putkella työntää pallon kauluksesta tunkin välityksellä jousen kunnolla jännityksiin ja taputtelee lekalla jousisilmukkaa ja iskee lukkojousen kiinni.

Helpompi tehdä kuin selostaa.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”