Tarttis vähän apua 1.6 16V vikakoodia pukkaa.
Valvoja: ffp jäsenet
Tarttis vähän apua 1.6 16V vikakoodia pukkaa.
Eli -04 Golf 1.6 16V, meillä palaa vikavalot EPC ja moottrin vikavalo. Vikakoodeja tulee vaihtelevasti, 17961,17912,17962,01039,16555,16786 notta sillä lailla. EPC ei lähde pois nollaamalla, moottorin vika valo kyllä hetkellisesti. Auto kehottaa menevään korjaamolle eli siis emissio ja workshop tekstit tulee. Kaasuläppä putsattu ja vaihdettu, EGR putsattu. Kone käy kylmänä ihan ok, lämpimänä on sitten niin sekaista että. lambdan arvot näyttävät kylmänä ja lämpimänä hyviltä.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01039
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 171/000369
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 402/001026
Tuossa alkuun "selvennyksiä" nuihin muutamaan vikakoodiin. Kaikkia ei tuolla wikissä ollut.
EGR voi jumittaa vaikka se on putsattu, BTDT. Uusi EGR maksaa merkkiliikkeessä ~250e, saksasta hieman toistasataa euroa. Vaihto on hitaasti itse tehden tunteroisen homma sopeutuksineen vag-comilla. Toimintaa voinee tutkailla Vag-comilla jotenkuten, mutta ei tullut itse testattua ennen vaihtoa rikkinäisellä miten se käyttäytyi.
Mikäli moottorin lämpötila-anturi on särki, se voi aiheuttaa sitten monenmoista vikaa mitä on nyt aika paljon tutkailtu. Kierrosten heittely juuri lämpimänä voisi viitata siihen että lämpötila koneesta ei näy ECU:lle oikein.
Miten auto ajossa käyttäytyy? Onko käyntiongelmat siis vain tyhjäkäynnillä vai ajossa vai sekäettä? Onko kaasuläpän puhdistuksen/vaihdon jälkeen läppä sopeutettu?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 171/000369
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 402/001026
Tuossa alkuun "selvennyksiä" nuihin muutamaan vikakoodiin. Kaikkia ei tuolla wikissä ollut.
EGR voi jumittaa vaikka se on putsattu, BTDT. Uusi EGR maksaa merkkiliikkeessä ~250e, saksasta hieman toistasataa euroa. Vaihto on hitaasti itse tehden tunteroisen homma sopeutuksineen vag-comilla. Toimintaa voinee tutkailla Vag-comilla jotenkuten, mutta ei tullut itse testattua ennen vaihtoa rikkinäisellä miten se käyttäytyi.
Mikäli moottorin lämpötila-anturi on särki, se voi aiheuttaa sitten monenmoista vikaa mitä on nyt aika paljon tutkailtu. Kierrosten heittely juuri lämpimänä voisi viitata siihen että lämpötila koneesta ei näy ECU:lle oikein.
Miten auto ajossa käyttäytyy? Onko käyntiongelmat siis vain tyhjäkäynnillä vai ajossa vai sekäettä? Onko kaasuläpän puhdistuksen/vaihdon jälkeen läppä sopeutettu?
Ongelmat pahenivat tasan viikko sitten. Ajamisesta tuli miltei mahdotonta kun ECU yrittää korjata "jotain" kierroksilla, ryntäilee tai ei meinaa pysyä käynnissä. Vaeltavaa tyhjäkäyntiä on ollut jo pidempään ( 750-1000 ), nyt se vaihtelu on vain niin hurjaa että ei viitsi kauaa pitää käynnissä. Löysin täältä hieman lisää selityksiä noille vikakoodeille http://www.pdfqueen.com/html/aHR0cDovL3BpY3MudGRpY2x1Yi5jb20vZGF0YS81MTcvMTM1MjM3OTM4ZHRjLnBkZg==
Omassa autossa kierrokset humpasivat tyhjäkäynnillä 600-2000 kun kaasuläppä oli putsattu, muttei sopeutettu. Kierrokset tippuivat pienen röpellyksen saattelemana, ja auto tuntui ettei pysy käynnissä kuin justiinsa. Ajossa sitten pätkytteli hervottomasti osin kaasuläpästä ja osin EGR:stä johtuen.
Oma veikkaus olisi että vaihdat lämpötila-anturin ja sopetat kaasuläpän. Yhtäkkinen muutos vaikuttaisi anturin "kajahtamiselta", ja muut hommat sitten "korjausyrityksistä".
Oletko itse vikaa setvinyt vai jokin paja?
Oma veikkaus olisi että vaihdat lämpötila-anturin ja sopetat kaasuläpän. Yhtäkkinen muutos vaikuttaisi anturin "kajahtamiselta", ja muut hommat sitten "korjausyrityksistä".
Oletko itse vikaa setvinyt vai jokin paja?
Juu, aivan.. mietin vaan että eikö paja ole osannut, mutta selkesi. Itsellekin oli aika mysteeri alkuun tuo homma, ja käytin kaasuläpän sopeututtamassa merkkiliikkeessä. Sen jälkeen tulikin vag-comi hankittua, enkä kyllä ole katunut.
Tuo EGR oli hämärä kun siitä ei varsinaisesti vikakoodia tullut, mutta jumissa se oli ja aiheutti MAP-anturin vikakoodia ja epäselvää käytöstä. Kaasuläppä taas kuulostaa teillä aivan samoin oireilevan kuin itsellä. Jos en aivan väärin muista niin omasta koslasta on tuo lämpöanturi vaihdettu entisen omistajan toimesta.
Tuo EGR oli hämärä kun siitä ei varsinaisesti vikakoodia tullut, mutta jumissa se oli ja aiheutti MAP-anturin vikakoodia ja epäselvää käytöstä. Kaasuläppä taas kuulostaa teillä aivan samoin oireilevan kuin itsellä. Jos en aivan väärin muista niin omasta koslasta on tuo lämpöanturi vaihdettu entisen omistajan toimesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa