Golf 3 kannentiivisteen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 kannentiivisteen vaihto
Eli 1.8 ABS koneella olevan kannentiiviste pitäs vaihtaa ja tietoa kaivattaisiin että minkälainen homma mahtaa olla?
Noo, moottoritilasta otat imusarjan, pakosarjan, hihnankotelon, hihnan,yms. tarpeellista irti. Sitten ruuvaat venakopan auki, sitten vaikka kannenpultit, oikeassa järjestyksessä, toiset ottaa sen nokka-akselin ensin pois, mutta maku asia...
Kun oot saanu kannen irti, niin purat sen osiin, pitäen osat järjestyksessä tietenkin. Sitten oikasuun koneistamolle n. 50€, sen jälkeen mahd. hiot venttiilit, mikäli koneistamo ei sitä ole tehnyt.
Kansi kasaan, pinnat puhtaaks, tiiviste väliin, ja kansi kiinni uusilla kannenpulteilla, oikeissa momenteissa tietenkin. kannattaa uusia jakohihna samalla, ei maksa kaikkineen kun jotain 50€. uusi samalla kaikki yläpään tiivisteet ja stefat.
that´s done!! :-)
Kun oot saanu kannen irti, niin purat sen osiin, pitäen osat järjestyksessä tietenkin. Sitten oikasuun koneistamolle n. 50€, sen jälkeen mahd. hiot venttiilit, mikäli koneistamo ei sitä ole tehnyt.
Kansi kasaan, pinnat puhtaaks, tiiviste väliin, ja kansi kiinni uusilla kannenpulteilla, oikeissa momenteissa tietenkin. kannattaa uusia jakohihna samalla, ei maksa kaikkineen kun jotain 50€. uusi samalla kaikki yläpään tiivisteet ja stefat.
that´s done!! :-)
-
- -
Kannattaa hommata vaikka alfamerin korjaus opas. Niillä ohjeilla pystyy kuka tahansa tekemään kyseisen operaation. http://www.alfamer.fi/golf-vento-199296-p-15072.html
OIkeastaan ainoat tarpeelliset "erikoistyökalut" ovat momenttiavain, sopiva trox hylsy kannen pultteihin + jos meinaat itse purkaa kannen tarvitset venttiilijousipuristimen venttiilien irroittamiseksi.
OIkeastaan ainoat tarpeelliset "erikoistyökalut" ovat momenttiavain, sopiva trox hylsy kannen pultteihin + jos meinaat itse purkaa kannen tarvitset venttiilijousipuristimen venttiilien irroittamiseksi.
Joo, toi alfamer unohtu mainita.
;-)
Sen verran vielä, että jos et oo näitä hommia aikaisemmin tehny, niin kannattaa ottaa joko kokeneempi kaveri seuraks tai viimeistään kasaus vaiheessa tarkastaa asiat kahteen kertaan. Näin välttyy turhilta "varaosa" ostoksilta...
Niin ja älä osta halvimpia osia, varsinkin kannentiivisteissä on eroja.
;-)
Sen verran vielä, että jos et oo näitä hommia aikaisemmin tehny, niin kannattaa ottaa joko kokeneempi kaveri seuraks tai viimeistään kasaus vaiheessa tarkastaa asiat kahteen kertaan. Näin välttyy turhilta "varaosa" ostoksilta...
Niin ja älä osta halvimpia osia, varsinkin kannentiivisteissä on eroja.
Itselläni oli juuri samanlainen homma.. muuten yhdyn edellisen kaverin kommentteihin mutta hinta ei ihan ole 50e koko roskasta.. Mulla makso koneistus 250e (tosin siihen kuului kannen hitsaus, 2 ja 3 sylinterin venttiilien hionta, plaanaus), yläpään tiivistesarja 130e ja kannenpultit 70e + jäähdytysnesteet 10e ja öljyt 30e. Ja vaihdoin termostaatin koska siinä oli syypää kannen tiivisteen hajoamiseen (12e).
Minulla tosin on 2.0 GTI 16v että siinä tulee se gti lisä hinnoissa..
Minulla tosin on 2.0 GTI 16v että siinä tulee se gti lisä hinnoissa..
Re: Golf 3 kannentiivisteen vaihto
uttrep kirjoitti:Eli 1.8 ABS koneella olevan kannentiiviste pitäs vaihtaa ja tietoa kaivattaisiin että minkälainen homma mahtaa olla?
Olen yhdestä puoliksi puretusta ABS-moottorista irrottanut sylinterikannen, ja kantapään kautta kokenut sen, ettei pako- ja imusarjaa tarvitse irrottaa kannesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”