help wanted! 1.5 kaasarikone yksii kaasuttimeen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

help wanted! 1.5 kaasarikone yksii kaasuttimeen

ViestiKirjoittaja TiPu » 7.4.2010 11:31

Vähän huono otsikko, mutta selitänpä tätä ongelmaa..

Potilas on golf -81 1.5litr pierburg 1B3 ja automaattilaatikko

Prosessi lähti siitä kun ajoin ykkösgolfilla mutkan pitkäksi ja oikea etukulma haukkasi lunta konehuoneeseen. Oli pakko ajaa kotiin noin 2km ja paukkuen isolla kaasulla pääsinkin, aina ylämäessä tahtoi hyytyä ja pari mäkeä pitikin ottaa kahteen kertaan että pääsi ylös (peruutus alas, motti käyntiin ja huudattamalla liikkeelle ja mäkeen).

Noh, kotia päästiin ja kone sammui lopullisesti. Ei enää lähtenyt käyntiin ja siitä sitten ongelmaa tutkimaan.

- jakopään tarkistus ja uudelleen asetus sillä lunta oli mennyt rattaisiin, tarkistettu myös ettei ole 180-astetta pielessä
- sytkän tarkistus, vaihdettu puola ja katkojan kärjet. Tulpat ja tulpan johdot lähes uudet ja kipinää tulee..
- ei lähtenyt tulille ja paukkui imusarjaan vaikka kuinka jakajalla sääti
- tuli mieleen että imuvena auki. Ensin mittasin puristukset, ne oli ok. Kansi pois ja tarkistukseen, ei ohivuotoa missään.
Rojut taas kiinni ja uudestaan käynnistystä vaan ei perkele lähe tulille!

Kertokaas gurut mikä tässä oikein mättää, kun ite oon pähkäillyt niin että kohta ei järki juokse mihinkään suuntaan. Ongelman ratkaisijalle pullakahvit tavattaessa!

ahtih
-
Viestit: 81
Liittynyt: 2.9.2006 19:06

ViestiKirjoittaja ahtih » 8.4.2010 9:48

Jos puristukset on ok. niin ainut vaihtoehto on, sytytys pielessä.
Kun laitat vauhtipyörän ja nokka-akselin merkkiin niin virranjakajan reunassa on merkki joka osoittaa pyörijän ykkös sylinteriin menevän tulpan johdon suunnan, voipi olla muutakin kuin 180 astetta pielessä, esim. 90 astetta.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 8.4.2010 17:19

Jakopää on merkissä kuin olla ja voi ja tarkistettu että ykköspytyn mäntä ylhäällä. Pyörrin on lähes merkissä jopa himpun verran aikasessa. Apuakselin ratas on yhtä iso kuin nokan ratas eli ei voi näin ollen olla 90 ast pielessä...mielestäni. Lisäksi apuakselissa on kiila rattaalle että se asettuu vain yhteen kohtaan.

Hyvä arvaus muuten ja sytkäpuolihan siinä TÄYTYY olla pielessä.. alkaa jo oman pään sytytys tökkiä, kun ei millään selviä ja on tahkottu toista kuukautta sikäli kun on ollut aikaa korjailla.

ahtih
-
Viestit: 81
Liittynyt: 2.9.2006 19:06

ViestiKirjoittaja ahtih » 8.4.2010 22:35

Apuakselia ei kohdisteta rattaalta vaan virranjakajasta tuolla tavalla kuten jo ennemmin kerroin, loppu hienosäätö tehdään käynnissä virranjakajaa kääntämällä.
Onhan tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa