VW T5 manuaalin alavääntö
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 23.4.2009 21:36
VW T5 manuaalin alavääntö
Otsikon mukainen auto yhtenä vaihtoehtona perheen tila-autoksi, mieluitne Multivan. Automaatti himottais, mutta kovasti tälläkin foorumilla moititaan sen kestävyyttä, ja itsellä kun tulee asuntovaunun vetoa, niin manuaalia kait tässä on harkittava. Volkkarin dieseleistä on sen verran kokemusta, että ainakin 1,9 ja 2- litraisissa alavääntö on olematonta. Kuinka siis on laita 2,5- litraisessa T5:ssa? Yhtään en ole päässyt koeajamaan, siksi kyselen
Tyypillisiä nyky-dieseleitä sikäli, että ihan tyhjäkäynnillä ei ole vääntöä. Jalan pitää olla koko ajan kaasulla kärryä veivatessa ja silleen. Mutta muuten mielestäni alavääntöä kyllä on. Ja nämä kommentit koskevat vain pienempitehoista 2,5-litraista (oliko se nyt sitten 135 hv). En tiedä sitten miten paljon laatikot kestävät vedättämistä.
Automaatti on muuten mielestäni ehjänä varsin pätevän oloinen. Toimii paremmin (vaihdot nopeita ja silti pehmeitä) kuin monissa henkilöautoissa.
Automaatti on muuten mielestäni ehjänä varsin pätevän oloinen. Toimii paremmin (vaihdot nopeita ja silti pehmeitä) kuin monissa henkilöautoissa.
Eihän tuo alavääntö tosiaan ihan murhaavaa ole, mutta hyvin tuolla on pärjännyt. Kakkosella on turha yrittää liikkeelle ja kuutonen on sopiva 80 km/h nopeuden jälkeen, sopiva toiminta-alue alkaa omasta mielestä tuossa 1500 rpm paikkeilla. Niin ja lastullahan tuohon voi vaikuttaa, laatikon keston rajoissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa