nelikkoon taakse leveämmät vanteet?
Valvoja: ffp jäsenet
nelikkoon taakse leveämmät vanteet?
eli
tarkoituksena laittaa omaan quattro audiin eteen 8" leveät vanteet 215 tai 225 leveillä kumeilla ja taakse 9,5" leveät vanteet kumeilla 245 tai 255.
ensinnäkin, auto on s3 audi niin mitähän katsastusasemalla sanoo noin leveistä vanteista takana?
mutta tärkein asia kun olen nettiä selannut niin en ole vastausta löytänyt, saako nelikkoon laittaa tai kannattaako laittaa taakse leveämmät kuin eteen? olen niitä nähnyt kyllä mutta onko tästä mitään haittaa? mistään ei tunnu löytyvän tietoa
tarkoituksena laittaa omaan quattro audiin eteen 8" leveät vanteet 215 tai 225 leveillä kumeilla ja taakse 9,5" leveät vanteet kumeilla 245 tai 255.
ensinnäkin, auto on s3 audi niin mitähän katsastusasemalla sanoo noin leveistä vanteista takana?
mutta tärkein asia kun olen nettiä selannut niin en ole vastausta löytänyt, saako nelikkoon laittaa tai kannattaako laittaa taakse leveämmät kuin eteen? olen niitä nähnyt kyllä mutta onko tästä mitään haittaa? mistään ei tunnu löytyvän tietoa
entäs asemalla
mites, ei taida katsastusmiehelläkään olla sanomista jos laittaa sopivilla et:llä nuo?
muutoskatsastus ilmeisesti täytee kuitenkin tehdä?
muutoskatsastus ilmeisesti täytee kuitenkin tehdä?
Totta. Lähdin teoria pohjalta, mutta kyllä se niin on ettei sitä vyötä voi "lyhentää". Halkaisia siis säilyy ja heikompi, eli kylki, antaa periksi. Ja tosiaan optimi leveyksisellä vanteella kylki on pullea ja kun vanne leveyttä kasvatetaan kylki suoristuu ja antaa lisää leveyttä myös tätä kautta.
Taitaa olla osa optista harhaa kun katsoo jotain 175 venytettynä 8" vanteelle (arvot heitetty hatusta), kun se näyttää niin älyttömän matalalta saksan poikien volkkareissa.
Toisaalta jos aletaan hifistelemään pitää vielä ottaa vielä huomioon kantokyky ja sitä kautta painuma, joka siis käytännössä pienentää sadettä ja vaikuttaa autoon päin ikäänkuin pienemmältä renkaalta. Toisaalta en tiedä miten tarkkoja jakolaatikot ovat, meneekö kyseinen "ominaisuus" toleranssien sisään. Asia voidaan kait hoitaa oikeilla ilman paineilla.
Taitaa olla osa optista harhaa kun katsoo jotain 175 venytettynä 8" vanteelle (arvot heitetty hatusta), kun se näyttää niin älyttömän matalalta saksan poikien volkkareissa.
Toisaalta jos aletaan hifistelemään pitää vielä ottaa vielä huomioon kantokyky ja sitä kautta painuma, joka siis käytännössä pienentää sadettä ja vaikuttaa autoon päin ikäänkuin pienemmältä renkaalta. Toisaalta en tiedä miten tarkkoja jakolaatikot ovat, meneekö kyseinen "ominaisuus" toleranssien sisään. Asia voidaan kait hoitaa oikeilla ilman paineilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa