Audi a3 1,8T 8L ?turbo?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

MikkoPM
-
Viestit: 12
Liittynyt: 5.3.2010 0:32

Audi a3 1,8T 8L ?turbo?

ViestiKirjoittaja MikkoPM » 7.3.2010 12:53

Turbonvaihtoa suunnittelen ja auto on lastutettu ja on rosteri putkea niin meneekö KKK K04-22 vakio turbon tilalle suoraan

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Härski gti » 7.3.2010 13:17

mulla on semmonen käsitys että toi ko4 pitäis vielä mennä orkkispaikalle! korjatkaa jos olen väärässä :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.3.2010 14:42

K04-022 ei mene vakion tilalle suoraan, vaatii aikapaljon töitä että menee tuohon ko. laitteeseen.

Eroavaisuuksia vakioahtimeen mm. turbiinikotelo - ahtoputken lähtö täysin erilainen, imuputken halkaisija tuossa 022:ssa suurempi jne.., downpipen lähtö - vakiossa 4-pulttinen, K04-022:ssa 3-pulttinen, lisäksi lähtö on erisuuntaan - K04-022:ssa suoraan sivulle, K03:ssa taas alaviistoon. Pakosarjastakin on sellainen käsitys, että tuo K04-022 vaatisi esim S3/TT pakosarjan käydäkseen 150/180hp 1.8T: kylkeen. Että aikamoisen osanvaihto-operaation saa tehdä, ennenkuin K04-022 on vakion K03-011/044:n paikalla...

Vertailun vuoksi tässä vielä kuvia:

Tuossa suht selkeä eroavaisuus-kuva turbiinikoteloista, oikealla siis K03-011/044 ja vasemmalla K04-022/023. -> KLIK

Tässä näkyy selkeästi tuo K03-011/044 pakopuoli. Ja kuten kuvasta näkyy, se on melko erikoinen... -> KLIK

Vertailun vuoksi K04-022/023 pakopuoli. -> KLIK

Ja kuten kuvista näkyy, niin downpipen laippa ja suunta on melkolailla erilaiset. Kuten myös koko turbiinikotelo. Eli tuolle sovitukselle kannattaa varata aikaa, olutta, osaavia käsiä, putkea, letkua, hermoja, kaljaa ja tupakkia. :)

K04-001 on se yleisimmin myyty 150/180hp poikittaisen 1.8T:n bolt-on viritysahdin poikittaiskoneiseen. Eli menee suoraan vakion paikalle... Imuputki taisi olla ainoa, jota joutuu vähän aikaa venyttelemään paikalleen, mut kyllä senkin pitäisi mennä...

Tuossa vielä K04-001-ahdin: KLIK Tämä on siis ulkomuodoltaan/mitoiltaan liki 100% yhtenevä tuon alkuperäisen K03-011/044-ahtimen kanssa. Hintaa ON ja saatavuus huono. :/

Pitkittäiskoneiseen 1.8T:hen tuo K04-swap on huomattavasti helpompi, kun ei ole tuommoista apina-pakopesää ja mutkaputki-turbiinikoteloa.

Toivottavasti oli riittävän tyhjentävä vastaus. :) Nimimerkillä itse K04-swappia aikoinaan poikittaiskoneiseen suunnitellut. (Ja sen myös toteuttanut - 1.8T 150hp vaihtoon ja 225hp tilalle. Totesin, että helpoin tapa... :D)

MikkoPM
-
Viestit: 12
Liittynyt: 5.3.2010 0:32

Jeps

ViestiKirjoittaja MikkoPM » 9.3.2010 10:39

aikas tyhjentävä vastaus oli elikkäs eipä sitten muuta ku kaljakauppaan;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa