jakopään työkalut
Valvoja: ffp jäsenet
jakopään työkalut
vw 1,6td koneeseen pumpun lukitustappi,nokka-akselin lukitusrauta,mittakello+adapteri.mistä tampereella kannattaisi kysäistä noita osia?
Mulla on pari itsetehtyä adapteria jos on tarvetta. Voin myös lainata mittakelloa jos asut jossain lähistöllä.
Korvakuulollakin tuon saa ajokuntoon ja sitten säädättää pajalla. Tietenkin pidemmänpäälle tuo kello+adapteri kyllä maksaa itsensä takasin.
Helppo nuo setit on itsekkin rakentaa. Sopivaa putkea,klemmari, polkupyörän pinna ja muistaakseni M8x1 ruuvi.
Ruuviin porataan reikä josta polkupyörän pinna mahtuu jumittamatta läpi. Putkesta leikataan sopiva pätkä ja pää sahataan pituussuunnassa vähän matkaa halki ja klemmari laitetaan tähän kohtaan. Ruuvi hitsataan putken päähän kiinni. Polkupyörän pinnan kierteet ovat samat kuin mittakellon mittapäässä. Pinna ruuvataan kiinni mittakelloon, mittakello työnnetään putken sisään ja kiristetään klemmarilla kiinni. Hintaa ei mittakelloineen tule varmasti yli 50e
Nokka-akselin voi lukita vaikka sopivalla lenkkiavaimella. Kampiakselin olen lukinnut vauhtipyörän hammaskehältä sopivalla ruuvimeisselillä. Pumpun olen lukinnut sopivalla pitkällä hylsyllä. Mittoja en muista :(
Mittakello sijaitsee keravalla.
Korvakuulollakin tuon saa ajokuntoon ja sitten säädättää pajalla. Tietenkin pidemmänpäälle tuo kello+adapteri kyllä maksaa itsensä takasin.
Helppo nuo setit on itsekkin rakentaa. Sopivaa putkea,klemmari, polkupyörän pinna ja muistaakseni M8x1 ruuvi.
Ruuviin porataan reikä josta polkupyörän pinna mahtuu jumittamatta läpi. Putkesta leikataan sopiva pätkä ja pää sahataan pituussuunnassa vähän matkaa halki ja klemmari laitetaan tähän kohtaan. Ruuvi hitsataan putken päähän kiinni. Polkupyörän pinnan kierteet ovat samat kuin mittakellon mittapäässä. Pinna ruuvataan kiinni mittakelloon, mittakello työnnetään putken sisään ja kiristetään klemmarilla kiinni. Hintaa ei mittakelloineen tule varmasti yli 50e
Nokka-akselin voi lukita vaikka sopivalla lenkkiavaimella. Kampiakselin olen lukinnut vauhtipyörän hammaskehältä sopivalla ruuvimeisselillä. Pumpun olen lukinnut sopivalla pitkällä hylsyllä. Mittoja en muista :(
Mittakello sijaitsee keravalla.
pumppua käännelty korvan varassa ja hyvin käy,lähtee kylmästäkin loistavasti käyntiin ilman roikkaa,pirteämpi kuin aikaisemmin.lisäjuttuna tuli nakuttava ääni silloin kun konetta kuormittaa kaasu pohjassa,pienemmillä kierroksilla/kaasulla ei kuulu nakutusta.voisko äänen aiheuttaja olla nostaja,suutin?ääni kuullostaa tulevan 4.sylinterin kohdalta,tarkempaa tietoa noista ei ole kun edellinen omistaja vaihtanut koko moottorin vm.90 golffista vm.89 audiin.mitäs moottorikoodeja noissa golffin koneissa on tuolla vuosimallilla,yritin kyllä tihrustss mutta kun ei saa selvää?
Nostaisin vähän kun olis itelläkin ajankohtaista.
Siis, kiitollisena kaivattaisiin tietoja parhaista DIY kaluista jakajapumpullisen koneen jakohihnan vaihtoon:
- pumpun lukitustapin halkaisija?
- nokka-akselin lukituksen lattaraudan paksuus, tarviiko rautaa muotoilla vai meneekö vaan ihan poikittain paikalleen?
- tarvitseeko venttilikopan tiiviste uusia?
- muita vinkkejä rystysten ja kirosanojen säästämiseksi?
Yltääkö normiräikällä ja lenkillä avaamaan poikittaiskoneen jakopään pultit, vai pitäisikö olla jotain hienompaa?
edit: Ah, siis ASV koneesta olisi tässä nyt kyse.
Siis, kiitollisena kaivattaisiin tietoja parhaista DIY kaluista jakajapumpullisen koneen jakohihnan vaihtoon:
- pumpun lukitustapin halkaisija?
- nokka-akselin lukituksen lattaraudan paksuus, tarviiko rautaa muotoilla vai meneekö vaan ihan poikittain paikalleen?
- tarvitseeko venttilikopan tiiviste uusia?
- muita vinkkejä rystysten ja kirosanojen säästämiseksi?
Yltääkö normiräikällä ja lenkillä avaamaan poikittaiskoneen jakopään pultit, vai pitäisikö olla jotain hienompaa?
edit: Ah, siis ASV koneesta olisi tässä nyt kyse.
Biltemasta löytyy vw dieselin ajoitustyökalusarja jossa on se kiila nokka-akselin päähän sekä pumppuun se tappi .. hintaa taisi olla joku 15 e.. se inakin kannattaa hommata.
tuoss linkissä olisi sitten se heittokello ja adapteri
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ucts_id=53
tuoss linkissä olisi sitten se heittokello ja adapteri
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ucts_id=53
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 12 vierailijaa