öljynpainevalo ja kierroslukumittari ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Addy
-
Viestit: 36
Liittynyt: 26.8.2008 21:19

öljynpainevalo ja kierroslukumittari ongelma

ViestiKirjoittaja Addy » 7.5.2010 16:27

Mikähän vaivaa -00 passattia AHU-koneella, kun kierroslukumittari ei pelaa ja hetken käynnin jälkeen alkaa summerit soida ja öljynpaineen varoitus vilkkumaan näytössä.

Autoon juuri päivitetty softa vnt-ohjaukselle ja nyt kun ecu laitettiin takaisin ilmeni nämä viat, aikaisemmin siis toiminut normaalisti..

Vikakoodit katsottu vag comilla ja se antoi vedenlämpötila anturista sekä hehkun merkkivalosta vikakoodit.

Sen verran vielä, että öljynpaineen varoitusta ei tule kun ylempi, siis se suodattimen jalassa oleva öp-anturi, on irti. Mutta tuntuu hurjalta, että anturi olisi auton seistessä mennyt rikki.
Viimeksi muokannut Addy, 8.5.2010 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 7.5.2010 17:41

Laturin W-nastalta ei kulje tieto eculle asti, jostain kohtaa poikki tai laturi rikki/menossa rikki.

Addy
-
Viestit: 36
Liittynyt: 26.8.2008 21:19

ViestiKirjoittaja Addy » 8.5.2010 16:34

Mikäs se tämä W-nasta on?

Vaihdoin laturiin hiilet, tai siis sen osan minkä mukana ne hiilet tulee. Ei ainakaan sillä ollut vaikutusta.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 9.5.2010 12:27

Ainenkin hieman vanhemmissa vageissa on tuota vikaa. Eli laturin yksi johto jos on irti (kaksinapainen pieni liitin) niin tekee tuota. Tiedä sitten mikä johto se on, liekkö juuri tuo Powerin mainitsema W-nasta.

Addy
-
Viestit: 36
Liittynyt: 26.8.2008 21:19

ViestiKirjoittaja Addy » 9.5.2010 19:52

Onko noissa AHU ja AFN- koneiden latureissa tai antureissa jotain eroavaisuuksia...?

Ecu vastaa nykyisellään siis AFN:stä löytyvää versiota. Jos se aiheuttaa jotain hämminkiä.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 9.5.2010 20:38

Mulla hävisi omasta 2000 cordobasta kanssa välillä kierroslukutieto ja alkoi öljyvalo välkkymään. En paljoa välittänyt mutta kun hehkunvalo alkoi palamaan kirkkaammin ja kirkkaammin aloin tutkia asiaa. Ecu oli suhteellisen tulvan vallassa :D

Uudemmissa kulkineissa tuo tieto tulee mittaristolle suoraan eculta eikä laturilta. 018xx ja 012xx sarjalaisissa siis eculta.

Addy
-
Viestit: 36
Liittynyt: 26.8.2008 21:19

ViestiKirjoittaja Addy » 15.5.2010 22:40

Ongelmat on ja pysyy edelleen.. Piirejä ja ohjelmaakin vähän vaihdeltiin, mutta sama lopputulos.

Minkä ikäisiin asti se tieto kierrosluvusta tulee sitten eculta ja mihin laturilta?
Tälläinen numero löytyy tuosta omasta boksista 038 906 018 FQ.

Nyt on kyllä vinkit todella tarpeen, ei mitään hajua mistä lähteä tuota vikaa etsimään. Eikä kyllä viitsi summissaan alkaa osia vaihteleen siinä toivossa, että vika korjaantuis.. :D

Tosiaan tuo hehkun merkkivalokaan ei enää pala. Pitäiskö sen kuitenkin lämpimistä keleistä huolimatta välähtää edes?

Addy
-
Viestit: 36
Liittynyt: 26.8.2008 21:19

ViestiKirjoittaja Addy » 22.5.2010 23:52

Mittaristo ainakin toimii, testattu vag-comilla.

Antoi tälläsen vikakoodin mittaritosta kuitenkin: engine control module - no communications

Jopa tuo hehkun merkkivalo pelasi kun testasin tuolla vag-comilla.

Mikähän vois tuollasen kommunikaatio häiriön mittariston ja ecun välillä aiheuttaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa