Pitäisi alkaa miettimään coiloverien asennusta, ja nettiä selaamalla löytyi pari ohjetta tolppien vaihtoon, mutta molemmissa ohjeistuksissa oli pyörännavan irroitus. Muistelisin lukeneeni joltain jenkki- tai brittifoorumilta, että onnistuisi purkaa myös ilman pyörännavan irrotusta, mutta ei ollut tarkempaa kuvausta miten.
Onko täällä joku purkanut tolpan irti pyörännapaa irroittamatta, ja onnistuuko se kuinka helposti? Pientä selostusta voisi myös antaa, niin menisi hommat nopeammin.
Passat 3C, Jetta jne etutolpan irrotus
Valvoja: ffp jäsenet
Ongelmana vaihdettaessa tolppaa ilman pyörännavan irroitusta on, ettei olka-akseli liiku tarpeeksi alaspäin ja tolppa ei mahdu liukumaan ulos alapäästä. Tämä voidaan korjata hyvillä jousen puristimilla, joilla saadaan tolpan pituuta pienemmäksi-> enemmän tilaa. Jousenpuristimen voi myös korvata linkin http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4820434 virtyksellä. Turvallista? Ei, Toimiiko? Kyllä.
Itse olen noita vaihtanut irroittamalla suosiolla pyörännavan. Ei ole mikään paha homma.
Itse olen noita vaihtanut irroittamalla suosiolla pyörännavan. Ei ole mikään paha homma.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”