Golf IV TDI 1.9 -98 ei käynnisty *vika selvinnyt*
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV TDI 1.9 -98 ei käynnisty *vika selvinnyt*
Tänä aamuna ei kosla lähtenyt käyntiin. Alussa pysyi heikosti käynnissä muutaman sekunnin, mutta sammui. Yrittää kovasti mutta ei. Vilautti öljyn merkkivaloa. Lisäsin öljyä, eikä lähtenyt parin pyöräytyksen jälkeen käyntiin. Sitten pitikin jo kiiruhtaa asioille toisella autolla. Onko ehdotuksia?
Viimeksi muokannut koposjone, 10.5.2010 16:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ei PA-suodattimen vaihto tepsinyt. Vaihdoin samalla ilmansuodattimenkin. Öljyn merkkivalo jää vilkkumaan ja auto piippaa jos virrat pitää päällä käynnistysyrityksen jälkeen. Ja normaalit ABS ja akun merkkivalo tietenkin palaa. Ei avaimen kuvaa näy..
Viimeksi muokannut koposjone, 27.4.2010 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vika mitä luultavimmin löydetty. Elikkä polttoainepumpulta polttoainesuodattimelle menevässä letkussa on edelleen kuplia. Polttoinejärjestelmä saa siis jostain ilmaa. Päällisin puolin ei vuotoja ole. Mistä kannattaa lähteä etsimään halkeamia jne? Yksitellen letkuja vaihtelemaan? Voiko järjestelmää ilmata ns. manuaalisesti? Normaalistihan järjestelmän pitäisi ilmata itse itsensä? Imetyttää vaan tuo öljyn merkkivalon vilkkuminen ja konehuoneesta tuleva savu poratessa konetta käyntiin.
No hyvä ettei öljypuolen kanssa pitäisi olla mitään ongelmaa. Huh! Kiitos esitäyttövinkistä! :) Ei dieseliä ollut niin esitäytimpä suodattimen sitten polttoöljyllä. Reipas desillinen sinne meni. Ilmakuplat pieneni starttaillessa tuossa. Sitten loppui akku. Prkl... Yllättävän kauan tuota kuitenkin ilmeisesti on saanut porailla.. :/ Epäilenkin tässä että onkohan se vika nyt loppujenlopuksi siinä. Jospa tämän päivän puolella pääsis vielä porailemaan lisää ja katsomaan lähteekö käyntiin asti. Alfamer sanoo, että "Polttoainasuodattimen vaihdon jälkeen kierroksia tulisi pitää 2000rpm paikkeilla kunnes ilmakuplat ovat poissa." ja "Käynnistämiseen voi mennä HIEMAN kauemman aikaa kuin normaalisti." Miten minä pidän kierroksia niillä paikkeilla kun en saa autoa käyntiin ja tässä on mennyt jo 4 tuntia pidempään kuin normaalisti?!
vaihoitko uuen o-renkaan siihen mötikkään mikä on sillä sokalla kiinni siinä suodattimessa? Siitä hörppi ilmoja melko usein kans. Uusi on yleensä tullu suodattimen mukana.
Silloin kun en oo jaksanu esitäyttää suodatinta niin auto on kyllä lähteny käyntiin ja pyörinyt sen aikaa että letkut on tyhjentyny ja sit sammunu. Sen jälkeen on sitten alkanu ne starttaustalkoot.
Silloin kun en oo jaksanu esitäyttää suodatinta niin auto on kyllä lähteny käyntiin ja pyörinyt sen aikaa että letkut on tyhjentyny ja sit sammunu. Sen jälkeen on sitten alkanu ne starttaustalkoot.
Ei tullu suodattimen mukana. Siinä näky olevan 2 o-rengasta. Toinen oli aika löysän oloinen.. Huomenissa on ilmeisesti käytävä hakemassa pari o-rengasta sinne. Mutta mietin tässä, että miksi vika on ilmeentynyt noin yhtäkkiä.. :/ Ei lähtenyt vieläkään käyntiin. Ensimmäisellä kerralla näytti jo elon merkkejä ja kävi hikisesti n. 5 sek käynnissä. Porasin 3-4 kertaa akun latauduttua tunnin verran. Se mötikkä tuntuu kyllä olevan vähän löysällä. Tai heiluu silleen minimaalisesti.
Peruskysymys.
Onko varmasti tankissa polttoainetta?
Lisää kumminkin,jos vähäkin oisi mahdollista ,se aine pula.
Koita erillisellä astialla ,jossa on polttoainetta ja laita se suoraan polttoaine putkeen kiinni ,näin varmistat onko jossakin vuoto.
Litran astiakin jo riittää.
Virta avain kannattaa varmistaa ,tekee aikalailla tota kun menee sopivasti rikki.
Oli täällä juttuakin ,jossakin??
Onko varmasti tankissa polttoainetta?
Lisää kumminkin,jos vähäkin oisi mahdollista ,se aine pula.
Koita erillisellä astialla ,jossa on polttoainetta ja laita se suoraan polttoaine putkeen kiinni ,näin varmistat onko jossakin vuoto.
Litran astiakin jo riittää.
Virta avain kannattaa varmistaa ,tekee aikalailla tota kun menee sopivasti rikki.
Oli täällä juttuakin ,jossakin??
Vasta kävin tankkaamassa. Puolessa välin näyttää polttoainetta tankissa olevan. Eli siis kaadan litran pullon täyteen diisseliä ja lykkään sen mustan johdon (mikä lähtee PA- suodattimelta PA-pumpulle) pulloon ja katson lähteekö hyrräämään? Vara-avainta voisi kokeilla, vaikkei se siitä avaimesta näyttäisi valittavan ainakaan mittariston mukaan..
Jep. Kiitos jo näistä. Tänään menee siis vaihtoon PA-suodattimen päällä olevan venttiilin o-renkaat ja pistän kunnon kiristimillä putket kiinni suodattimeen 204:n vinkin kokeilun jälkeen. Tässä voisi ilmeisesti olla myös pumpun ajoitus vikana? Sitä en itse mene vääntelemään "kuntoon". Vai pukkaako ilmaa jos ajoitus on päin pe***ttä? Letkutkin voi ilmeisesti imeä ilmaa vaikkei ulkopuolisia vuotoja näykään..
Hehku pysyy päällä sen kymmenisen sekuntia ennen kuin sammuu. Eli ihan normaalisti? Vaihdoin o-renkaat ja kiristin johdot kunnon klemmareilla, mutta edelleen saa porata hullunlailla, eikä auto sano mitään. Käy käynnissä pitkän seisotuksen jälkeen about 5 sek ja sammuu. Startatessa pukkaa ihmeellisen hajuista savua sekä pakoputkesta, että konehuoneesta. Kupla läpinäkyvässä letkussa pieneni puoliin aamusella (noin 5x5mm) kokoiseksi. Kokeilin myös vara-avainta, ei vaikutusta asiaan. En ole vielä kokeillut 204:sen vinkkiä, jää huomiseen jos ehdin.
Tähän mennessä vaihdetut/kokeiltu:
-PA-suodatin
-o-renkaat
-Suodattimessa kiinni olevien letkujen kiristimet
-Vara-avain
Huomenna pitänee ostaa dieseliä purkkiin ja tankata autoa, jos se sattuisikin olemaan siinä, että mittari valehtelee, tosin sitten tankki vuotaisi, ja pahasti. Ja ehkä se kirkas polttoaineletku (eikös se ole paluuletku?).
Tähän mennessä vaihdetut/kokeiltu:
-PA-suodatin
-o-renkaat
-Suodattimessa kiinni olevien letkujen kiristimet
-Vara-avain
Huomenna pitänee ostaa dieseliä purkkiin ja tankata autoa, jos se sattuisikin olemaan siinä, että mittari valehtelee, tosin sitten tankki vuotaisi, ja pahasti. Ja ehkä se kirkas polttoaineletku (eikös se ole paluuletku?).
Oma autoni hyytyi sunnilleen samalla tavalla reilu vuosi sitten. Starttailin akun monta kertaa tyhjäksi kävin kaikki johtoliitokset konehuoneesta läpi ja vaikka mitä muuta, mutta eipä tullu mieleenkään että polttoainehan se on loppu. Mittari näytti hipaisun alle puoli tankkia ja ennen oli kuitenkin pystynyt ajamaan mittarin aivan loppuun.
No ei muutakuin kannusta tankki täyteen ja piiiitkä starttaus niin siitähän se heräsi.
Ja tuon jälkeen on kaksi kertaa loppunut polttoaine tien päälle ja mittari näyttänyt kummallakin kerralla hipasun alle puolta. Ja tankkiin ei mahdu silloin kuin n.30 litraa jotenka ei ime tyhjäksi.
Pitää nyt rueta lähiaikoina kurkistamaan tuonne tankin sisään oisko siellä kenties imuputki poikki tai jotain vastaavaa..
Jotenka kokeile ihan vaan tankkausta, jos sattuisi olemaan sama vika..
No ei muutakuin kannusta tankki täyteen ja piiiitkä starttaus niin siitähän se heräsi.
Ja tuon jälkeen on kaksi kertaa loppunut polttoaine tien päälle ja mittari näyttänyt kummallakin kerralla hipasun alle puolta. Ja tankkiin ei mahdu silloin kuin n.30 litraa jotenka ei ime tyhjäksi.
Pitää nyt rueta lähiaikoina kurkistamaan tuonne tankin sisään oisko siellä kenties imuputki poikki tai jotain vastaavaa..
Jotenka kokeile ihan vaan tankkausta, jos sattuisi olemaan sama vika..
Soittelin Laakkoselle tänään ja sanoivat, että vaihda polttoaineen syötön katkaisusolenoidi. Huomenna käväsen sen hakemassa aadeeltä ja nippaan kiinni. Polttoöljyä laitettiin tankkiin, eli tankissakin on tavaraa. Vappua pitää kuitenkin tässä välissä juhlistaa, eli päivä täytyy pitää taukoa vian etsinnässä.
Tosimies tosiaan. :D Tilasinpa sen polttoaineen katkaisusolenoidin perjantaina paikalliseen liikkeeseen ja keskiviikkona pitäisi se tulla. Laakkosella 120€ alkuperäisosana ja paikallisessa liikkeessä 40€. Samalla toidan vaihtaa sen läpinäkyvän paluuletkun ja jos ei sillä ala golffi rynklyttämään niin laakkosen pihaan.. Sinne meni rahat sitten, mutta katsotaan.
Joo. Eipäs lähtenyt nipan (PA-katkaususolenoidin) vaihdolla golffi käymään. Ilmaa tuli tietenniin ensiksi paluuputkesta, mutta enää hiirenpaskan kokoinen kupla kun aikansa rynkytti. Ja sen ei luulis enää haittaavan käynnistymistä. Mietin vaan, että onko ennen solenoidia laitettavalle pikku putkelle omaa koloa siellä "väljässä kolossa" mihin se tulee vai pitääkö se vaan lykätä siihen väljään reikään, jousi väliin ja ite solenoidi pyöräytetään päälle? Taidan soitella paikalliset diesel korjaamot (2kpl) läpi ja etsiä sopivan paikan tuolle rottelolle. Vagcomillahan se vika aika pitkälti selviäis..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa