Seat LCR, Caddy 1.8T (tallissa). EX Bora 1.8T
Valvoja: ffp jäsenet
Seat LCR, Caddy 1.8T (tallissa). EX Bora 1.8T
Tässä topicissa mun vehkeitä. Menneitä ja nykyisiä.
Tällä hetkellä käyttöautona Seat Leon Cupra R, 225hv
Kesälookki
Talvilookki
Pesukuva
Projektiautona on Cäddy 1.6 --> 1.8T + kunnostus
Tätä autoa koitan saada kasattua taas pitkän tauon jälkeen..
Cäddyn lähtökunto
EX. auto Bora 1.8T Tän auton kuvia hieman kadonnut, mutta ei kait se niin justiinsa.
edestä ja takaa
Tällä hetkellä käyttöautona Seat Leon Cupra R, 225hv
Kesälookki
Talvilookki
Pesukuva
Projektiautona on Cäddy 1.6 --> 1.8T + kunnostus
Tätä autoa koitan saada kasattua taas pitkän tauon jälkeen..
Cäddyn lähtökunto
EX. auto Bora 1.8T Tän auton kuvia hieman kadonnut, mutta ei kait se niin justiinsa.
edestä ja takaa
Viimeksi muokannut Moppi, 29.10.2015 18:51. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
takaläpät melkein ottaisin pois ja putken ulostulo uusiks ni ei paljoo muuta tarvi tehä :)
Viimeksi muokannut j.f, 1.5.2010 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vasta sain hankittua foorumilaiselta läpät taakse. älkää heti teilatko niitä, joten ei kyllä ole poistumassa. Käytännön syistä ruuvasin ne taakse, en ulkonäkö.
Putkenpäiksi hahmoteltu 2xn.3" päätä, sopii omasta mielestä paremmin auton muuhun tyyliin. Täytyy ensin vähän jatkaa alkuperäisiä pillejä, kun jää niin kovasti syvälle vakiona.
Putkenpäiksi hahmoteltu 2xn.3" päätä, sopii omasta mielestä paremmin auton muuhun tyyliin. Täytyy ensin vähän jatkaa alkuperäisiä pillejä, kun jää niin kovasti syvälle vakiona.
Nätti Bora!
Jos meinaat putkia vaihtaa jatkossa, niin tsekkaileppa härniksi MillTekin värkkejä, näyttäisi löytyvän myös Boraan suoraan. Näyttäisi kuviesi perusteella, että teikäläisellä on siinä jo sopiva alahelma ikäänkuin sensorttista ratkaisua varten. Suosittelen ainakin aikuiseen makuun sitä resonated-mallia, toimii ainakin golfissa täydellisesti meikäläiselle. Ei pörise moottoritienopeuksissakaan.
Itsellä tuohon Golfiin vaihdoin V6 mallin alahelman, siihen reikään se sijoittui nätisti. Luultavasti hyvin pitkälti sama operaatio Borassa.
Jos kiinnostaa, niin juuri äskön tätä varten pikaisesti autotallissa napsittu kuva led-lampun valossa löytyy tuolta: http://plasmis.zapto.org/misc/VW/Golf_milltek.jpg
Jos meinaat putkia vaihtaa jatkossa, niin tsekkaileppa härniksi MillTekin värkkejä, näyttäisi löytyvän myös Boraan suoraan. Näyttäisi kuviesi perusteella, että teikäläisellä on siinä jo sopiva alahelma ikäänkuin sensorttista ratkaisua varten. Suosittelen ainakin aikuiseen makuun sitä resonated-mallia, toimii ainakin golfissa täydellisesti meikäläiselle. Ei pörise moottoritienopeuksissakaan.
Itsellä tuohon Golfiin vaihdoin V6 mallin alahelman, siihen reikään se sijoittui nätisti. Luultavasti hyvin pitkälti sama operaatio Borassa.
Jos kiinnostaa, niin juuri äskön tätä varten pikaisesti autotallissa napsittu kuva led-lampun valossa löytyy tuolta: http://plasmis.zapto.org/misc/VW/Golf_milltek.jpg
On kyllä tyylikäs kokonaisuus.
Vielä ku oem xenonit ja jenkki jetan gli takavalot.
Vielä ku oem xenonit ja jenkki jetan gli takavalot.
Laatikko
Nonni, nyt se myrkyn lykkäs. 5 lovinen aski sano sopimuksen totaalisesti irti.
Kysympähän vaan mitkä 6 vaihteiset laatikot sopivat tähän heittämällä. Laatikon koodit hakusessa.
Mitä muuta pitää vaihtaa kuin pelkkä laatikko? 5-> 6 siirryttäessä
Kysympähän vaan mitkä 6 vaihteiset laatikot sopivat tähän heittämällä. Laatikon koodit hakusessa.
Mitä muuta pitää vaihtaa kuin pelkkä laatikko? 5-> 6 siirryttäessä
Päivän jumppa
Dodii, sain jumpattua ehjän laatikon tilalle. Ei paljoa ole ylimääräistä tilaa laatikkoa vaihdettaessa jos on kone paikoillaan. En sen enempiä kerenny katselemaan rikkinäistä laatikkoa, mutta jotain on sieltä ampunut läpi.
Tuli myös laitettua penkit uusiksi, vaihtui vanhat Recaroon. Parempi sivuttaistuki ja ristiselänsäätö (192cm 96kg istuu hyvin).
Tuli hankittua kesällä myös
Tästä lisää talvikaudella, sillä tallissa odottaa yksi kappaletta 1.8t tekniikkaa.
Tuli myös laitettua penkit uusiksi, vaihtui vanhat Recaroon. Parempi sivuttaistuki ja ristiselänsäätö (192cm 96kg istuu hyvin).
Tuli hankittua kesällä myös
Tästä lisää talvikaudella, sillä tallissa odottaa yksi kappaletta 1.8t tekniikkaa.
Viimeksi muokannut Moppi, 29.10.2015 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiirettä on ollut ja muut harrastukset ovat hidastaneet autojen ropaamista. Vihdoin sain sunnuntaina kumminkin Cäddyn talliin ja nostettua pukeille.
Pohjasta löytyi alustavissa tutkimuksissa lattian repeilyä ja helmoissa pehmeetä. Peltitöihin ruvetaan kunhan saa uudet mootorin kannakkeet väännettyä.
Vanhan 1.6 nostin laittialle, joten konehuoneessa on tilaa uudelle omavalmiste 1.8t myllylle.
Sisustasta sain penkit ja kojelautaa purettua. Rattiakseli on jollain vmäisillä pulteilla laitettu kiinni joita ei saannutkaan ihan normi hylsyllä irti. Ne luultavasti pitää porata pois.
Huomenna menen rautakaupoille materiaalia hakemaan kannakkeille ja paikkauksille. Kuhan on kannakkeet valmiina, saa nostettua auton grilliin pyörimään. Näkee ruostevauriot tarkemmin ja on helpompi hinkata autoa.
Pohjasta löytyi alustavissa tutkimuksissa lattian repeilyä ja helmoissa pehmeetä. Peltitöihin ruvetaan kunhan saa uudet mootorin kannakkeet väännettyä.
Vanhan 1.6 nostin laittialle, joten konehuoneessa on tilaa uudelle omavalmiste 1.8t myllylle.
Sisustasta sain penkit ja kojelautaa purettua. Rattiakseli on jollain vmäisillä pulteilla laitettu kiinni joita ei saannutkaan ihan normi hylsyllä irti. Ne luultavasti pitää porata pois.
Huomenna menen rautakaupoille materiaalia hakemaan kannakkeille ja paikkauksille. Kuhan on kannakkeet valmiina, saa nostettua auton grilliin pyörimään. Näkee ruostevauriot tarkemmin ja on helpompi hinkata autoa.
Viimeksi muokannut Moppi, 29.10.2015 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
boran talvilook kuvia?
Eipa kehtaa ottaa, ku on niin likainen. Ehkäpä kun saan pestyä.
Boraan on tosiaan haettu hillittyä race lookkia, pieninä ripauksina.
mites bensacaddys menee verotus? pamppailen oman kohdalla 1.9tdi vs 1.8t
Verotuksesta ei mitään hajua. Jos tekniikkavaihtoehtona on uudempaa, 1.9tdi kone tai 1.8t mylly. Tuskin on kiinni verotuksesta kumpaan päädyt. Kuluja tulee jokatapauksessa tekniikanvaihdosta. Se kumpi teknisesti ja ajo-ominaisuuksiltaan itseään kiinostaa kannattaa valita.
Cäddyn konehuoneen suurimmista sheivailusta vastaa pesu ja maalaus ;) Ehkä jotain keulan jäykistämistäkin, tuppaa olemaan aika letku näissa mk1 korisissa.
muistaakseni caddy saa maksimissaan olla 105hv.. ainaki näin muistelen ku omaa tekniikan vaihtoa tein, että penkityslaput sen mukaan.. saa tuon varmaan leimalle ku kertoo että tuo pata on vapari 1.8 ja siihen on laitettu turbo sit käy penkitys laput hakeen sellaset että ei ylitä tota tehomäärää..
aivan asialliselta tekniikalta vaikuttas caddyyn!!
aivan asialliselta tekniikalta vaikuttas caddyyn!!
Pikkusen päivitystä tähänkin. Auton sisusta purettu ja lattian mikälie bitumimatot revitty pois. Kuskinpuolen helma aivan morjens ja myös kuskinpuolen lattiassa 1 reikä. Apukuljettajanpuolen helma/kotelo paljon paremmassa kunnossa, mutta paikattavaa löytyi tästäkin.
Taka-akselin tiputin pois, samoin jouset. Olipa jumittuneet lehtijousien pultit huh huh.. lähti kyllä tarpeeksi isolla lekalla liikkeelle. Tankki myös poistettuna. Kori rupeaa vaikuttamaan hylsyltä.
Ens vkl saan grillin tallille, täytyy kekisä miten sen kiinnittää autoon ja eikun pyörimään.
Tommonen grilli väännettin kavereiden kesken ja ollut ainakin kyseisessä Golffissa kiinni.
Grilli
Taka-akselin tiputin pois, samoin jouset. Olipa jumittuneet lehtijousien pultit huh huh.. lähti kyllä tarpeeksi isolla lekalla liikkeelle. Tankki myös poistettuna. Kori rupeaa vaikuttamaan hylsyltä.
Ens vkl saan grillin tallille, täytyy kekisä miten sen kiinnittää autoon ja eikun pyörimään.
Tommonen grilli väännettin kavereiden kesken ja ollut ainakin kyseisessä Golffissa kiinni.
Grilli
Viimeksi muokannut Moppi, 2.4.2011 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Liianpitkän tauon jälkeen on jotain tapahtunut. Kuskinpuolen helmaa rälläköity auki, viellä pitää ottaa huonoa peltiä pois mutta pikkuhiljaa. Uutta helmanpalasta täytyy käydä ostamassa jostain. Auto on nostettuna grilliin jossa se pyörii näppärästi.
Viimeksi muokannut Moppi, 29.10.2015 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noo kaksi vuotta siinä meni :)
Helmat on nyt kunnossa ja auton pohja massattu/maalattu uudestaan.
Seuraavaksi täytyy tehdä joitakin kiinnikkeitä, sovituksia ja vahvistuksia jonka jälkeen konehuone riisutaan uudelleen ja maalataan.
Helmat on nyt kunnossa ja auton pohja massattu/maalattu uudestaan.
Seuraavaksi täytyy tehdä joitakin kiinnikkeitä, sovituksia ja vahvistuksia jonka jälkeen konehuone riisutaan uudelleen ja maalataan.
Viimeksi muokannut Moppi, 29.10.2015 18:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilmastointi on tulossa, ettei tuu kesällä (2014?) kuuma ajellessa. Nelos Golffin ilmastoinnin osia hyväksikäyttäen. Ongelmia asenuksessa tulee aivan varmasti.. ensinnäkin ilmastoinnin jäähdytyskenno pitäisi saada sopimaan jonnekkin ja konehuone melko ahdas.. no katsotaan.
Tarkoitus käyttää caddyn omaa tankkia johon on vaihdettu golffin tankin bensapumppu systeemi. Tein siihen tankkiin soviterenkaan johon ruuvasin sitte sen golffin pumpun kiinni. Molemmat tankin suurinpiirtein yhtä paksuja. En tiijä miten toimii.. täytyy koittaa.
Tarkoitus käyttää caddyn omaa tankkia johon on vaihdettu golffin tankin bensapumppu systeemi. Tein siihen tankkiin soviterenkaan johon ruuvasin sitte sen golffin pumpun kiinni. Molemmat tankin suurinpiirtein yhtä paksuja. En tiijä miten toimii.. täytyy koittaa.
Jahas :) ei ollu Cäddy ajossa viellä, mutta katotaan jos jokupäivä. heh heh.
Talli pitäisi saada tyhjäksi talven aikana ja tämä katiska on siellä ollut nyt turhan kauan. Jos ei onnistu roudaan tämän kaatopaikalle tai eniten tarjoava saa tulla hakemaan.
Uusi kone oli siis jo sovituksessa, jonka jälkeen se purettiin taas osiin. Hierottiin pestiin ja putsattiin. Neljällä pyörällä
Sitte konehuone ja sisätilat pohjamaalattiin jonka jälkeen vedettiin pintaan Tornado Rotti
Konehuoneeseen nostettiin uutta tekniikkaa 1.8T ja edestä
Ja löytiin konehuoneeseen mahdollisimman paljon täytettä. Kuvatus
Tässä tilanteessa ollaan nytten.
Kait sinne sähköjä seuraavaksi kytketän. Nehän tulee 4 koppasesta Golffista melkein täydellisenä siirtona tähän vekottimeen.
PS. Eka postaus päivitetty ja siinä kerrottu myös että kuvia kadonnut tästä topikista vuosien varrella.
Talli pitäisi saada tyhjäksi talven aikana ja tämä katiska on siellä ollut nyt turhan kauan. Jos ei onnistu roudaan tämän kaatopaikalle tai eniten tarjoava saa tulla hakemaan.
Uusi kone oli siis jo sovituksessa, jonka jälkeen se purettiin taas osiin. Hierottiin pestiin ja putsattiin. Neljällä pyörällä
Sitte konehuone ja sisätilat pohjamaalattiin jonka jälkeen vedettiin pintaan Tornado Rotti
Konehuoneeseen nostettiin uutta tekniikkaa 1.8T ja edestä
Ja löytiin konehuoneeseen mahdollisimman paljon täytettä. Kuvatus
Tässä tilanteessa ollaan nytten.
Kait sinne sähköjä seuraavaksi kytketän. Nehän tulee 4 koppasesta Golffista melkein täydellisenä siirtona tähän vekottimeen.
PS. Eka postaus päivitetty ja siinä kerrottu myös että kuvia kadonnut tästä topikista vuosien varrella.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa