DIY: Golf V variant vetokoukun asennus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jakke78
-

DIY: Golf V variant vetokoukun asennus

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 4.4.2010 12:47

Tähän voisi kerätä hyviä vinkkejä, mitä tähän operaatioon tarvitaan. Esim. mikä koukku ja mitä maksaa, kannattaako hakea merkkiliikkeestä vai tilata netistä.

Merkkiliikkeen tarjous: koukku+johtosarja 310€ tai asennettuna 650€. Itse asennettuna lisäksi vielä koukun koodaus 100€, joka tuntuu himpun verran kalliilta.

Mikäs kaapeli ja vag com versio on yhteensopiva 08-mallin kanssa?

miga
-

ViestiKirjoittaja miga » 4.4.2010 19:39

100€ tuntuu kyllä hieman kalliilta kun se koodaus ei mikään iso homma ole. Ei siinä itse koukun asennuksessa mitään ihmeellista ole, kovilin koukkuja oon ite laittanu ja niissä on aika hyvät asennusoheet puskurin leikkaukseen yms. Johtosarjan asennuksessa sen sijaan on tekemistä kun se pitää vetää eteen kojelaudan alle sulakeboksiin ja yhdistää kaksi johtoa myös can-väylään. Tosin jos on autosähköhommia tehnyt niin ei tämäkään mikään ylitsepääsemätön homma ole.

Una
-

ViestiKirjoittaja Una » 4.4.2010 20:52

Kerrottakoon nyt vielä että se koodaus ei ole pakollinen, kärryn valot alkaa kyllä toimimaan ilmankin. Vikamuistiin tosin tallentuu ohjainlaite väärin koodattu-vikakoodi ellei koodausta suorita, mutta eipä tuo vakavaa ole.

Tietty sitten jos ESP:stä löytyy yhdistelmävakautus niin sitten se koodaus taitaa olla järkevää.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”