Katsastumies tuumasi että III Golfissa on väljää alatukivarren nivelissä ja laakeroinnissa väljää. Osat ihmeitä kustanna joten vaihtoon koko alatukivarsipaketti.
Mutta mitä eritystä huomoitavaa tai vinkkejä vaihtotyössä olisi hyvä tietää?
Pyöränkulmat vaihdon jälkeen tietty, mutta mitä muuta?
Golf III Alatukivarren vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ole mikään ihmeellinen homma. Tukee apurungon alta hyvin, niin ei moottori putoa syliin kun irrottaa ne takimmaiset puslien pultit. Takapuslien reikiin, siis pultin ja puslan sisäkehän väliin täytyy laittaa teräsholkit jotka poistavat välyksen ko. liitoksesta. Holkkeja saa vaikkapa Motonetista.
Samalla kerralla kannattaa ehdottomasti vaihtaa kallistuksenvakaajan runkohelat, eli ne kumit millä vakaaja on apurungossa/pohjassa kiinni. Ja tietenkin uudet pallonivelet. Raidetangon päätkin on viisasta vaihtaa, koska pyöränkulmat joutuu kuitenkin säätämään uudestaan.
Ja kannattaa sitten suosiolla ostaa merkkituotteita kun hakee tukivarsia ja palloniveliä, jotkut tarviketukivarret ovat laadultaan aivan ala-arvoisia. Lemförderin tukivarret ainakin ovat taattua laatua eikä hintaero ole silti mahdoton.
Samalla kerralla kannattaa ehdottomasti vaihtaa kallistuksenvakaajan runkohelat, eli ne kumit millä vakaaja on apurungossa/pohjassa kiinni. Ja tietenkin uudet pallonivelet. Raidetangon päätkin on viisasta vaihtaa, koska pyöränkulmat joutuu kuitenkin säätämään uudestaan.
Ja kannattaa sitten suosiolla ostaa merkkituotteita kun hakee tukivarsia ja palloniveliä, jotkut tarviketukivarret ovat laadultaan aivan ala-arvoisia. Lemförderin tukivarret ainakin ovat taattua laatua eikä hintaero ole silti mahdoton.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa