Vähäisesti on löytynyt siitä tietoja.
Nyt jo jonku kuukauden ihmetelyn jälkeen katsastusmies sanoi vihdoin että kyllä siellä vissiin on jokin vika.
Eli auto tehnyt jo jonkun aikaa sitä kun paljon joutuu jarruttelemaan esim. kaupungissa valoissa,risteyksissä,parkkipaikoilla...
että jarru ikäänkuin jäykistyy ja jarruteho heikkenee. abs on toiminut vaihtelevasti eli jos kerinny jäykistyä vasta vähän niin ronskilla polkaisulla liukkaalla kyllä raksuttanut, mutta ei aina esim. tälläisen persjalkasen alla kuin minä olen.
Vikakoodia ei ole piiiiitkiin aikoihin lykännyt, joskus syttynyt absin ja luistoneston valot jolloin lakanneet toimimasta, kuittaantunut käynnistämällä uudelleen.
Mistä tämä tehostaja löytyy? Mitä voisi olla vikana? Pitääkö vaihtaa mahdollisesti koko möltti? Ja mistä se pitää hakea ja mitä maksaa?
Jarrujen alipainetehostaja, 3B passat. Vikaa...?
Valvoja: ffp jäsenet
Yleisin vika varmaan on alipainevuodot putkistoissa. Tai vuotava takaiskuventtiili...
Mulla oli alipainepumpun letkuliitin löysässä pumpun runkoon nähden (huomasin kun vaihdoin pumpun) ja halkeamia siinä tehostimelle menevässä muoviputkessa.
Ei muuta kuin tutkimaan...
Kyllä näistä on ollut täällä paljonkin juttua viimeaikoina :) enemmän varmaan tuolla diesel-osiossa...
Mulla oli alipainepumpun letkuliitin löysässä pumpun runkoon nähden (huomasin kun vaihdoin pumpun) ja halkeamia siinä tehostimelle menevässä muoviputkessa.
Ei muuta kuin tutkimaan...
Kyllä näistä on ollut täällä paljonkin juttua viimeaikoina :) enemmän varmaan tuolla diesel-osiossa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”